Ahoj. Tak jsem v sobotu ukončil letošní skútr sezónu. V pátek jsem se ještě projel asi 90km a pak jsem hned rozhodil variátor a vyndal baterku….jinak by mě to pořád lákalo jezdit a ještě bych to někde položil.
Letošní nájezd na maxovi mám 7300km a na tachometru ,,svítí“ cca 46 130km.
V průběhu roku jsem udělal velký servis:
-Před sezónou….brzdová a chladící kapalina, přední brzdový destičky, svíčka, baterie, obě pneu(vydržely opět skoro 20tis.), olej v motoru a sekundárním převodu a udělal jsem kontrolu variátoru a řemenu a ještě jsem je tam celou sezónu nechal, protože rozměry i stav byly v normě.
-V polovině sezóny jsem měnil kosti se silentbloky mezi rámem a motorem(už to bylo za jízdy znát)
-Před zazimováním vyměněn řemen a válečky variátoru+ vyčištění a vyfoukání filtrů…..řemen a válečky najezdily 24630km (na řemenu ubyl 1mm a byl už dost popraskaný a válečky mají jen minimální plošky)
Nastavení ventilových vůlí jsem dělal minulý rok…..pro nastavení výfukových se musí skútr dost odplastovat a úkon to značně prodlužuje. V servisech na to buď kašlou nebo si to nechají náležitě zaplatit. Když někdo řekne, že to zfoukne za hoďku, tak kecá!
Od 40tis. mezi výměnami oleje dolévám pár deci oleje. Z motoru nic neteče, svíčka vypadá jak má, z výfuku se nekouří, takže to přičítám opotřebení po najetých km a trochu oleje si motor odfoukne přes odvětrávání k filtru. Na jaře přidám do nového oleje keramické aditivum a začnu dávat olej 10W-50 a po zkušenostech vím, že motor nalítá bez úhony dalších několik desítek tisíc km a úbytek oleje klesne nebo se nebude zvyšovat !
Za těch necelých 50 tis.km jsem nezaznamenal úbytek výkonu nebo něco nestandartního a spotřebu stále držím v průměru za nádrž na 3 L/100km. A to jsem poslední dva roky měl několik vyjížděk v horských serpentinách, kde si pár set km X-max neoddechl.…..Spotřebu asi o 2dc zvedá jen chladnější počasí a delší jízda nad 100 km/h….horké počasí naopak spotřebě prospívá.
Jak jste na tom vy ostatní při nájezdu kolem 50tisíc? (Forester kolem 100tis.
)