Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Re: JMSTAR EAGLE 50

04 bře 2010, 16:07

Ahoj díky za foto- určitě bude někomu pro inspiraci, ale myslím si , že pro nás ani tak zdaleka není důležitý vzhled jako funkčnost- už jsem se setkal kolikrát s tím ,že sebehezčí přípravek se poroučel do pekel a pak to zvládl narychlo svařenej jednoduchej přípravek , který neoslnil vzhledem , ale držel i při té největší surovosti - Karle dík a snad to někomu dodá inspiraci.
Ještě malá anketa - všude čtu na čínských skútrech/ motor QMA/QMB 139 / průměr spojky 107, ale já mám na Eaglu50 4T průměr spojky 117,5 / dokonce je to na ní vyraženo/

Re: JMSTAR EAGLE 50

04 bře 2010, 19:52

Karle, zlatý český ručičky.
Za pomocí jakého nářadí si pak rozebral ten spojkový zvon? Jestli si ho teda rozebíral.

Re: JMSTAR EAGLE 50

04 bře 2010, 23:52

Pokud myslíš zadní řemenici, tak tu jsem samozřejmě rozebral, když jsem měnil tu kontrastní pružinu. Nejdřív jsem uvažoval o výrobě nějakého nástroje, ale nakonec to vyřešil svěrák. Na spojce sice nějaké dírky jsou, ale jen takové mělké, že by se nástroj nezachytil a ty blíž matici byly ucházející, jenže nějaký nástroj by si zas překážel s klíčem (tuším že č.38). Při zpětné montáži jsem to popadnul do rukou, zmáčknul a kluk mi tam našrouboval tu matici. Pak jsem to je v rukách dotáhnul klíčem a hotovo. Síla kontrastní pružiny se přeceňuje :D .
Naposledy upravil Karel23 dne 05 bře 2010, 01:24, celkově upraveno 2

Re: JMSTAR EAGLE 50

05 bře 2010, 00:17

No, taky mi nepřipadala zase tak silná, ale kdybych to nečekal, asi by mně překvapila.
Chtěl bych tě poprosit, jestli bys mi příležitostně svařil taky takový fajn klíč na spojkový zvon?

Re: JMSTAR EAGLE 50

05 bře 2010, 00:30

Klidně, ale je to přímo na míru Jmstara, to by asi na Aprilce nefungovalo.

Re: JMSTAR EAGLE 50

05 bře 2010, 19:58

Hm, to nevím, jak jsou, nebo nejsou ty zvony stejné. :(

Re: JMSTAR EAGLE 50

07 bře 2010, 20:19

Stačí jedna tyčka s dvěmi šrouby přivařenými 10 a vystačí to na celého 4T skútra , když se odkrytuje kryt větráku jsou tam dvě díry do tech se muže cca 5mm hluboko zasunout šroub dál moc né tak si změřit rozteč a přivařit dva šrouby na tyčku metrovou a dát si na šrouby matky aby vás to nepustilo dál pač někdy je to dost fest utaženy , nejlevnější asi nářadí pro domácí podmínky a hlavně nezapomenout fest zase dotáhnout jinak je vše rozmláceny za jízdy , variátor startovací volnoběžka a nedej bože i kryt variátoru když to má pořádný otáčky a vylítá to je to součástek docela dost , a ta tyčka se pak dá použít i na spojku . No a kdo má pneumatickou pistoli tak to má nejednoduší

Re: JMSTAR EAGLE 50

08 bře 2010, 01:42

Blokovat motor ze strany ventilátoru je úžasný fór, to mě fakt nenapadlo. Ale jinak jsem trošku skeptický k tyčkám se dvěmi šroubky - určitě fungují, ale až na skútru, který už jednou někdo povoloval. Jak to bylo zarvané z fabriky, na to by nějaká tyčka nestačila. Měl jsem to bloklé těmi svými přípravky a i ta pneupistole na to byla krátká. Teď, ať to zarvu jak to zarvu, nemusím to ani blokovat a pistolí to doslova odletí, jak to jde lehko. Teď už by na to stačil i ten klíč č.10, jak to dělal ten Polák na tom videu z předchozí strany. Tož asi tak.
Jinak Tomiktom - díky, díky, díky. Tvoje rady jsou nezištně poskytované těžce vydobyté know-how profíka a to se fakt cení.

