Diskuze o skútrech větších objemů.
03 úno 2020, 19:11
Super, tak to už budu mít brzo taky Maxe ve verzi kombi. Děkuji za odpověď.
13 úno 2020, 19:18
To je prave Mallosi efekt. Drzi motor vo vyssich otackach. Keby si chcel tak chlapci zo skutertuningu ti to na brzde doladia.
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
13 úno 2020, 22:52
Nie, nebudem to už riešiť, možno to bude takto lepšie, asi vedia čo robia. Zdá sa mi to živšie, ale to je možno iba môj subjektívny pocit po tom zimnom spánku a prvej jazde
Ale díky za tip icask2.
14 úno 2020, 14:36
Živšie to bude určite, keďže sa ti pracovné otáčky posunuli vyššie.
Preto sa mne osobne viac pozdáva dr pulley, ktorý tiež zvýši otáčky pri rozbehu oproti originálu, ale pri ustálenej rýchlosti sú otáčky motora nižšie.
S pulley by si mal pri 6000 otáčkach buď pôvodnú 100 km/h rýchlosť, alebo cca 110, podľa toho akú hmotnosť valčekov by si zvolil.
Som zvedavý na životnosť malossi valčekov.
14 úno 2020, 18:47
To je tím, že Pulley má extrémně kluzké materiály s minimálním třením ...
(taky na to mají Taiwanci patent) .
Proto slidery
("hranaté válečky - toto slovní spojení je totální zprzněnina) i nebo jejich válečky ve variátoru změní jeho chování a proto převod variátoru reaguje i na ubrání plynu snížením otáček motoru a na přidání plynu zvýšením otáček.
Tak se stane,
že třeba ... v rychlosti 70 km/hodinu budete mít otáčky 7.000 při přidání, 6.500 při ustálené jízdě a při ubrání a brzdění motorem 5.800. Reakce na plyn jsou mnohem příznivější, agilnější než u továrního variátoru bez úpravy ... i když motor ses slidery Pulley hmotnostně variátor odladíte tak, aby při ustálené jízdě dosahoval stejných otáček motoru jako u továrního variátoru. Krom toho je jejich životnost delší.
Doporučuji vaší pozornosti komplet variátoru se slidery Dr.Pulley a spolu s jejich spojkou Hit. I ta spojka má jinou konstrukci i chování ...doba prokluzu při rozjezdu je mnohem kratší (dtto šetrnější ohřev bubnu spojky). Konstrukce obsahuje jakési zámečky s další sadou pružin, které v určité fázi záběru spojky pakny "uzamknou". Oni té části konstrukce říkají pillow - polštářky. Rozjezdová fáze je pak razantnější.
https://www.youtube.com/watch?v=h1BZP-31-PgStačí jen objednat u Germána, který drží Evropské zastoupení.
https://drpulley.shopnix.de/Nasadit jen válečky do sériového variátoru je polovičatá úprava.
15 úno 2020, 12:34
Pozerám históriu a ja som kupoval "valčeky" aj slideri 8 rokov dozadu... Veľmi hmlisto si spomínam, že vtedy ešte spojka pulley nebola dostupná... Možno by som bol s ňou bol ešte viac spokojný, to nemám ako posúdiť
16 úno 2020, 09:54
Valceky malossi dajunod 5 do 8 tisic viac nie .
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
17 úno 2020, 14:36
MaraLit píše:MaraLit píše:srnka1010 píše:Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.
OK, díky! Zkusím tam dát novou svíčku. A nevíš, co kde bych měl na tom statoru změřit? Existuje někde nějaký servisní list (postup), kde by byly vypsány hodnoty, které by se měly naměřit a najakých místech? Myslím, že tohle bych si pak dokázal změřit sám - mám elektroniku jako koníčka, takže i nějaké ty měřáky mám. Nebo je na to potřeba nějakých speciálních přístrojů?
Zdravím. Tak nová svíčka a problém přetrvává. Myslím, že co se týče elektriky, tak je to OK (jiskru to hází stále a pěknou). Tak mě napadlo zkusit změřit kompresi. Podezření, že tam asi není ve válci optimální tlak. Nevím, jaké mají být hodnoty, ale já naměřil: Bez plynu 0,5 MPa, s plným plynem 0,7 MPa. Měřil jsem to několikrát. Četl jsem, že benzínové motory by měly mít tlak 1 – 1,2 MPa. Tak tam mám asi málo a mohla by to být příčina špatných startů. Tak bych potřeboval pomoci: Neměřil jste někdo na svém X-MAXovi kompresi? Nebo mohl byste ji někdo změřit, pokud máte možnost? Nikde jsem nenašel, jaký tlak by tam měl být. Našel jsem, že kompresní poměr je 10:1. To by znamenalo, že by měl mít tlak přes 1,2 MPa. Ale raději bych měl jistotu. Tak proto ta prosba o změření. Díky moc!!!
-- 09 zář 2019, 07:41 --
Zdravím, tak jsem to nakonec na internetu našel. Tak to sem napíšu, kdyby měl někdo stejný problém. Yamaha X-MAX 250 by měl mít kompresní tlaky ve válci:
Minimum 1,12 MPa (11,2 kg/cm2, 159,3 psi)
Standard 1,4 MPa (14 kg/cm2, 199.1 psi)
Maximum 1,57 MPa (15,7 kg/cm2, 223.3 psi)
Takže já to mám úplně mimo toleranci. Myslím tedy, že jsem asi našel příčinu. Mám najeto 33 tisíc. Volal jsem ještě dnes předchozímu majiteli, jestli na tom nechal seřídit ve 20 tisících ventily, jak se píše v servisním manuálu. Samozřejmě, že to nedělal. Takže příčina může být i zde, že ventily nedosedají. Olej to totiž vůbec nežere. Takže musím kouknout na ventily. Bohužel, abych seřídil výfukový ventil, musí motor ven.
