Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
17 úno 2015, 19:45
Dcera má číňana, standard XY139QMA. Dcera je jaké je, i toho číňana je pro ni škoda... Tolik ke stroji ;─)
Problém: Motor jede jak pila, chytá na první otočení, teplý i studený. Tahá dobře. Klidně několik dní. Potom si vzpomene a není síla, jak ho nastartovat, ani se startovacím vozíkem. Druhý den, nebo za pár dní zase chytne na první cvrnknutí...
Když nejde nastartovat, tak svíčka jiskří a je správně mokrá. Nemohu přijít na žádný rozdíl mezi tím, když startuje a když ne. Co jsem zkoušel: Kontrola/odpojení spínače stojanu (ale to by nešla jiskra), výměna svíčky, kabelu, cívky, výměna CDI, výměna karburátoru, výměna palivového filtru, kontrola a simulace podtlakového ventilu (svorkou na hadičce), kontrola spínací skříňky. Provedl jsem další spojení s kostrou a baterií všech dílů. Napětí na regulátoru odpovídá. Ať tam dám nové díly nebo staré, je to stále stejné. Z ničehož nic nejde nastartovat, a po čase závada zmizí. Dopadá to tak, že ráno dcera bez problémů odjede do školy a odpoledne pro ni jedu.
Jediné, co mne ještě napadá, je špatná funkce snímače otáček (svíčka pálí ve špatný okamžik, ale měl jsem za to, že Hallův snímač buď funguje, nebo ne. Že by snímal podle svého uvážení, to jsem ještě neslyšel).
Už jste někdo měl něco podobného? Nějaké nápady? Je to jako hledat studený spoj v elektronice...
Naposledy upravil
KYBLOS dne 28 čer 2015, 13:24, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do správné sekce
17 úno 2015, 20:10
Tak po tolika laborování bych to shodil ze skály. Bohužel, nedokáži poradit, protože jste vyzkoušel snad vše, co se dá.
17 úno 2015, 20:18
No, jo :─)
Už jsem s tím strávil tolik času, že kdybych seděl u počítače, vydělal bych si na dva nové. Jenže jsem se už šprajcnul a chci najít závadu.
-- 17 úno 2015, 19:51 --
Jo a pochopitelně jsem zkoušel i elektrický sytič - u původního karburátoru ucpáním sání, nový karburátor je komplet se sytičem. Stále stejné.
17 úno 2015, 22:34
Možná bych sem neměl psát, když nedokáži pomoci, takže jen tak z legrace pro odlehčení problému, o kterém chápu, že dokáže hodně nasírat - poslat skutr do Číny, tam jsou machři, že opraví cokoliv na ulici neb s čínskými skútry jsou různé závady prostě na denním pořádku.
17 úno 2015, 22:58
Kdyby tchán nebydlel v paneláku, hodil bych mu to. Jemu je všechno jasné, všemu rozumí, všude byl, všechno opraví...;─)
Jediné, co jsem nezkoušel vyměnit, je stator zapalování. Jen mne stále mate, že svíčka dává jiskru a všechna měřitelná napětí jsou v normálu (včetně CDI), ať startuje nebo ne. Ale všechno ostatní jsem už povyměňoval.
Tohle je závada k vzteku. Kdyby to nešlo furt, tak se to dá najít. Ale nedaří se mi ani nasimulovat, jak závada vzniká. Třesu s ním, nakláním, tahám za kabely, hopsám se svým metrákem na sedle, a furt jede jak pila. Odejdu od něho, přidu za hodinu nebo druhý den, a šlus. A večer nebo druhý den, když mám čas opravovat, zase funguje...
Pochopitelně všechno zkouším na Vervě 100, abych vyloučil řepkové svinstvo. Nakonec to skončí tak, že ho na jaře celý rozeberu a znovu složím. Sice to asi nepomůže, ale dcera do prázdnin dokončí školu ;─)
17 úno 2015, 23:03
Nechci tady rozpoutávat hádky, zda-li je čínský skútr spolehlivý, ale když to vezmu ze svého pohledu 16-ti letého studenta, který jezdí ráno do školy 10km a zpátky dalších 10km a odpoledne se jde s kámošema projet, tak je čínský skútr podle mého dobrá volba. Náhradní díly na něj seženu za pusu a spotřeba na 2 takt je krásných 3,2l/100km. Vím, že to moc nesouvisí s tématem, ale né všechny čínské skútry jsou nespolehlivé.
