Ahoj, tak už jsem včera taky ukončil sezónu. Položil jsem to na jednom mostku na levobok. Zapomněl jsem, že to může být na mostě namrzlé. Cesta byla v lese mokrá, tak jsem si dával s kopce pozor, ale ten most jsem nějak podcenil. Za ním se hned cesta stáčí prudce doleva a jak jsem asi zatočil, už jsem se vezl, ani jsem nevěděl jak. Ještěže jsem jel pomalu, tak se nic nestalo. Akorát mám na rozdíl od Muramona odřený levý bok. Ale jen hrany. Z dálky to není moc vidět. Já byl taky v pořádku, maskáče z výprodeje něm. armády vydržely. Mimochdem, jsou výborné, neprofouknou a ani nepromoknou. Tak jsem se hned včera rozhodl, že už letos končím, to už jde o život, i ty teploty nic moc. Na tělo mě zima nebylo, ale ruce trochu trpěly. Ctělo by to pořádný rukavice.
A jinak abych shrnul mé poznatky:
Pořídil jsem si napřed svíčku NKG a cívku 32 000 V - žádný rozdíl jsem nepocítil.
Pak jsem dal válečky 5 gr. - jelo to o poznání líp, ale žádná sláva.
Potom variátor Malossi tak to jelo asi o 3 - 5 km rychleji.
No a pak nastal osudný okamžik. Dal jesm tam i tu kontr. pružinu, co k tomu dali, ale při dotahování jsem strhl matku a já blázen jsem to zkusil jezdit tak, než seženu novou.
Chyba - vydrželo to 2 dny. Třetí den mě to přestalo jet asi 1 km od práce. Ještě, že je to s kopce, tak jsem dojel. Praskl klíňák. Ale ta pohroma, až jsem to rozdělal:
Klíňák rozškvařený, zbyla ho jen půlka a zbytek byly jen škvarky ve variátoru, přední polořemenice stržený tisícihran (
http://www.scootland.sk/zbozi/baotian-p ... enice-q4t/ ), co se nasazuje na osku klikovky a ten větráček ze silonu (nebo co to je) na té polořemenici taky rozškvařený a na osce taky strhlý tisícihran, ale né tak moc. Trochu jsem ho propiloval jehlovým pilníkem
a dobrý. Akorát mám strach, jak jezdím do toho kopce, abych to zas nestrhl.
Ona se ta matka asi povolila a jak jsem jel do toho kopce, tak asi začal prokluzovat řemen, až se seškvařil, jinak si to nedovedu představit.
A taky válečky se jaksi seškvařily, musel jsem pracně vyleštit ty dráhy válečků ve ve variátoru.
No oprava 1 000 kč (polořemenice + řemen).
Teď už zase jezdím, ale žádná sláva - otáčky kolem 6 000 a po rovince tak 55 tachometrových.
Už jsem měl strach experimentovat. Teď už se mi zdálo, že to začíná konečně jezdit a už jsem musel skončit. Tak až zase příští rok. Občas se asi ještě bude dát jet, ale už to není ono.
Tak jsem se konečně odhodlal hodit do placu můj průšvih, už jsem se z toho dostal. Píšu to pro varování ostatních, aby si dali pozor na to utahování. Asi to chce hned vyměnit matku při experimentování. Ta čína nic nevydrží. Švagr mi udělal novou z nerezu, ta by už měla něco vydržet.
Tak abych to shrnul - jak psal Karel23 - nejlevnější tuning je 5 gr válečky, to úplně stačí. Ten tun. variátor za vynaložené peníze nic moc. Jestli to jede 50 nebo 55 km je jedno. Očekávaný zázrak se s novým variátorem nekonal. Jak už tady někdo psal, je to sázka do loterie. Někomu to pojede mnohem líp a někomu jen o trochu.
Jo a ještě jeden poznatek - jak je tam míň benzínu (rafička je kousek od červeného políčka), tak to do dlouhého prudšího kopce nechce jet. Asi to dává málo benzínu, jak je to nahlé dozadu.
Mám to několikrát ověřené. Ze začátku jsem myslel, že je nějaká závada, ale je to tím benzínem. Stačilo stroj otočit na chvíli směrem s kopce (aby benzín natekl zpátky) a už to zase jelo jak drak. A v nádrži bylo asi 2l. A když rafička stála v červeném poli, tak mi to i zdechalo. Jednou i 5x než jsem vyjel na Rejvíz, po rovině a dolů už to jelo v pořádku.
Tak aby vás to nevyvedlo někdy z míry.
Tak tu zimu nějak přečkejme a na jaře zase vyrazíme.
Čínám zdar