11.3. edit:
Taky jsem se pustil do té ventilové vůle. Je to dobře přístupné, stačí odšroubovat 4 šroubky na víku hlavy a ventily jsou na světě. Pak trošku nastaly potíže. Nejprve jsem musel hodně pohledat klíč č.9 a pak jsem zjistil, že moje spárová (listová) měrka, se kterou jsem léta kontroloval svíčky je nahouby, protože nejtenčí list má 0,1mm. Tak jsem vyrazil do obchodu pro novou měrku, koupil jsem hned i pořádný očkoplochý klíč č.9 a prodlužovací nástavec na závitníky č.3,15 - stavěcí šroubek má na konci čtyřhran 3x3mm, tak abych na to nemusel jít s kleštěmi.
Taky si teď nejsem jistý s hodnotami nastavení. V příručce to není tak zcela jasné, ale vyskytují se tam hodnoty 0,03 (asi sání) a 0,06 (asi výfuk). Nas netu jsem ovšem pro motory QMB našel ještě hodnoty 0,07 sání a 0,1 výfuk a dokonce 0,05 pro oba ventily. Nemá někdo přesnější informaci nebo nějaké osvědčené nastavení?

Vratidlo na malé závitníky s prodlužovacím nástavcem a stavěcí šroubek ventilové vůle:
P1010152.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 říj 2013, 19:49, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: JMSTAR EAGLE 50

12 bře 2010, 10:59

Ahoj, tak co mám já stažený manualy a věci ,týkající se motorů 139 QMB, používaných u Jmstar EAGLE 50, 4T , tak tam stojí - sací 0,08 a výfuk 0,10 - nemohu ale zaručit správnost nastavení, opsal jsem jen co tam mají v servisním manualu

Re: JMSTAR EAGLE 50

12 bře 2010, 11:49

Zkusil jsem kompromis: 0,05 sací a 0,08 výfukový. Každopádně sací nějakou vůli měl (neměl jsem to ještě čím změřit), takže tam obavu nemám, ale na tom výfukovém jsem žádnou vůli necítil, zřejmě se trošku zaklepává. Každopádně si to radši zkontroluju dřív a uvidím o kolik se to zase pohne.

Re: JMSTAR EAGLE 50

12 bře 2010, 12:06

Ahojky.
Před časem jsem tuto otázku také řešil a to když jsem měnil válec 50cc za 79cc. Mám nastavenou vůli u sání na 0,07 a výfuk na 0,1. Najel jsem už asi 500km a je to v pohodě, skútr startuje jak nakopávačkou tak startérem, volnoběh drží a jízda je v pohodě.

Re: JMSTAR EAGLE 50

12 bře 2010, 12:10

Tady na tom videu má Němec v ruce měrky a sací dělá 0,5 a výfuk 0,10 - je to čína 4T, když ho budeš poslouchat a hovíš němčině tak tam o tom i povídá
http://www.youtube.com/watch?v=xYPJM8jp5F8

Re: JMSTAR EAGLE 50

12 bře 2010, 20:45

Jo, jo, němčinu celkem můžu, nicméně si myslím, že vím, proč používá zrovna tuhle míru. Když jsem kupoval tu spárovou měrku, nabídli mi nejprve dva typy "made in germany" s rozsahem 0,05 - 1mm a u obou byla škála tloušťky těch listů dost ubohá, pro nastavování ventilů nepříliš vhodná. Nakonec mi ukázali český kinex, který není sice tak skvěle provedený, zato listy má 0,02 - 0,03 - 0,04 - 0,05 - 0,06 - 0,07 - 0,08 - 0,10 - 0,15 - 0,20. Zkrátka mu nic jiného nezbývalo, než to nastavit na míry, které měl k dispozici. :)

Re: JMSTAR EAGLE 50

13 bře 2010, 13:44

Ahoj,tak to jo a já myslel , že skopčáci mají všechno echt, já používám ventilové měrky KINEX - 0,02-0,2, ale vůli ventilů jsem zatím nedělal, spíše teda neměl jsem potřebu ji dělat, protože se mě zdá , že to zatím klape tak jak má

Re: JMSTAR EAGLE 50

13 bře 2010, 14:00

Neříkám že nemají, ale ta německá měrka se zkrátka na měření tak titěrné ventilové vůle nehodí, pokud to chceš nastavit podle předpisu výrobce. Tu co máš je ta správná, já si ji teprve pořídil. Doteď jsem vystačil s takovou menší z JZD Brno-Tuřany :) .
Nevím, kolik máš nalítáno, ale podle rozpisu údržby by ses na to po ujetí 1000km měl mrknout. Já mám 1200 a ten výfukový už byl zaklepaný docela nafest.
Odeslat odpověď