Diskuze o skútrech větších objemů.
22 kvě 2012, 21:37
já mám karbec , je v tom problém?
23 kvě 2012, 15:41
takže mám za sebou cca 1000km na x-maxovy. Ke spotřebě, když jsem jezdil ve dvou po městě, popojíždky tak jsem jezdil 3,25. Potom jsem měl pár delších tras a jsem na 2,95/100. Ted jsem si dal nádrž na opačný test, jezdím si podle libosti, nijak se nehlídám, naopak snažím se jezdit za co největší spotřebu. Ale nejsem divočák. Každopádně mám na nádrž 320km a ještě nesvítí rezerva. Zdá se že styl jízdy nemá na spotřebu takový vliv jako typ trasy. Naopak možná je lepší za to zatáhnout, x-max je rychle rozjede nabere rychlost. Přes léto to otestuju

Co řeším za potíže už byli řečené:
-drnčející plast blatníku- trošku jsem jej zvedl, snad to pomůže.
-sedlo nedrží nahoře
-jo a zdá se mi podvozek docela tvrdý. Neřešili jste to někdo? Jak se vám zdá? Pružiny mám nastavené na nejměkčí..
23 kvě 2012, 19:26
Pěkná spotřeba

Předek můžeš změkčit třeba výměnou oleje za řidčí s nižší W....
24 kvě 2012, 06:53
Tady je problém v tom, že pokud změkčí tlumiče tak budou víc kmitat tím pádem víc přenášet nepříjemný zvuk do blatníku, který svoji velikostí a tvarem dělá ozvučnici. Já jsem právě tento problém řešil hustším olejem viz téma přední tlumiče X MAX.
03 čer 2012, 21:22
Tak jsem měl X maxa měsíc, a po prvním dešti umřel. Nejprve nešel nastartovat, protože imobilizér svítil naplno, no a pak se zpod přístrojovky zakouřilo a španěl umřel. Kromě toho, že po otočení klíčku naběhnou budíky, tak tím to končí, pak už nic. Že já trouba přesedlal z Hondy na něco takového, dobře mě tak. Připomíná mi to jednu reklamu o TYDÝTOVI!!!
03 čer 2012, 21:56
no vidíš "TYDÝTE" mě na něj prší permanentně a v pohodě
04 čer 2012, 18:14
for Blight28: Dočkej času, ono to přijde i u tebe!
Pro ostatní, co rádi pomůžou dobrou radou: Moje závada se začala projevovat tím, že skútr startoval, ale nenaskočil. Svítila červená kontrolka imobilizéru naplno. Když jsem vyzkoušel oba dva klíčky, i ten třetí, servisní, tak kontrolka imobilizéru zhasla a motor naskočil a šlapal na 100%. Ale jen po dobu, než jsem dojel do garáže a motor vypnul. Pak jsem ze zvědavosti, co tomu může být opět otočil klíčkem do pohotovostní polohy, no a z pod předního krytu mezi světly se zakouřilo a skútr už ani nehlesne. Pouze svítí budíky, ale ne ta kontrolka imobil.. Tam už je tma. Po rozdělání krytu jsem zjistil, že "smrdí" řídící jednotka a v pojistkách 3-tí pojistka "5" je spálená. Nahradil jsem ji novou, opět se zakouřilo z řídící jednotky a pojistka je opět vypálená. Domníval jsem se, že problém byl v dešti, protože když prší a mám zamčené řídítka, tak mi voda stéká do prostoru zapalování, kde již mám vyvrtané dvě dírky na odtok vody. Ale tím to nebude, protože řídíci jednotka a vše kolem v elektrice je suché, bez vlhkosti. Takže je to jasné, sháním řídící jednotku na r. 2006, bez vstřikování. Mimochodem podobný problém se tady řešil na straně 10-11. Tož asi tak, jak bude probíhat oprava, dám vědět, teda hlavně zajímavý bude ten finanční nástin.
04 čer 2012, 21:15
Zdravím,muže mi někdo poradit,mám x-maxe se vstřikováním 2010,najeto 1500km,za studena se ozývá v okolí motoru,variátoru jemné cinkání,zvonění od třech do čtyřech tisíc otáček,za tepla se to ozývá jen ojediněle,je to hlavně slyšet při velmi pomalé jizdě,nebo při rozjetí kdy sepne variátor,nevím jestli je to normální nebo né,je to muj první skutr,jinak maximální spokojenost,jezdí super,spotřeba 3 litry,diky za odpověd
05 čer 2012, 10:26
[quote="yesika92"]Zdravím,muže mi někdo poradit,mám x-maxe se vstřikováním 2010,najeto 1500km,za studena se ozývá v okolí motoru,variátoru jemné cinkání,zvonění od třech do čtyřech tisíc otáček
Toto cinkání může způsobovat více věcí, můžou to být vodítka ve variátoru, pokud jsou rozjezdy trhavé, tak můžou být plošky na válečcích, ale toto by po 1500 km mělo být OK. Další zdroj cinkání může být spojka. Zatím bych to neřešil pokud se to nebude zhoršovat. Pokud bude náznak zhoršení doporučuji revizi variátoru a spojky.
05 čer 2012, 16:24
no přemejšlim o něm taky,na druhou stranu vercity300 je za půl peněz
05 čer 2012, 16:43
vlastak píše:yesika92 píše:Zdravím,muže mi někdo poradit,mám x-maxe se vstřikováním 2010,najeto 1500km,za studena se ozývá v okolí motoru,variátoru jemné cinkání,zvonění od třech do čtyřech tisíc otáček
Toto cinkání může způsobovat více věcí, můžou to být vodítka ve variátoru, pokud jsou rozjezdy trhavé, tak můžou být plošky na válečcích, ale toto by po 1500 km mělo být OK. Další zdroj cinkání může být spojka. Zatím bych to neřešil pokud se to nebude zhoršovat. Pokud bude náznak zhoršení doporučuji revizi variátoru a spojky.
Rozjezdy jsou naprosto v pořádku bez jakych koliv vybrací,jinak díky za odpověd.
muže mě někdo říct kde se nachází u x-maxe250 2010 sítko na čištění motorového oleje,výpusták jsem našel zboku na levé staně bloku motoru.
Nad kontrolním měrkou na pravé straně motoru je plastový šroub k čemu slouží. Díky za odpověd
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 črc 2013, 17:40, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
05 čer 2012, 20:01
vypustak neni z boku ,ale ze spoda motoru a primo nad nim resp v nem je sitko

