Diskuze o skútrech větších objemů.
22 úno 2023, 10:35
moto.joker: inženýři to navrhují tak aby se to posralo nejlépe hned po záruce, co třeba doživotní nápln oleje v převodovce nebo long life oleje s výměnou po 30tisících?
To jim máme také veřit že je to to nejlepší?
22 úno 2023, 10:47
Áno je to v poriadku a tá náplň tam kludne vydrží aj tých 30000 km. Honda napríklad má interval výmeny stanovený na 20000 km a aj to sa jedná o preventívne km.
Moto - joker má naprostú pravdu
Ja som dával do X-Max 250 ako aj iných skútrov len tento olej do prevodu:
post345200.html?hilit=Olej%20do%20prevodu#p345200
22 úno 2023, 11:56
radeonx800 píše:moto.joker: inženýři to navrhují tak aby se to posralo nejlépe hned po záruce, co třeba doživotní nápln oleje v převodovce nebo long life oleje s výměnou po 30tisících?
To jim máme také veřit že je to to nejlepší?
No jo, ale s takovým názorem by sis nemohl koupit vůbec nic. TA prvotní nedůvěra musí být spalující. Ano vše má svou životnost a ano dříve se měnily náplně častěji a na všechno byl nějaký speciální přípravek a olej.
Dnes je ale situace trochu jiná. Oleje mají jiné vlastnosti a výdrže. Také výroba se zkvalitnila a zpřesnila. Auto dnes koupíš a první výměna oleje je po 15 nebo 30 tisích, žádné po 1000 nebo tak něco.
Forester by mohl vyprávět. Jeho X-Max měl přes 80 000 (pokud si pamatuju) a to jen se servisem podle návodu. Žádný další vylomeniny se nekonaly. Takže asi tak.
22 úno 2023, 12:01
No vidiš to, ale forester to porušil on tam nalil jiný olej než píšou v manuálu
dal odkaz že tam lil převodák API GL4
22 úno 2023, 12:13
Áno "prevoďák" do prevodov a "motorák" do motora ako ináč? Jasné že by to umazal aj "friťák" ale načo keď máme oleje špecifikované pre zvlášť agregáty. Honda garantuje správne mazanie koncového prevodu motorovým olejom a to treba brať ako bernú mincu že to umaže.
To je ako z benzínom. Predpisujú N95 a kolký z nás tankujú iba 100 oct
22 úno 2023, 12:25
...
Naposledy upravil
vikino dne 06 bře 2023, 09:35, celkově upraveno 1
22 úno 2023, 13:41
to "hocičo" som myslel samozrejme všeobecne-vidíš,manuál píše motorový 10w-30 a forester dával bez problému prevodový 80w-90 GL4 a nič sa nepokazilo-a takisto by sa nič nestalo,keby tam dával ten motorový 10w-30, a nič by nestalo,ak by tam dával motorý olej 10w-40,alebo hocijaký prevodový-nie sú tam žiadne extrémne tlaky ani teplota
ale z foresterom súhlasím-do motora patrí motorový,do prevodovky (aj zadný prevod skútra je vo svojej podstate prevodovka) dávam prevodový-na Sym už mám nachystaný,hneď po prvej garančke ho tam dám:
https://www.motorove-oleje.sk/motul-mot ... F0QAvD_BwE
22 úno 2023, 14:16
No tak děkuji, konečně jsem to z vás vypáčil že je v pohodě do převodovky převodák API GL5
13 bře 2023, 16:43
Ahoj, dělal nekdo z vás variator? Je na to neco speciapniho potřeba krom razoveho utahovaku a klíče na podržení variatoru? Nevíte nekdo rozměr řemene? Je na všechny xmax250 stejný?
14 bře 2023, 10:45
Nářadí máš asi OK. Tam problém nebude.
Obecně u variátoru X-Maxe se osvědčilo nechat tam originál Yamaha, variátor, válečky řemen. Cenově je to také OK. Můžeš koupit přímo u Yamahy, nebo na Partsdepot, kde mají členové Skútrfóra i slevu. Někde se to tady píše, tak si to dohledej.
14 bře 2023, 15:31
Vydrží těsnění variatoroveho víka nakouonuti na variator nebo je potřeba koupit nové? Jo a rozměr remenu je na všechny roky stejný? Právě že řemen z partsdepotu se me kupovat nechce je tam za 2800 to dayco nebo nějaký kevlar stát nebude a myslím že vydrží vic...
14 bře 2023, 21:28
Nejsem si jist, jaká je cenová relace řemenů Dayco, případně kevlarových. Nicméně by se dalo diskutovat, zda vydrží déle. Originál řemeny vydrží dost přesně podle předpisu výměn (a často i mnohem více).
15 bře 2023, 10:30
já bych klidně koupil originál ale nejsem tak bohaty abych vyhazoval nesmyslně za řemen 2800Kč... to je jako jít si koupit baterku na partsdepot nebo podle typu na heureku...
15 bře 2023, 17:49
TO není tak uplně stejné,origo řemen vydrží víc než garantujou.Třeba Honda má interval 24tis,a v pohodě dává nájezd přes 30tis.Když ti odejde baterka nestane se nic,když ti praskne řemen,muže se tak namotat na klikovku že ji třeba ohne,tím pádem fatální škoda.Nebo si někde pěkně mužeš natlouct hubu,když se to tam hezky šprajcne.Ale věc každého soudruha co si tam dá za díly.
15 bře 2023, 18:58
orig. remeň Yamaha stojí 2209 Kč,dal by som tam ten-nedáva zmysel v prípade remeňa skúšať ušetriť pár 100-viek,je to zásadná súčiastka potrebná pre spolahlivosť skútra:
https://www.scootland.cz/zbozi/yamaha-r ... a-250-300/iba ak by si chcel skúter len dojazdiť,tak lacnejšie náhrady sú aká/taká alternatíva