Abych se vrátil k původní myšlence, pokud řemen vyjíždí až k volnoběžce startéru, pak by to mělo jít doladit délkou čepu variátoru. Je to jeden z používaných principů restrikce na skútrech, kdy se mezi řemenice na čep dá kroužek, který zabrání úplnému přiblížení polořemenic a tím vytlačení řemenu na vnější dráhu/těžší převod/vyšší rychlost. Jelikož jim na ty kroužky lidi přišli, tak začali používat taky delší čepy, proto se prodávají ty tuningové. Každopádně bych si zkontroloval, jestli při výměně variátoru za ten Naraku HS nedošlo k záměně čepu mezi sadami původního a tuningového variátoru. Pokud jsou stejné, tak by to mohla ještě vyřešit podložka (nebo více podložek), která by se dala mezi čep variátoru a vnější polořemenici variátoru (tu ozubenou), takové podložky možná byly i přímo v té tuningové sadě, Naraku je dodává třeba k tuningovému čepu
http://www.baotianmotors.cz/602-cep-var ... ovany.html . Chce to trošku polaborovat a promyslet všechny souvislosti provedených zásahů.
edit:
Krátce zrekapituluji svoje poslední úpravy sériového variátoru, které jsem dělal asi před dvěmi měsíci: Vodítka jsem koupil Malossi sada 3ks 378175 za 110Kč. Měnil jsem natržený řemen, který jsem sehnal Kingway 729 x 17,8. Originál je sice 729 x 17.7, ale když jsem dával variátor dohromady a mezi zadníma řemenicema jsem měl vražené dřívko, měl ten řemen na přední řemenici ještě vůli (na bocích), takže by tam nejspíš vlezl i širší řemen (tohle by si měl určitě vyzkoušet i Rismax - jestli má řemen na přední řemenici ve výchozí poloze vůli). Pružinu jsem použil Malossi 298360.WO (bílá) s počtem závitů 6,5. Válečky jsem dal 5 gramů Stage6 a namazal jsem je mazadlem, které přidávají ke každému balení válečků.
Ujel jsem s tím asi 300km a dneska 50km na jeden zátah. Musím říct, že je to nejlepší kombinace, jakou jsem zatím vyzkoušel. Pružina nevadne v ani náznaku a to ani po delší jízdě, variátor se chová stále stejně. Otáčky při akceleraci (na plný plyn) jsou závislé na aktuální rychlosti - čím nižší rychlost, tím vyšší otáčky, takže když se rozjíždím v kopci, vyletí otáčky na plný plyn v pohodě lehce nad 7000 a vydrží zhruba tak do 20km/h, pak to jde pozvolna dolů.
Pokud někdo zvažuje, jak zlepšit s minimem nákladů (do 1000Kč) jízdní vlastnosti skútra, je tohle myslím dobrá varianta. Ovšem i ten kdo jezdí se skútrem tak jak je a na úpravy dlabe, měl by nejpozději okolo 2000km vyměnit vodítka variátoru, originály jsou opravdu hodně slabé a brzy se v nich vyběhají značné vůle. Válečky pak nechodí v drahách přímo, ale trochu se "kříží" a odírají se o boční stěny drah, což dříve nebo později skončí úplnou destrukcí.