Diskuze o skútrech větších objemů.
07 dub 2013, 18:12
Ahojte kamarádi - majitelé X-MAX 250. Rozhodl jsem se, že si také udělám radost a pořídím si X-MAX 250 MOMODESIGN. Přiměl mě k tomu soused, který si asi před týdnem tento skůtr dovezl z motosalonu. Chtěl bych se s Vámi poradit v jedné věci, nad kterou pořád přemýšlím. Když mi jej soused půjčil, zjistil jsem, že maximální rychlost, kterou jsem z něj vymáčkl byla na tachometru cca. 105 km/h, což mi přijde málo. Skůtr byl ale v podstatě úplně nový (najeto měl 25 km) a se studeným motorem. Prosím, napište mi, jakou s tím máte zkušenost. Rád bych pořídil skůtr, se kterým bych se mohl vydat i na dálnici a nebyl tam úplnou brzdou...Děkuji všem za radu
07 dub 2013, 18:39
Bože, se studeným motorem a hned bys chtěl po něm,aby jel 140..
Já jedu 60km/hod..než mě teplota stoupne,až na provozní a potom mu dám kartáč a ty mu dáváš kartáč,když je chudák studený a ještě najeto 25km..Když můj skůtr měl najeto 25km,tak jsem chodil kolem něho po špičkách a jezdil jsem klidnou jizdou do 100km/hod..Ty si nekupuj skůtra,ty si kup traktor..Tomu neublížíš...
07 dub 2013, 18:45
Tobě nic neříká zajetí skutru co
, seš docela odvaz zkoušet maximálku po najetí 25 km, škoda že ten motor nemá ruce
07 dub 2013, 18:48
Ahoj Pietro 78. Tak ist s fungelnovym skutrom na maximal asi nie je moc dobre :-/ ale ja som kupoval min. rok maxika 250 a bolo to v PB a kedze som z BA a nemal som vozik na prepravu tak som siel domou na skutri po dialnici ale nedaval som mu plne otacky. Siel som tak do 100km/h ale siel by urcite aj viac ale nechcel som kedze skuter bol uplne novy. A casom ako som najazdil cca 1000km tak som skusil aj maximalku a aj ked mam vymenene plexi za vyssie plexi od yamahy tak skuter nema problem ist cez 100km ale ked som mal model 2008 ktory som kupoval ked mal 480 km najazdenych tak ten sa mi zdal zivsi. Tak pokial nemas 200kg tak by nemal mat x-max problem ist cez 105km aj dlhsi cas
07 dub 2013, 18:52
Tak jestli je pravda, co píšeš a soused Ti opravdu půjčil svůj nový skútr, tak ho opravdu lituju. Na jeho místě bych Tě asi přizabil... ale každého věc
07 dub 2013, 20:08
Tieto opatrne kecy mam rad
ten motor nieje z cukru a vytocenie mu nemoze nic urobit ani chvylkova max rychlost, keby ste videli ako sa tie motory testuju ked to skladaju vo fabrike, tam ich zrovna nesetria,
A keby to bol novy 2t motor tak tomu by sa mohlo nieco stat, ale nie u 4t.
07 dub 2013, 20:48
To nejsou opatrné kecy to je skutečnost při výrobě je zhotovena určitá drsnost povrchu a ta se při záběhu mění z nějakých Rz 2,5 na Rz 1,5 a to v souvislosti s úbytkem materiálu na průměru - mluvíme o mikronech. Jestliže dáváš novému motoru od začátku pod kotel tak mu zkrátíš životnost protože se styčné plochy opotřebují víc než je zdrávo a potom dochází k předčasné větší spotřebě oleje a menší kompresi To samé platí i o zaběhnutí ozubených kol a ložisek. Nadruhou stranu když budeš zajíždět motor o obsahu 250 10000km jen 60 až 80 tak to také není dobré, chce to prostě různé režimy, ale s rozumem
07 dub 2013, 22:13
Pietro 78 píše: zjistil jsem, že maximální rychlost, kterou jsem z něj vymáčkl byla na tachometru cca. 105 km/h, což mi přijde malo.
Tu je vidieť aké sú tie japonské stroje inteligentné a aj pod rukami amatéra a tech.antitalenta sa chránia a nepripustia aby ich niekto bez zahriatia a v zábehu rýchlosťou odpísal
08 dub 2013, 08:12
TO: Pietro 78
být scootem tak ti urazím ruce, a být sousedem tak Tě zrichtuju, že takové nápady okamžitě zapomeneš.
Ne nadarmo se říká, že motorka a ženská se nepůjčují. Ale nakopat by Tě měl i scoot kdyby byl tvůj.
PS: jinou odpověď si, alespoň ode mne nazasloužíš
08 dub 2013, 08:20
balcin píše:.. Já jedu 60km/hod..než mě teplota stoupne,až na provozní a potom mu dám kartáč..
pánové mimochodem, jak se Vám zahřívá? V sobotu bylo sice okolo 4 st.C ale při jízdě po dálnici (cca 90 s kamiony) mi ručička teploty vyskočila z nuly až po 12 km!
a při další jízdě stačilo klesání, jízda bez plynu a ukazatel spadl zase na nulu.. ? Neměl by to termostat udržet? Má cenu se s tím zabývat?
08 dub 2013, 08:26
Někam jsem to psal, v takové kose sice nejezdím, ale i na podzim v 15 stupních se zahřívá cca 10 km. Na plast žebra před chladič jsem si propletl dvě gumy a za ně si dávám filc..černej, aby na černým scootu to nebylo vidět. Filc mám do cca 3/4 výšky. Zahřeje si rychleji, a potom filc oddělávám po cca 5 km jak skočí do 1 pole. (kdysi se tak jezdilo se škodovkama)
08 dub 2013, 09:34
uv-pen píše:Ale ako som tlacil tak som tlacil nepodarilo sa mi povolit variator ta matka tam drzi ako prilepena ( mozno aj je lepidlom na zavit ) no ale uz som mal pocit ze povolia bud tie hlinikove dierky na variu alebo strhnem hrany ale jednoducho vobec sa mi to nepodarilo odtocit.
Asi to bude na servis a pneumaticku pistol...
podle internetu se ten zvuk těžko hodnotí.
Když jsi už tak daleko určitě to zkus povolit. Chce to dobrej klíč, někdy i nasadit trubku a půjde to. Samozřejmě na je lepší speciální nářadí na to držení, ale mělo by to jít. (utažený je to hodně, utahuje se to okolo 100 Nm!)
08 dub 2013, 09:55
Nezlobte se na mě, ale tohle není transplantovana ledvina. Je to stroj. Myslíte si že auta na zkušebních polygonech to zajíždí? Nastartujou a dají tomu kartáč. Tady to bude to samé. A jestli motor vydrží celkově o 2 tis km míň, je to zanedbatelný a aspoň ten motor líp pojede, než s tím jezdit jak otec svatý
08 dub 2013, 10:07
Považuju se za tolerantního člověka - zkoušet maximálku po 25 ujetých km je velká "odvaha", ale dělat to u studenýho motoru v současném počasí je na zabití
Nedokážu si představit, že bych se tak někdy k půjčenému, natož vlastnímu, stroji zachoval.