PS: Teď jenom doufám, že po tom, co jsem ho tady vychválil mě nezklame
17 úno 2015, 23:21
Ale já s tebou souhlasím. Dcera také jezdí cca 10 km do školy, a bylo to ideální. Ovšem má dcera... no... papíry si vybrečela na několikátý pokus pod podmínkou, že nebude jezdit do města (jsme z vesnice), skutr je celý pospojovaný stříbrnou páskou (ještě že byl stříbrný), neboť den, kdy to alespoň jednou nepoloží, je ztracený den... Ale motoricky to bylo furt v pořádku. Najela cca 6 tis. km a bylo nutno vyměnit variátor, neboť nesnášel její jízdu přes obrubníky. Neslyší motor, rozdíl mezi přední a zadní brzdou je mimo její rozlišovací schopnost ;─)
Bez problémů jezdí 70 km/hod (dcera váží cca 40 kg) a kdyby nebylo téhle divné závady, neměl bych jediné výhrady. O to víc mne to sere.
17 úno 2015, 23:28
Připomíná mě to problém, kterej tady týpek řešil taky na číský 4T 50tce. Nevim, jestli sem ještě chodí, dlouho jsem ho tady nepotkal. Přezdívku má "jackm". Snažil jsem se mu s tím tenkrát pomoct přes SZ. Měl to podobný - skůtr jezdil a pak si náhodně usmyslel, že přestane jet. Ze servisu mu to několikrát vrátili jako opravený, ale vždycky se mu ta závada vrátila. Ani on, ani v servise si s tím dlouhou dobu nevěděli rady. Nakonec přišli na ohnutej vejfukovej ventil, jestli se správně pamatuju. Myslím, že pak už to měl OK. Vzhledem k tomu, co už jsi všechno prověřil, možná bych se začal ubírat tímhle směrem. Určitě bych začal seřízením ventilů. Pak třeba změřit kompresy v době kdy to jede a kdy to nejede. Potom možná mrknout do válce, jestli není přidřenej/vyběhanej, ale to by asi nejelo vůbec.
Ještě mě teď napadlo - koukal jsi na variátor? Jak znám činský krumply, tak mě napadá, jestli se nemůže variátor seknout v nejdelším převodovým poměru a tím pádem potom při startování startér otáčí motorem a k tomu spojku přes nejdelší převodovej poměr, díky čemuž už při startovacích otáčkách má spojka snahu zabírat a dusí tak motor, kterej pak nemůže chytnout - něco podobnýho už jsem tady taky čet, že se někomu stalo.
edit: Se divím, že na tom holku necháš jezdit, když je to takový trdlo a furt z toho padá. Copak skůtr, o ten nejde, ten se slepí izolepou v barvě laku, ale že se nebojíš, že si na tom ublíží
17 úno 2015, 23:49
Díky za radu, popořádku:
Ventily byly seřízeny v dílně, stejně tak variátor. Kompresi zkusím, soused by měl mít měřák. Ale podle zvuku (a mám dobrý hudební sluch) motoru není žádný rozdíl mezi obdobím, kdy motor startuje (sundám fajfku, aby nechytl) a tím, kdy mu to nejde, rozdíl otáček i změnu zvuku při ztrátě komprese bych asi poznal. Nicméně je to možnost. Škoda, že poblíž nevím o nikom, kdo by se na tyhle číňany specializoval.
Přidřený motor, kroužky, ventily - to by se podle mne projevovalo stále. Když motor jede, tak jede jako perfektně zajetý motor. Jen ho uvést do pohybu ;─)
A k té holce - no, bojím. Ale když na tom bude trvat, úplně stejně se může pomlátit (a pomlátí) i na kole. Od nás ke škole nejede přímý autobus, musí jet 20 km do HK a odtamtud zase 10 km zpět trochu stranou, tedy vstává v pět ráno a vrací se večer. To je na houby.
