od Bingi » 26 dub 2012, 10:37
přesně to jsem četl. No viš co udělej, jsi trochu schopný s elektrikou? Máš doma multimetr? Dobíjení směřiš tak, že zmeříš napětí baterie s vypnutým motorem a vypnutým klíčkem. Potom nastartuj, projistotu projed po ulici a změř napětí na baterii s motorem. S nastartovaným motorem musí být výrazně vyšší(tím pádem se dobíjí). U auta je to napětí cca 14-14,5V. Kdyžtak můžu změřit i na svém maxovy, jestli nám to dobíjí stejně. Případně se zeptat v Yamaze jestli je to v pořádku
Další věc je ten odběr, to je trochu složitější. Musíš zapojit multimetr do série. Kdybys potřeboval poradit, tak napiš. Změříš proud jaký teče z baterie když max stojí s vypnutým klíčkem. Dobré je potom počkat cca 10minut. někdy se proud ještě poklesne po pár minutách. Potom už je to matematika. Jednoduše. Např: 100Ah baterie a proud 10mA = 100000mA děleno 10mA = 1000hodin(41dnů) do vybití baterie. Samozřejmě je tu samovybíjení baterie, stáří ovlivnuje kapacitu. ALe tady bych začal. Taky tam můžou jít proudové pulsy, které měřák nezachytí. Ale každopádně to změř a uvidíme jestli je problém tady nebo jinde.
Jinak co stím:
pán z Yamahy od kterého jsem maxe bral doporučuje koupit procesorovou nabíječku, která bude držet beterii v optimální kondici. Tu je dobré mít i když máš všechno v pořádku. Prodloužíš si životnost beterie. V zimě nemusíš vytahovat baterii z moto..