Nazdar chlapi,
tak se tu ukazuju po delší době neaktivity, za to vám tu však napíšu pořádný příspěvek shrnující moje loňské a letošní zkušenosti. Takže to hlavní - skútr stále jezdí bez větších problémů, aktuálně mám najeto 6500 km.
Teď k těm zkušenostem - potíží je baterka, která dosloužila už asi tak před dvěma lety, od té doby nedrží kapacitu... zatím jsem to bral stylem "nevadí, baterku nepotřebuju, nakopávám". S tím jsem měl ale loni dvakrát problém, v obou případech v létě ve velkém vedru, kdy se mi prostě nepodařilo skútr nohou nastartovat a pomohlo až nabití baterky a start přes el. startér. To už se mi stalo i rok předtím, nevím co se v takovém případě vždycky stane, ale nabitá baterka to vyřeší, tak možná letos koupím novou a budu zas startovat tlačítkem jako pán a nebudu riskovat že odněkud neodjedu.
Dalším problémem, co mě loni potkal byl ventilek zadního kola, který jsem měl dlouhou dobu jen provizorně přilepený, protože už jednou uletěl. Udělal to znovu a nebylo příjemné pak skútr tlačit několik kilometrů zpátky domů. Tak jsem musel odmontovat zadní kolo a zanést do servisu. To se neobešlo bez demontáže výfuku, přičemž jsem zjistil, že mi pod motorem drží jen na jedné matce, k objednání druhé matky jsem ale kvůli své lenosti zaujal stejný postoj jako ke zmíněné baterce a tak jsem se k tomu ještě neodhodlal a jezdím s jednou, občas to tak divně prdí a chrastí, ale jinak nic.
Hodně jsem přetáhl výměnu motorového oleje, aspoň o 500 km, možná i více. Prostě jsem si loni řekl, že před zimou už to dělat nebudu... no a pak se mi tam nějak před zazimováním ještě nasbíralo těch pár stovek kilometrů.
Odzimování po letošní zimě zatím asi nejpohodovější za ty čtyři roky, hned ráno poté jsem ale našel pod skútrem louži převodového oleje, vytekl asi kompletně. A s převodovým olejem mám problém doteď. Po výměně totiž pořád uniká, mastný je hlavně vypouštěcí šroubek, který nejde dotáhnout, jen se protáčí a olej pomaličku kape. Nemáte někdo nějakou radu, co s tím? Hrozí nějaké vážné nebezpečí převodům, když to nechám kapat a jen občas doleju?
Konečně jsem se taky odhodlal k výměně trysky karburátoru, která mi tu v poličce ležela už pěkně dlouho. Byl to pro mě celkem boj, nedařilo se mi karburátor ani vyndat z příruby, ani pořádně natočit abych k němu měl dobrý přístup. Asi to bude hlavně tím, že jsem něco takového dělal poprvé a tak ještě nemám správnou zručnost a zkušenosti. Skútr je po výměně malinko živější, dřív se mi mírně dusil v oblasti okolo 6 tisíc otáček, teď bez problémů, hlavně rozjezdy jsou lepší. Překvapuje mě i jízda mimo město, kdy skútr uhání letos snad rychleji než dřív a točí mi někdy až do 9500 otáček, což už mi teda přijde nebezpečně moc a raději ho krotím. Příště musím na vyjížďku vzít mobil s GPSkou a změřit maximálku. Musím ale předtím zkontrolovat svíčku, abych náhodou nezadřel.
Nemůžu už parkovat u kotelny naproti našemu paneláku na sídlišti, vznikl tam nějaký klub pro problémové děti a vedoucí za ně prý ohledně skútru neručí. Tak stávám přímo před naším vchodem a vzhledem k unikajícímu převodovému oleji, který dělá fleky na chodníku a rozměrům překážejícího skútru ze mě musí mít sousedi radost.
Dál mám v plánu otevřít po letech víko variátoru, čekám uvnitř pěknou paseku, možná to bude chtít nový řemen. Taky asi nic nepokazím, když konečně vyměním filtr v airboxu.
Doufám, že vám všem slouží skútry minimálně stejně dobře jako mně a přeju hodně dalších bezproblémových kilometrů