Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
23 úno 2011, 09:19
JESIK: Tak v tom případě tomu ten mechanik úplně nerozumí. Jedná se o systém EGR, který velice dobře popsal Citereh o pár stránek dříve, jak jsem zjistil. EGR má tlusté hadice, odvětrávání ty tenké. V principu to pouští část výfukových plynů zpátky do sání, aby se znovu přepálily. Samozřejmě to omezuje výkon motoru a zhoršuje jeho účinnost, takže nic pozitivního. Ten EGR ventil to přepouštění aspoň částečně reguluje, takže pokud se to propojí natvrdo, může to být jedině horší. Zvažuji, že to zaslepím, ať si spaliny pěkně prdí jen do výfuku a do motoru ať jde jen čistý vzduch. Co jsem prošel i ostatní vlákna, má zaslepení EGR pozitivní vliv na výkon i spotřebu. Budu pak muset seřídit bohatost směsi, ale to budu muset stejně, kvůli novému válci a kvůli nové trysce. Úplně pryč to dávat nebudu, za pár let mě čeká technická a nejspíš půjdou po takových věcech, pokud někdo rovnou nenařídí i emisní kontroly pro scooty.
23 úno 2011, 11:38
PumaDedek píše::arrow: Tak expediment ukončen,
odpojil jsem hadičku a ta si
nasávala,nikoliv foukala....Efekt žádný,akorát se to dusilo-moc vzduchu,
muselo by se doladit karbec a to se mi nechtělo rozštelovávat,páč motor
si jde dobře,točí v pohodě 8tis/ot. a šel by víc.
Skoušel jsem projet a jde pomalu 60km/h-rovina,podle tacháku.
Jedinou rezervu,vidím ještě ve spojce,ale tu až časem......
tady jsme o tom diskutoval a výsledek jsem popsal
23 úno 2011, 12:05
Jj, četl jsem, ale jak sám píšeš, tak jsi experiment nedotáhnul do konce. Vyřazení systému EGR se považuje za jeden ze standardních úkonů při odstranění restrikcí. Ovšem neprovádí se to odpojením hadičky, ale jejím zaslepením. Motor pak nasává více čistého vzduchu, tím pádem se nasávaná směs stává chudší a je třeba to doladit bohatostí směsi.
23 úno 2011, 12:19
..jasně,ale touto úpravou,se docílí akorát větší spotřeba a nárůst výkonu
je u 50ky nepatrný.V mém případě jde motor dobře,točí maximálku,tak nevidím
důvod,vyřadit EGR....
23 úno 2011, 12:24
Zvýšením účinnosti motoru se spotřeba naopak snižuje, potvrzují to zkušenosti kluků, kteří to už udělali. Jinak samozřejmě nikomu neradím, co má dělat, jen informuji, na co se sám právě chystám, pak poreferuji, jak jsem dopad.
23 úno 2011, 18:08
Ahojky , tak trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je pneumaticky ovládaný ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů (až 10%) nazpět do sání motoru.
Ptáte se proč se to dělá? Odpověď je jednoduchá: plnění emisních limitů.
EGR ventil totiž snižuje emise oxidů dusíku, jež není schopen zlikvidovat katalyzátor.
Tím, že se smísí část výfukových plynů s nasávaným vzduchem, sníží se obsah kyslíku v nasávané směsy, dojde k poklesu spalovacích teplot a zároveň ke snížení emisí škodlivých plynů.
Toliko výhody tohoto vynálezu a nyní se začneme zabývat jeho nevýhodami:
Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.
Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsy, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.
Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.Pokud je ventil zanesený nečistotami nebo je vadný, může nastat situace kdy jsou spaliny přepouštěny do sání trvale, a to zapříčiní špatný chod motoru a zvýšenou kouřivost.