ten plastovy sroub by mel mit pokracovani ve tvaru merky na olej
05 čer 2012, 20:41
Podle toho co jsem vděl tak mechanik v yamaze povoloval šroub z boku motoru i v návodu je to tak psaný i vyfocený a žádný sítko tam nebylo proto se ptám kde je.
Ten plastový šroub jak píšeš že má pokračování ve tvaru měrky je klasická měrka to mi je jasný,já myslím ten šroub nad tou měrkou
Naposledy upravil
KYBLOS dne 11 črc 2013, 17:41, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
05 čer 2012, 20:58
Tak nová řídící jednotka na r. 2006 stojí v Yamaze cca 4.200,-Kč.
05 čer 2012, 21:56
yesika92 píše:Winterwolf píše:v
Podle toho co jsem vděl tak mechanik v yamaze povoloval šroub z boku motoru i v návodu je to tak psaný i vyfocený a žádný sítko tam nebylo proto se ptám kde je.
Ten plastový šroub jak píšeš že má pokračování ve tvaru měrky je klasická měrka to mi je jasný,já myslím ten šroub nad tou měrkou
Olej se nechá vypouštět buďto z boku nebo zespodu. Pod spodním šroubem je sítko s pružinou, takže při vyšroubování je potřeba dávat bacha, po uvolnění ze zavitu šroub vystřelí do vypouštěného oleje a proto servisy raději vypouštějí z boku, protože to je čistší práce. Šroub 1 je se sítkem.
IMG_0007.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.