Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).
09 bře 2011, 12:55
Ahoj,už si opravdu nevím radi.Co jsem věděl a tady vyčetl tak jsem odskoušel.Když dám rychle plný plyn tak se zadusí.Karburátor čistý,nikde nic snad nepřisává.Svíčka černá a na bohatost směsi nereaguje.Motor 139QMA.
09 bře 2011, 22:42
bohata smes bud otevri filtr at de vic vzduchu a nebo trysky.....to je novej scoot nebo kolik ma najeto........
09 bře 2011, 22:57
kolik máš najeto _?
10 bře 2011, 09:55
Tak 1500 km a nikdo s tím nic ještě nedělal.
10 bře 2011, 10:02
Tak to je jasné. Na víku airboxu je gumová trubka, kterou to saje vzduch. Na začátku trubky bývá sítko, které přívod zužuje - musí pryč, dále zevnitř toho víka bývá ještě nacvaknutý zužující nátrubek, tak ten taky musí pryč. Šroubek bohatosti směsi by pak měl být přibližně na 2,5 otáčky, ale i tak to potom možná bude chtít větší trysku.
Jinak základní rady ohledně odstaranění restrikcí pro 4T skútry s motory QMA/QMB najdeš taky na fóru
http://forum.skutry-levne.cz/
10 bře 2011, 11:48
Když dám plný v malých otáčkách,zadusí se.Kapku větší otáčky tak je to dobré.Sítko není,jen to zúžení,ale do nedávna to jezdilo normálě,tam bych to zatím nehledal.Podle mě je hodně bohatá směs,karburátor.
10 bře 2011, 12:38
Kľudne to môže byť zaprasený filter na airboxe, skúšal si ho vyčistiť?
10 bře 2011, 13:08
Ahoj něco podobného jsem měl také ,měl jsem povolenou kostru,jednou to reagovalo a pak zas ne tak zkus tohle.
10 bře 2011, 13:48
filtr čistý,ať tam je nebo není beze změny.Ještě rozdělám jednou karburátor.
16 bře 2011, 17:09
Pak to může to být závada automatického sytiče - zůstává trvale otevřený. Bývá to takový černý váleček na karburátoru a vedou k němu dráty. Když ho vytáhneš, trčí z něj jehla. Když se na sytič přivede napětí (při startu), jehla povyjede a po čase zase zaleze zpět. Opravit nelze, jedině koupit nový. Jen s testováním opatrně, sytič nefunguje na plné napětí 12V!!! Ve schématu je vyznačeno, že napětí (žlutý vodič) přichází někde z půlky vinutí, což by mohlo znamenat tak 6V, a ukostřeno (zelenočerný / zelený vodič) je to přes rezistor (odpor) 5ohmů, což napětí dále snižuje. V reálu jsem to zkoušel testovat (mám taky problém s příliš bohatou směsí), ale na sytiči jsem naměřil napětí okolo 0,1V a když jsem ho odpojil (červený konektor), tak na konektoru bylo 0,3V. Jehla karburátoru se nijak viditelně nepohnula, ale každopádně trvale vyjetá není, což by mohlo způsobovat trvalé obohacování směsi, proto jsem prozatím od dalšího testování sytiče upustil.
Podle příručky způsobují přílišnou bohatost směsi buď:
-ucpaný filtr airboxu
-pokažený automatický sytič
-nějak zablokovaný průchod vzduchu karburátorem
-manifold air leak - různé (vícenásobné) netěsnosti vzduchu - tomu úplně nerozumím, protože celém sacím traktu je vždy podtlak, takže vzduch může být jedině přisáván a to může způsobit jedině chudší směs.