Deaktivací EGR ventilu by se (kromě zvýšení emisí Nox) nemělo nic dalšího stát, katalyzátoru by to vadit nemělo z důvodu toho, že ventil je určen pro snížení emisí jež katalyzátor není schopen zlikvidovat a motoru toto také ublížit nemůže protože EGR ventil je v provozu pouze při určitých jízdních režimech, z čehož vyplývá že když funguje jen někdy tak se asi nic nestane když nebude fungovat nikdy.
Taky se chystám to zkusit , ale ted se zase nějak vrátila kosa , tak až se trochu oteplí
23 úno 2011, 19:38
Nejhorší je, že zatímco v autech je to kontrolované řídicí jednotkou a když se cokoliv pokazí, rozsvítí se kontrolka a dá se to diagnostikovat, u scoota nic takového není. Nikdo ani pořádně neví, jak to má správně fungovat. Kašlu na to, dneska jsem vyrobil nové těsnění pod přírubu té trubky a tak nějak jsem zapomněl udělat dírku doprostřed, takže se systémem EGR je amen.
Jen pro zajímavost: Našel jsem na Skútry Malšice to těsnění, ale mají ho chybně pojmenované, je vidět, že systém EGR je velkou neznámou i pro specialisty na naše špičkové, ekologické stroje
:
http://www.skutry-malsice.cz/baotian/te ... -3882.html
Naposledy upravil
Karel23 dne 24 úno 2011, 09:34, celkově upraveno 1
24 úno 2011, 02:31
jel.en píše:Mám dotaz: Kam ten chladič zapojíš, tak aby v tom ten olej cirkuloval a bylo to funkční (né jen že v tom ten olej bude jako kapalina navíc). aby se ten skutřík nepodchlazoval.
potížista jel.en
Čus jelene,velký potížisto
vše najdeš tady: skůtry malšice:Olejový chladič pro GY6 50-125-150 ccm,A normálně ho zapojím místo výpustného šroubu oleje vespod motoru.Ale předem se nelekej té ceny,je vysoká,ale já sem se rozhodl že to tam budu mít a už na to šetřím od minulýho leta,je to darda...ale co nadělám nic levnějšího jsem nesehnal!!A to jsem hooodně hledal!!!No a jen tak pro zajímavost,mám v hlavě nápad jak chladit variatorovou a spojkovou komoru,ale to až to budu mít hotový tak to sem šupnu.zatím sháním potřebné věci.
PS,ještě dotaz:co myslíš tím :aby se ten skutřík nepodchlazoval,myslím si že zatím nebyla nikdy tak nízká teplota,aby ten olej
http://www.motoshop-lt.cz/shop/product_ ... cts_id=163 ,konkrétně 10w40co tam já liju nemazal ,protože stuhnul,snižuje to teplotu max o 20 stupnů,což v létě každý uvítá!!!
24 úno 2011, 09:25
Ten odkaz mi nefunguje, ale našel jsem to:
http://www.skutry-malsice.cz/baotian/ol ... 2470.html#3855,-Kč je ovšem fakt dost vysoká cena.
Popravdě nevím Jesiku, jen si vzpomínám na svoje první auto Oltcit, ten byl taky chlazený vzduchem, jen takovým ventilátorem a přesto jeho zásadním problémem bylo, že ten motor byl trvale podchlazený. Fakt je, že chladič oleje měl také. Na druhou stranu současné ekologické snahy neustále snižují množství oleje v motorech a ty se pak velice rychle znehodnocují, právě i kvůli absenci jejich chlazení. Proto už jsem viděl podobné filtrační-chladicí sady oleje i pro auta.
Já myslím, že smysl by to mohlo mít u motorů s kitem. O cirkulaci oleje bych obavu neměl, protože je tam ta redukce, která využije čerpadlem poháněnou cirkulaci, která normálně probíhá přes filtrační sítko. Taky filtrace bude určitě dokonalejší, jen bych si zjistil, jestli se ty filtry dají koupit náhradní a kolik stojí.
