Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 12:45

Tak, Čína, motor 50ccm Q4T. Bez tunningu, bez úprav. Nastartuje, ujede 50m a chcípne, jako by se zadusil.. Nastartuje, ujede 50m chcípne, udělá to 20x a pak už jede jakž takž... Pátral jsem po příčině, sundal jsem plasty a nepřišel sem na nic (jsem zvyklý na jednoduché stroje typu JAWA 20 atd.) , předal jsem automechanikovi s podezřením na karbec, (membránový) a po 2 (!!) měsících se mi vrátil a jede pořád stejně, jen s ujišťováním že karburátor je v pořádku... Tak prosím o radu, co s tím k*a je? Napadá mě: vadné CDI, zapalovací cívka, regulátor (nevím jestli tam vůbec je), svíčka ( byla tam 3 roky a bez problémů)... Tak?
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 kvě 2013, 00:20, celkově upraveno 1
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 14:37

CDI a zapalovaci civka je jedno a totez. To by nejspis ale delalo furt, ne ze by to po chvili prestalo. Zkus vymenit svicku.

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 15:03

No, nevím jak to je u normálních scootů, ale já mám cívku a a CDI zvlášť.. CDI u baterky (pod nohama) a cívku u pravého zadního blinkru.. Nepřestane to ůplně, jen to začne trochu držet, např když přidáš víc plynu chcípne stejně. A svíčku jsem před chvíli čistil ( byla černá jak polobotky) a nic se nezměnilo, snad kdyby to byla špatná tepelná hodnota ale je tam od novosti....

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 17:45

Vole :D Jestli byla černá jak polobotky,tak se nemáš čemu divit. Máš bohatou směs,dej menší trysku,potom zkontroluj trysku a jestli bude cihlová tak je směs fajn a pojede ti to. Víš ono je dobré semtam použít políčko Hledej> do něho zadat heslo Směs,barva svíčky atp. a ono by ti to ušetřilo čas a nervy

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 17:48

Trocha teorie.

Pánové, já (jak jsem prokázal jinde ve svém vlákně) neumím svůj skůtr zprovoznit, pošupajdí do servisu, ale v teorii mám celkem jasno.
CDI není zapalovací cívka a zapalovací cívka není u zadního blinkru.

CDI je capacitive discharge ignition a je to v podstatě elektronická řídící jednotka zapalování, která podle signálu ze snímací cívky (=poloha pístu ve válci) udělá na výstupním tranzistoru 10-12 ms dlouhý impuls, cca 250 V amplituda. Můj skůtr má CDI řekněme pod přístrojovkou, kousek nad chladičem vody. Potom co nejblíž k hlavě válce (nebo ke hlavě každého válce, pokud se jich nemůžeme dopočítat) je umístěna "zapalovací cívka", neboli vysokonapěťový (auto)transformátor, který vstupní napěťový impuls vynásobí cca poměrem 1:100, to dá asi tak 25 kV do vysokonapěťového kabelu, který jde do svíčky. Délka VN kabelu se minimalizuje, proto je cívka blízko svíčky a tedy určitě ne u blinkru. Můj skůtr má VN kabel tak 15 cm dlouhý. Pokud je válců nepočítaně a zapalovací cívka je jen jedna, je v soustavě někde udělán ještě rozdělovač (vzpomeňte pietně na Škoda MB 1000, například).

A nakonec: U blinkru také mám kus elektroniky, ne, že bych to nějak zkoumal, ale krabička má výrazné žebrování a tak to něco (ztrátově) reguluje a tak je to na 99%-100% regulátor dobíjení baterky.

K původní hádance: Určitě bych s tím nejezdl 20x 50 metrů, to je poměrně náročný sport. Dal bych skůtra na stojan a koukal se, jak se to chová např. na volnoběh nebo naopak na plnej knedlík, dobrý tip je výměna svíčky. Pak bych šel po průchodnosti palivového systému a překontroloval hladinu paliva v karburátoru , jestli to na "membránovém" je, ale to asi je. Hladina umí být pěkná mrcha.

Mimochodem, u mýho pekáče jsem si tohle všecho prošel a stejně nestartuje, ani neblafne. Kdyby tak ujel 50 metrů, to by už bylo vyhráno.

Martjas píše:Máš bohatou směs,dej menší trysku,potom zkontroluj trysku a jestli bude cihlová tak je směs fajn a pojede ti to.

Martjasi, to je podle mě cesta do pekel. Stroj běhal, je bez úprav. Podle mýho měnit bohatost směsi, aniž by člověk přišel na to, co se mu vys.alo, je kouzelničení. Trysky měň, bohatost taky, ale až na chodivým stroji.

A ve svým textu jsi asi myslel cihlovou svíčku a ne trysku.