Jinak jsme trénovali spolu, ona na skůtru, já za ní na motorce. Jezdí blbě, ale neriskuje. Na křižovatce počká, až všichni odjedou (neb neví, kdo má přednost), také se moc nehoní. Pokládá to, neb neodhadne zatáčku a ještě si přibrzdí přední, ale činí tak pouze, když je na cestě sama. Stále se bavíme o vesnických cestách a okreskách, do města ani na státovku bych ji nepustil.
18 úno 2015, 00:13
Píšeš, že jseš 20km od HK. Odkud přesně? Mám kámoše servisáka v Prachovicích, specializuje se na malý skůtry a pochopitelně nejvíc servisuje číňany, protože se nejvíc serou
Vždycky, když jedu okolo, tak se u něj v dílně zastavím na pokec a ukazuje mě ty rarity, co se na čínách vyskytujou. Myslím že by si s tím poradil, kdybys to k němu dovez, jestli je ta vzdálenost pro tebe schůdná. Kdyžtak napiš a pošlu Ti na něj kontakt do SZ.
18 úno 2015, 00:23
Není pro mne problém hodit skutra do kombiku (na těch plastech už není co zkazit) a odvézt to. Problém je, že třeba týden ten skutr šlape a pak se šprajcne, a druhý den zase funguje. Nicméně by to bylo schůdné řešení, kontakt uvítám. Díky :─)
18 úno 2015, 00:56
Kontakt posílam do SZ. Třeba už se s tím setkal a bude vědět po čem jít. Těch číňanů mu proško rukama mraky, co vím. Hlavně mu podrobně popiš, co už jsi s tím dělal, aby nešel po něčem nesmylně zbytečně.
18 úno 2015, 01:01
Díky, snad to dopadne.
18 úno 2015, 16:38
czVlk píše:Díky za radu, popořádku:
Ventily byly seřízeny v dílně, stejně tak variátor. Kompresi zkusím, soused by měl mít měřák. Ale podle zvuku (a mám dobrý hudební sluch) motoru není žádný rozdíl mezi obdobím, kdy motor startuje (sundám fajfku, aby nechytl) a tím, kdy mu to nejde, rozdíl otáček i změnu zvuku při ztrátě komprese bych asi poznal. Nicméně je to možnost. Škoda, že poblíž nevím o nikom, kdo by se na tyhle číňany specializoval.
Přidřený motor, kroužky, ventily - to by se podle mne projevovalo stále. Když motor jede, tak jede jako perfektně zajetý motor. Jen ho uvést do pohybu ;─)
A k té holce - no, bojím. Ale když na tom bude trvat, úplně stejně se může pomlátit (a pomlátí) i na kole. Od nás ke škole nejede přímý autobus, musí jet 20 km do HK a odtamtud zase 10 km zpět trochu stranou, tedy vstává v pět ráno a vrací se večer. To je na houby.
Jinak jsme trénovali spolu, ona na skůtru, já za ní na motorce. Jezdí blbě, ale neriskuje. Na křižovatce počká, až všichni odjedou (neb neví, kdo má přednost), také se moc nehoní. Pokládá to, neb neodhadne zatáčku a ještě si přibrzdí přední, ale činí tak pouze, když je na cestě sama. Stále se bavíme o vesnických cestách a okreskách, do města ani na státovku bych ji nepustil.
K tomu přidřenému motoru, doma máme Simsona SR 50 a povedlo se mi ho přidřít a choval se docela podobně, naštěstí stačilo vyměnit kroužky a jezdí dál. Ale to chování, že jednou nastartoval a podruhé ne je stejné
100% bych se na ten píst a ventily podíval
Naposledy upravil
Kiper dne 19 úno 2015, 18:59, celkově upraveno 1
18 úno 2015, 16:51
Taky jsem měl tohohle antikrista a dělal mi to taky. Prostě na něj přišel čínskej novej rok a nechtěl startovat. Pak si to rozmyslel a chytal na první cinknutí. Musím konstatovat, že šel z baráku po půl roce nervů. Z toho stál více jak tři měsíce v servisu na reklamacích. Jediné co na to mohu říci, je se toho zbavit, protože závadu nezjistil ani prodejce, ani dovozce a ani já.
Taky by mě zajímalo, čím to vlastně bylo...