24 úno 2011, 09:39
jesik píše:jel.en píše:Mám dotaz: Kam ten chladič zapojíš, tak aby v tom ten olej cirkuloval a bylo to funkční (né jen že v tom ten olej bude jako kapalina navíc). aby se ten skutřík nepodchlazoval.
potížista jel.en
Čus jelene,velký potížisto
vše najdeš tady: skůtry malšice:Olejový chladič pro GY6 50-125-150 ccm,A normálně ho zapojím místo výpustného šroubu oleje vespod motoru.Ale předem se nelekej té ceny,je vysoká,ale já sem se rozhodl že to tam budu mít a už na to šetřím od minulýho leta,je to darda...ale co nadělám nic levnějšího jsem nesehnal!!A to jsem hooodně hledal!!!No a jen tak pro zajímavost,mám v hlavě nápad jak chladit variatorovou a spojkovou komoru,ale to až to budu mít hotový tak to sem šupnu.zatím sháním potřebné věci.
PS,ještě dotaz:co myslíš tím :aby se ten skutřík nepodchlazoval,myslím si že zatím nebyla nikdy tak nízká teplota,aby ten
olejhttp://www.motoshop-lt.cz/shop/prod ... =163,konkrétně 10w40co tam já liju nemazal ,protože stuhnul,snižuje to teplotu max o 20 stupnů,což v létě každý uvítá!!!
..si to nějak pomotal co...to já nenapsal..........
24 úno 2011, 17:05
Ahoj, no nevím s tím chladičem - každýho věc , ale myslím si , že kdyby tam byl třeba , tak už ho tam dávno dal výrobce , pokud se používá kvalitní olej a mění se v předepsaném intervalu , tak se nemůže až tak razantním způsobem přehřívat , natož přepalovat - těchto skútrů jezdí v jihovýchodní Asií mraky a oproti našim klimatickým podmínkám fungují v tom jejich celodenním vedru asi dost spolehlivě , nehledě na to , co tam asi dávají za olej do motoru na těch vesnicích
a kolik na to najíždí km než to vymění, já osobně bych ty koruny investoval do něčeho jinýho - ale každýho věc.
24 úno 2011, 17:18
..MOJE ŘEČ....
Přemýšlím o reflexních proužcích a hledám co nejlevnější atd...
Nechci je na kola ale na kapotáž...
24 úno 2011, 20:00
Tak většina našich úprav zlepšujících vlastnosti našich strojů spočívá spíše v tom, že odstraňujeme věci, které tam výrobce dal jaksi navíc a ne kupovat a přidělávat za drahý peníz další nesmysly
(samozřejmě mám na mysli ten chladič a ne ty blinkry, nebo nálepky).
Měl jsem dneska takový nápad, že by konečně některý dovozce u Číňanů objednal padesátky homologované pro A1, bez těch idiotských restrikcí, ale naopak vyladěné na maximální výkon. Myslím, že by to mělo úspěch, stejně je většinou kupují starci jako my
. Výkon by tam byl pěkně z výroby a přijatelná sazba povinného ručení by zůstala.
25 úno 2011, 01:28
Tak sory no,přiznávám se......
25 úno 2011, 17:15
Ahoj, no on ten chladič oleje zas tak špatná věc není , ale význam má u extrémně namáhaných strojů nebo závodních specialů - není to dlouho, co jsme montovali něco podobnýho do VW Golf - úprava pro ralyecros ,tam to třeba je chladit olej, aby se nepřepaloval a držel si tak nějak svoje vlastnosti , ale tady ?
Spíš bych ty prachy věnoval na kit, nebo na překopání zadku - kotoučová brzda , protože při zvyšováním výkonu / kit , variator,převody/se pořád jen a jen brzdí vzadu bubnovou brzdou - už jsem viděl jednoho čínana takhle překopanýho na zadek a nevypadalo to vůbec špatně - bohužel stál na semaforu a odjel, takže jsem nestačil zjistit z čeho to bylo použitý a jak se zhruba postupovalo.Snad někdo dostane