Ale proč jsem se dnes rozhodl sem napsat:Nazval bych to"TROCHU SE DIVÍM A NEUMÍM SI TO VYSVĚTLIT".Měnil jsem variator Malossi,kterej už byl skoro po smrti-vychozený vodítka,a tím i vytlačený drážky od přítlačného kotoučku do těla variatoru, a taky v povrchu variatoru zela po obvodu drážka sice ne moc hluboká,ale byla tam!!Namontoval jsem zakoupený variator naraku high speed a žlutou pružinu naraku 1500 otáček plus,protože ta malosácká pružina měla už za sebou přes 7OOOkm a někde jsem tu vyčetl že už by mohla být vyměklá.Z černou pružinou 1000 otáček plus dodávanou spolu z variatorem naraku high speed,byly rozjezdy takové vlažné,a ani válečky 5,8 a 6,3gr které byly v sadě spolu z variatorem to enbylo ono.Vyměnil jsem taky komplet spojku i z hřídelí na kterých jsou oba přítlačné talířky.Takže ted mám skutr osazenej:válec malossi o obsahu72ccm,variator naraku high speed,válečky malossi asi 7gr(ale nevím to jistě protože to nemám jak zvážit,a gramáž na válečkách už je nečitelná),spojka komplet i s pružinou naraku 1500otáček plus,řemen kevlar malossi,a spojkové pružinky bezbarvé,byly součástí spojky,jo a taky novej přítlačnej kotouček variatoru červenej z náběhovou spirálou naraku.Tak ted proč se stím rozepisuju:Vodítka naraku vydržely tak 100km a začaly se rozjíždět-měknout,tak jsem někde vyštrachal malosácký -vyskoušel a ony pasovaly,tak jsem je tam nechal.Ale to havní:Jízda podle mého dobrá,snad i lepší než s kompletem malossi.Maximálka-na tachometru mám 6O-ručička se opírá o kryt tachometru,takže maximálku přesně nevím,,ale co je hlavní co nechápu::::1.VYTOČÍM 6000-65OO-jede 6Otachometrovýc a víc,2.VYTOČÍM MAXIMÁLNĚ7000-někdy7500 A TO VĚTŠINOU S KOPCE NEBO PO ROVINĚ A VÍC ANI ZA BOHA!!!!!!!!!S původním kompletem malossi jsem točil 8000-8500,a v extremech i 9000!!!!! a ted to prostě nejde a nejde!!A taky veškeré zrychlování od tachometrových 4Okm až po opření ručičky o kryt tachometru se děje jen v rozmezí65OO-7500 otáček!!!Tak se ptám JAKTO?!?!?!Nebo je to normální??Je mi jasné že variator naraku má jinačí dráhy stoupání válečků,ale ta nízkost otáček mi nejde na rozum,kdybych točil těch bývalých povolených 8000 tak to bych měl jet snad 80-90kmh??!!
Jestli někdo ví tak at mi odpoví,Děkuji Jesik.
Nuramon11:
Jo jinak,a nechci se ted tím vůbec nějak chlubit, jezdím na skutru samozřejmě v rukavicích,motorkářských kalhotách které mají chrániče aspon na kolena,a v bundě NAZRAN se všemi vnitřními plastrony,lokty,ramena,záda a i za přilbu jsem nešetřil.Občas za to slyším z řad skutrařů a to i od nás ze skutr clubu,i ostatních motorkářů pro mě absurdní lehký posměch,že jezdím oblečený jak na závody,ALE UŽ MĚ JEDNOU SUNDAL JEDEN MLADEJ TYDÝT Z VEDLEJŠÍ SILNICE,a tak si při narážkách na moje skutr oblečení myslím svoje a jen někdy podotknu na adresu posměváčka:šak ty změníš názor až se seznámíš blíže ze silnicí a přeju mu at je to jen"silniční lišaj" A co se týče té opravy věřím že to zvládneš a bude to v poho pokud sis jenom trochu ustlal na silnici.Já měl řízení na odpis po čelním nárazu do škodovky toho tydyta a to byla pořádná šlupka.Jesik