Vitas píše:Za a) si myslim, ze valcem za 640 si moc nepomuzes, a za b) zluta od malossi je +60% a to si myslim ze s cinskym 4T asi uplne dobre nepojede. A jestli jo, tak budes muset dat tak 0,5 gramovy valecky.
ad a) já myslím, že cena není rozhodující. Pokud stejný válec u nás někdo prodává za 2500,-, znamená to snad, že je kvalitnější, zejména když výrobní cena obou je někde okolo 50Kč?
ad b) žlutá kontrastka od malossi určitě není +60%, tvrdost je prakticky shodná s bílou, tedy základní. Ale i kdyby měla těch 60% navíc, pak by válečky musely být naopak těžší než původní, aby přetlačily větší sílu pružiny.
Tabulka barev a tvrdosti pružin Malossi:
(A) MODRÁ - RACING + 106%
(V) FIALOVÁ - RACING + 82%
(G) ZELENÁ - RACING + 60%
(R) ČERVENÁ - RACING + 60%
(Y) ŽLUTÁ - SUPER STANDARDNÍ KITOVÁNÍ
(W) BÍLÁ - ZÁKLADNÍ TVRDOST, LEPŠÍ NÁHRADA ZA ORIGINAL
Určeno pro: variátory MULTIVAR a STANDARD original
Dále, co se píše o tuningu v materiálech fy Malossi:
Kontrastní pružina se používá především pro zvýšení zpětného tlaku řemenic, přičemž zajišťují průběh řazení ve větších otáčkách a účinější funkčnost podřazování do kopců. Při tuningu motoru (zvyšováním objemu) dochází také k prokluzování řemene, čemuž zabráníme montáží silnější pružiny. Je pravidlem - čím silnější tuning motoru, tím silnější kontrastní pružina do variátoru.
TIP:
při použití silnější pružiny budete potřebovat těžší válečky variátorucitereh:
Máme stejný problém, taky už mi není dvacet (číslovka 23 u mého nicku je deset let stará) a moje váha je obvykle přes 110kg. Jasně, že časem to bude chtít celou sadu variátoru, ale nejprve chci zkusit poladit ten stávající a na té pružině taky ověřit správné rozměry. Když se seknu u pružiny za 170Kč je to menší problém, než u sady za 1700,-. Rozepsal jsem to celkem podrobně v příspěvku výše, není úplně jasné, jaký typ variátoru tam patří. Když ta pružina bude správná, pak se dá věřit tabulkám Malossi a bude to ten typ 5113139. Pokud ne, bude třeba popátrat, nebo se ozve někdo, kdo ví. Jinak náš problém se ztrátou rychlosti do kopců už vyřeší asi jen zvýšení objemu motoru nebo tvrdá dieta
.
Naposledy upravil
Karel23 dne 12 zář 2009, 19:25, celkově upraveno 1