A ještě poznámku: Skůtr mi stávkuje, nejsnazší bylo koupit fungl originál svíčku. To jsem udělal, slavnostně ji nandal do hlavy a --- nic. Přišel soused, "zkušeně" koukl na panenskou svíčku, moudře pohleděl a než jsem stačil zareagovat, už tu byl známý chvat z pincka, buch buch do elektrody hlavou šroubováku: "to chce přiklepnout". Zabil bych ho. Do tý doby jsem VĚDĚL, že jestli to v něčem není, tak ve svíčce. Byla nová. No, už není.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 lis 2013, 05:28, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 18:19

Tak: pánové, scoot byl u mechanika právě kvůli karbecu, a onen chlápek se zapřísahl že karbec je v pořádku, a zapalovací cívka sice není u pravého zadního blinkru, ale ten je nejblíž takže sem to popsal tak jak sem to popsal, kabel od cívky mám asi 40 (!!) cm dlouhý.. nevím si s tím rady... volnoběh nedrží skoro vůbec (asi 10s) a když mu dám plnej tak chcípne po půlminutě.. Teorie (moje): palivo v pořádku, ale to co má rozdělovat a dávkovat jsikru se s...., takže ve válci nedochází ke správnému spalování...proto černá svíčka, ale netuším proč nehází jiskru tak jak má... BTW: do karbecu se mi nechce, nevypadá to jako něco co bych dokázal rozebrat a složit, na pincku jsem ten rituál podstoupil asi 10x ale tady si netroufám HOWGH
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 00:11, celkově upraveno 1

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 21:05

quinn: Ne. Ja mam CDI a civku jednu krabici. Starsi skutry (muj puvodne tky) meli zvlast. Vsechny 50 priblizne od 2000 maj jednu krabici.

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 21:38

Buď jak buď...pokud víš,že vše mechanické je v pořádku a je problém s vedení impulsu,tak zkusit náhradní cívku a nebo,což bych tipoval více,nebude kousnutý ten kabel od cívky? Někde na trase skřípnutý a jak se to zahřeje tak to začne zlobit? Jen můj tip... :wink:

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 22:14

Koukni na sitič podle mě je pořád zapnutej :? :? :?:

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 22:37

Vitas píše:quinn: Ne. Ja mam CDI a civku jednu krabici. Starsi skutry (muj puvodne tky) meli zvlast. Vsechny 50 priblizne od 2000 maj jednu krabici.

OK, konstrukčně to určitě jde spojit, takže budeš mít pravdu.

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 zář 2009, 23:27

Jo, zapoměl jsem na sytič, ona fičura ( aut.sytič) je pravděpodobně nefunkční, soudím tak proto, že jsem ho zkusil sundat z karbecu a nakopnout to bez něj a nic se nezměnilo...

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

27 zář 2009, 14:48

Moje cpičko dělalo to stejný, ujel kousek pak chcípl, nepomohlo ani přidávání plynu, chvíli jsem počkal, jelo zase a tak pořád dokola. Svíčka byla černohnědá. Vypadalo to, jako by tam nešel benzin. Rozebral jsem celý karbec, vyčistil a skútr jede naprosto bez problémů. I přes ty sítka v nádrži a hadičce se tam dostal svinčík. Odšrouboval jsem i podtlakový ventil nádrže a divil by ses, kolik tam bylo bordelu, tak půl kávové lžičky a to má skůtr najeto asi 1500km, takže v podstatě nový. A tankuju jen u benzinky, žádný špinavý kanystry.

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

27 zář 2009, 18:39

Tak jo, beru na vědomí, zkusím vyčistit palivovou soustavu :oops: . Ale mám na něm najeto taky jen 1700km, a netankoval jsem nikdy nikde jinde než v Shellce za rohem.. Asi nemáte nějakou radu ve stylu přestřihnout drátek XY a pojede jak drak :D :D . Každopádně dík za pomoc, zítra se ozvu jak to dopadlo

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

30 zář 2009, 23:04

Tak jak to dopadlo :?:

Re: JBW Adams 50qt - chcípá

26 dub 2010, 18:54

Ahoj asi je to už vyřešené, ale dám sem svou zkušenost.
Skútříka mám asi 3 týdny - sice je to 10/2007, ale najeto měl jen 1000 km... a tohle byl taky můj problém - start, rozjezd, 100 metrů mazec a chcíp a pořád dokola. Jediná možnost byla - míň plynu, ale to bylo za trest, jelo to až po zahřátí.
Pak mi to nedalo... na radu kolegů z práce jsem si koupil nový palivový filtr, sedačka ven a kompletní vizuální prohlídka palivové soustavy. A přišel jsem na to, že několik drátových svorek na hadičkách bylo staženo pod trn, takže zeslabovaly průřez hadičky. Všechny jsem dal na svoje místo a šup to vyzkoušet.
Od té doby to jezdí, jak má a palivový fitr mi zbyl... :lol:
Snad to někomu pomůže.
Odeslat odpověď