Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
22 zář 2012, 14:14
Ahoj,
Řeším problém se skútrem Jimbawang 50QT (4Tskútr - 139QMB/QMA, 50QT)a to, že mi praskl řemen, který jsem vyměnil za nový, ale nyní když nastartuju a skútr stojí na zemi a přidám plyn tak se nic neděje na plyn vůbec nereaguje ani řemen třeba neproklouzne.Jakmile, ale dám skútr na stojánek(uvolním zadní kolo-není zatížené) a přidám plyn tak to normálně táhne a kolo se točí.
Nevíte prosím čím by to mohlo být?
Moc díky za rady
Naposledy upravil
KYBLOS dne 27 říj 2013, 11:46, celkově upraveno 2
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce
22 zář 2012, 16:36
Napadá mě vadná spojka a její části. Kdy a za jakých okolností ti řemen praskl?? Měl skútr už před prasknutím nějaké problémy s jízdou, rozjedzy nebo tak??
22 zář 2012, 16:56
před prasknutím žádné problémy nebyli-prostě jsem jel a najdenou rána a dojel jsem.Motor, ale běžel dál a reagoval na přidání plynu kvůli řemenu se ale kolo netočilo.
22 zář 2012, 16:59
Měl jsi po prasknutí řemenu vše rozebrané a vše (variátor,spojku,řemenice) jsi důkladně zkontroloval a vyčistil ?
22 zář 2012, 17:14
je pravda, že jsem to moc nerozdělal, protože mynešli povolit šrouby, takže jsem to tam jen natáhl a zadělal.Asi to ještě vyzkouším s tím očištěním
22 zář 2012, 17:30
Po těhlech zásazích či úpravách je dobrý si to zkusit projet bez krytu variátoru a ozkoušet, zda to všechno funguje a né to tam nacpat a jedu, resp. nejedu.
22 zář 2012, 17:41
Asi to tak budu muset udělat.Dělal jsem to poprvé a nemám s tím tedy žádné zkušenosti.Jen je divné, že se to točí když to není zatížené a naopak zatížené to nic nedělá jak kdybych za plyn nezatáhl.
22 zář 2012, 18:59
Možná ti tam při rozdělávání zatekl olej nebo vlhkost na vároš a řemen ti prokluzuje, musíš to pořádně odmastit
22 zář 2012, 20:16
Spíš tam mohou být někde kousky starého řemene který je potřeba odstranit tak aby vše fungovalo jak má.
24 zář 2012, 08:12
Blbá otázka,ale jak jsi tam ten řemen dostal když ti to nešlo povolit
Je tam ten správně dlouhý řemen
24 zář 2012, 13:14
Pokusím se to zítra vyčistit a uvidíme jak to dopadne.A dostaval jsem ho tam těžko
.Řemen by měl být správný kupoval jsem ho podle starého
24 zář 2012, 13:27
No pokud si tam dostal řemen přes řemenice tak to ti to nikdy nepojede protože se to protáčí
24 zář 2012, 13:30
Máš vůbec nářadí na výměnu a demontáž variátoru - myslim jako třeba piston stopper nebo jinou věc, která by ti umožnila to povolit a nasadit to tam správně jak se má?
24 zář 2012, 17:35
to nemám
a co to je piston stopper ? kde to seženu a kolik to tak stojí?
24 zář 2012, 17:42
1, máš 4 takt takže piston stopper nepotřebuješ
2, Pokud jsi tam narval řemen přes řemenici tak máš špatný řemen a to moc dlouhý
Řemen by měl být podobný jako na motory 139QMA/B záleží jak máš velká kola 10" nebo 12"
Jestli to máš od nového tak zkontaktuj prodejce ať ti poradí s délkou řemene.
Jak na to ale pozor :
Tento postup je vhodný pouze pro dvoutaktní motory s karburátorem, na čtyřtaktech a u vstřikovacích motorů musíte místo piston stopperu použít buď blokovací klíč, nebo vzduchovou pistoli.