od Karel23 » 16 bře 2011, 17:09
Pak to může to být závada automatického sytiče - zůstává trvale otevřený. Bývá to takový černý váleček na karburátoru a vedou k němu dráty. Když ho vytáhneš, trčí z něj jehla. Když se na sytič přivede napětí (při startu), jehla povyjede a po čase zase zaleze zpět. Opravit nelze, jedině koupit nový. Jen s testováním opatrně, sytič nefunguje na plné napětí 12V!!! Ve schématu je vyznačeno, že napětí (žlutý vodič) přichází někde z půlky vinutí, což by mohlo znamenat tak 6V, a ukostřeno (zelenočerný / zelený vodič) je to přes rezistor (odpor) 5ohmů, což napětí dále snižuje. V reálu jsem to zkoušel testovat (mám taky problém s příliš bohatou směsí), ale na sytiči jsem naměřil napětí okolo 0,1V a když jsem ho odpojil (červený konektor), tak na konektoru bylo 0,3V. Jehla karburátoru se nijak viditelně nepohnula, ale každopádně trvale vyjetá není, což by mohlo způsobovat trvalé obohacování směsi, proto jsem prozatím od dalšího testování sytiče upustil.
Podle příručky způsobují přílišnou bohatost směsi buď:
-ucpaný filtr airboxu
-pokažený automatický sytič
-nějak zablokovaný průchod vzduchu karburátorem
-manifold air leak - různé (vícenásobné) netěsnosti vzduchu - tomu úplně nerozumím, protože celém sacím traktu je vždy podtlak, takže vzduch může být jedině přisáván a to může způsobit jedině chudší směs.