Nedá se k němu dostat, protože tomu brání nádrž.
Nebo je na to nějaký fígl?
Ahoj všem, tak mechanik na skútru musel udělat výbrus, protože vůle tam byla opravdu velká. Celé to sesadil. Problém se startem přetrvával a také když už se to nastartovalo, tak to netáhlo a chcípalo to. Zjistil, že tam nejde benzín. Takže ještě objednal benzínové čerpadlo, které také vyměnil. Teď o víkendu to zkoušel, skútr normálně dobře naskočil a najel s ním v pohodě nějakých 15 km. Dnes to zase zkoušel a skútr naskočil a po chvíli volnoběhu zase chcípnul. Pak naskočil a jel to projet. Zase mu to ale přestalo po chvíli jet. To se stalo, jen když to bylo studené. Jakmile se to zahřálo, jede to prý normálně.
Už jsme z toho oba zoufalí.
Nevíte někdo, co by to mohlo sakra být? Nějaké relátko na ovládání čerpadla? Už nevíme...
Víme určitě, že mechanicky je to OK, je problém s palivem. Když tam odpojil to čerpadlo a místo toho karburátor připojil k flašce s benzínem, tak start v pohodě, vůbec to nechcípalo. Už fakt nevíme...
Díky!
17 úno 2020, 14:51
Pokud jsi udělal vyřadil nádrž a jelo to OK tak musí být chyba v buď přímo v nádrži ( bordel) a nebo po cestě v hadičkách.
17 úno 2020, 18:38
co nefungující (ucpané) přisávání vzduchu do nádrže udělá se podtlak a nenasaje benzín?
22 bře 2020, 18:32
Ahoj všem,
vím, že asi nyní máte jiné starosti, ale i tak vás zkusím, jestli byste mi někdo opět mohl pomoci.
Tak jsem si nakonec skútra nedávno přivezl domů, protože mechanik už nevěděl, co s tím. A v této době, kdy bychom se měli zdržovat doma, jsem si konečně našel čas se na to podívat. Proměřil jsem to a zjistil, že se to chová takto: Nastartuji, ale po chvíli čerpadlo vypne. Ani se nerozsvítí světla. Motor jede do té doby, než mu dojde benzín. Když opakuji start, čerpadlo dává jako blázen, než naplní prázdný karburátor. A vše se opakuje: Start, nesvítí světla a po chvíli vypne čerpadlo. Po zahřátí motoru se najednou vše srovná, světla se rozsvítí a šlape to! Z toho usuzuji, že řídící jednotka nemá informaci o tom, že motor běží. Když totiž jen zapnu zapalování bez nastartování, světla nesvítí a na čerpadle je napětí cca. 10 vteřin. Což přesně odpovídá tomu chování. Tak mám podezření na snímací cívku! V servisním manuálu je napsáno, že by měla mít odpor 130 - 150 ohmů. Já mám 115 ohmů. Tak jsem měřil napětí, když se motor roztočí a při volnoběhu tam mám 0,6 - 0,8 V, při vyšších otáčkách cca 1,5 V. Psal jsem i na jeden inzerát, kde prodával stator, aby mi to změřil a on naměřil ještě méně - 107 ohmů (divné).
Tak teď právě ta prosba o pomoc: Mohli byste mi někdo z vás prosím změřit, jaký máte odpor snímací cívky a i napětí, které dává při volnoběhu? Abych měl nějaké porovnání. Konektor snímací cívky je hned za vývodem z alternátoru a je to ten, kde jsou jen dva vodiče. Napětí za běhu motoru jsem měřil tak, že jsem nejdříve konektor vypojil, zastrčil jsem tam na každou stranu jeden tenký zvonkový drát a oba pak vyvedl mimo konektor, spojil a následně připojil k měřáku (střídavé napětí). A pak nastartoval (jen takový malý návod).
Tak pokud budete mít někdo z vás čas, budu opravdu moc rád! Moc mi tím pomůžete v další diagnostice. Nebo nějaký jiný nápad, čím by to mohlo být? Nesetkal se s tím někdo?
Moc díky!
Marek
22 bře 2020, 19:31
"Po zahřátí motoru se najednou vše srovná, světla se rozsvítí a šlape to!" ... a kolik naměříš v této situaci ?
a měříš stejnosměrné nebo střídavé napětí ?
22 bře 2020, 21:13
CHB píše:"Po zahřátí motoru se najednou vše srovná, světla se rozsvítí a šlape to!" ... a kolik naměříš v této situaci ?
a měříš stejnosměrné nebo střídavé napětí ?
Ahoj, právě že furt stejně, jako když to nešlape. Okolo 0,6 V. Právě, že je to stejné. Dává to stále stejné napětí, ať to šlape, nebo ne. Tak ono je to pochopitelné... Točí to na volnoběh stejně, tak napětí je stejné. A samozřejmě střídavé. Je to snímací cívka, pod kterou lítá magnet. Usměrňuje si to zřejmě až řídící jednotka. A právě nevím, jestli to napětí není pro tu řídící jednotku málo, že vyhodnotí, že se motor netočí... Ta světla je jasný indikátor. Možná je tam nějaký nepatrný napěťový zlom, kdy to pak vyhodnotí, že se motor točí nebo ne. Možná mám rozdíl několika mV. Tak bych právě potřeboval právě vědět, kolik tam ta cívka dává voltů u zdravého X-Maxe. Proto ten dotaz....
Jinak moc díky za zájem a odpověď!