Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
Odeslat odpověď

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 14:36

Jak už tady bylo řečeno - nakopávačkou tomu dáš větší švuňk a proto to chytne, startér na otáčky potřebný k nastartování nemusí stačit. Seřídil bych ventily, změril bych kompresy, pak budeš vědět víc. Někdo tady kdysi psal (nebo na scooter tuning fóru), že měl vyběhanej válec u čínský 4T taky nějak do 10.000 km, jestli se správně pamatuju. S materiálama, který se na výrobu těhlech "motorů" používaj, bych se tomu ani nedivil.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 18:20

Tak jsem z toho trotl, projel jsem asi 20km po dobytí baterky aby byla 100% dojel jsem a asi tak 5 min po dojetí chytal na cvrnk pak ani boha jedině klikou, ještě jsem vyměnil olej a pár hadiček plus nové sponky. Tak teď už fakt nevím, kdyby to bylo nějak rozhozený ty ventily nebo něco tak by to nechytlo ani po dojetí ne? to mě pos... prsa.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 18:24

taky se svým číňanem vůbec nemůžu nastartovat startérem. Pákou napodruhý. Nešlo to ani když to bylo zánovní (4 400 km) ani teď (12 000). Problém je v tom že baterka ani není schopná roztočit startér tak aby sepla volnoběžka (prostě točí naprázdno). Ale třeba po nějaké delší jízdě to nastartovat jde. Ale startuje to i tak pomalu, jiné číny startují na ťuk. Asi větší baterka i když mám strach že větší baterka bude větší i fyzicky a nevleze se do přihrádky která je na milimetr přesná. Co se týče těch žvástů okolo magneta atd. tak to je hloupost. Napětí bude dodávat pořád stejné akorát bude schopna dodávat větší proud a mělo by to lépe startovat. Když jsem potřeboval nastartovat startérem a připojil ke skútru trakční akumulátor 120 Ah tak to chytlo na cuk :D . Takže i ta 6A by měla dobře startovat za jakýchkoliv podmínek. Akorát se bojím že se mi ta větší baterka nevleze do skútru no... A o ojetém motoru vůbec nemůže být řeč. Jede pořád stejně jako když byl koupen a navíc mi to přijde i nesmyslné.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 18:36

ROBOTOX píše:taky se svým číňanem vůbec nemůžu nastartovat startérem. Pákou napodruhý. Nešlo to ani když to bylo zánovní (4 400 km) ani teď (12 000). Problém je v tom že baterka ani není schopná roztočit startér tak aby sepla volnoběžka (prostě točí naprázdno). Ale třeba po nějaké delší jízdě to nastartovat jde. Ale startuje to i tak pomalu, jiné číny startují na ťuk. Asi větší baterka i když mám strach že větší baterka bude větší i fyzicky a nevleze se do přihrádky která je na milimetr přesná. Co se týče těch žvástů okolo magneta atd. tak to je hloupost. Napětí bude dodávat pořád stejné akorát bude schopna dodávat větší proud a mělo by to lépe startovat. Když jsem potřeboval nastartovat startérem a připojil ke skútru trakční akumulátor 120 Ah tak to chytlo na cuk :D . Takže i ta 6A by měla dobře startovat za jakýchkoliv podmínek. Akorát se bojím že se mi ta větší baterka nevleze do skútru no... A o ojetém motoru vůbec nemůže být řeč. Jede pořád stejně jako když byl koupen a navíc mi to přijde i nesmyslné.

To točení naprázdno je pastorkem, sundej dekl variatoru vyndej ten pastorek a vyper ho v benzinu pak ho prolej WDčkem a pojede tohle mám vyzkoušený, ještě klidně prostřikni wdčkem starter od pastorku po hřidelce. Teď mi psal týpek že by to mohl být el. sytič tak jdu na to pak písnu jinak dík.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 18:40

Já si spíš myslím že startér se točí moc pomalu na to aby volnoběžka sepla (přeci jenom potřebuje určité otáčky). Za tepla to chytalo ale už jsem to dlouho nepokoušel :D

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 19:44

Ono po těch 5ti minutách stání může mít baterka o pár desetin voltu míň, než bezprostředně po vypnutí a těch pár desetin může bejt rozhodujících pro nastartovnání/nenastartování startérem. Připoj si na baterku digitální voltmetr, jeď se s ním projet a koukej, co se na baterce děje během jízdy a po vypnutí motoru. Mě taky v tuňákovi hned po vypnutí motoru startér motor natočí, ale po chvíli už ne. Tam to je ale hlavně větším válcem, kterej startér pořádně neutáhne.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

06 bře 2015, 22:19

Viz výše baterka nová 13.54V před odjezdem i po +- těch pár deseti a mělo by to šlapati po 12.7V krom toho baterky mám dvě obě ok

-- 07 bře 2015, 14:26 --

Tak a teď se mi dokonce točí starter na druhou stranu nechaaaaaaaaapu toooooo.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

16 bře 2015, 19:25

Zdarec chlapi, tak problém se startem vyřešen. Startér byl už slabý a měl malé točky i sílu, objednal jsem nový, nasadil a FIOOOOOOO na cvrnk, takže všem moc děkuji za rady a přeji hodně goood kilometrů.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 14:55

Taky mám podezření na startér (proražené vinutí = mezizávitový zkrat = velká proudová náročnost) protože baterka na to musí natuty stačit (napětí dostatečné)... Točí strašně slabě... Kolega se stejným motorem startuje na drcnutí do tlačítka... A to nakopávání fakt není pro motor...

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 15:42

Pozrel si lamely rotora ci niesu skratovabe medenym prachom obcas treba preskrabnut

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 16:01

Myslíš desky komutátoru jestli mezi nima není bordel z uhlíků? To je taky možnost že se tím zkratujou některý vinutí a pak to nešlape dobře (známej problém vrtaček a vysavačů)

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 16:21

Ano, lebo ten starter toho tolko nenabeha zeby to mohlo zhoriet pokial majitel rozmysla, uz len loziska alebo odlepene magnett by to mohli byt. Zavisi od ceny noveho startera cisa stym oplati babrat.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 17:52

Startér stojí přes tisíc korun takže určitě ano. Teď jsem startér rozebral, malým nožíkem vyškrabal mezeru mezi lamelami, namazal patní ložisko ale teď fakt nevím jak tam dostat ten rotor zpátky. Respektive jak si podržet uhlíky aby se nepletli při zasouvání...

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 19:27

No snad už to víš, nebo ještě ne? Jde to a když tak ještě jednu či dvě ruce

-- 17. 3. 2015 18:31 --

abych tě doplnil jak píšeš,"žvásty oo magnetu nejsou k ničemu" ono hochu žvásty to asi nejsou, magneto když se točí pomalu, tak vyrábí málo proudu na jiskru a už to tady bylo ny foru mockrát frekventovaný, že páka má razantnější roztočení než starter, zejména když není starter v kondici vč. baterky.

Re: Čína 4T 50ccm startuje/nestartuje - jsem v koncích

17 bře 2015, 19:33

Jasně že jo, já blbec jsem to dělal s rotorem ve statoru :D Stačilo vytáhnout rotor a holej ho nasadit do uhlíků. Zdá se mi teďka silnější (víc cuká pří zkoušce mimo motor, když jsem ho zkoušel před rozborkou tak se roztočil ale necukal). Ale stejně vůbec nezabírá do převodů... Točí naprázdno... Volnoběžka?
Odeslat odpověď