Diskuze o skútrech větších objemů.
04 dub 2018, 07:31
To co je v nádržce s množstvím moc nesouvisí. Nalévaci otvor u nádrže a ta hadice na vrchu motoru jsou cca v jedné rovině.. Teprve když se hadice odpojí může vzduch při dolevani pryč.
Btw a bylo to dobře zavřený jak to kontrolovali?
04 dub 2018, 09:34
Ještě s nimi na to téma dám řeč, to se jim asi nepovedlo. Nicméně zkušenosti s tímto servisem mám vesměs dobré. Domluva OK a co jsem tam dříve chtěl udělat, co vždy dobře udělali.
Zkusím postup jako při výměně chladící kapaliny, tj. otevřu zátku u chladiče, otevřu nádobku a kontrolní šroub nad termostatem. Pak budu dolévat do zátky chladiče, až z kontrolního šroubu poteče kapalina. Pakt zavřu kontrolní šroub, zátku chladiče a zkontroluju množství v nádobce. Zavřu nádobku, nechám proběhnout a znova kontrola, pak se uvidí. Pokud toto nepomůže, tak jim to odvezu, ať se taky snaží.
04 dub 2018, 12:37
Skús ten termostat vybrať a vyvariť vo vode.Uvidíš či sa pred varom otvorí a po ochladení zavrie.U nás v Yamahe za termostat pýtali 63€,takže žiadna lacnota.Tiež som z toho vylial taký hnus a dal potom novú chladiacu kvapalinu.Termostat bol nakoniec dobrý.
04 dub 2018, 21:06
Tak a je to vyřešený.
Do plnícího otvoru chladiče jsem nalil cca 1,5 deci chladící kapaliny, trochu destilky dal do kontrolního šroubu na vrchu termostatu a ejhle, všechno funguje jak má. Tak to bychom měli.
Když to spočtu dohromady, tak jsem musel přidat cca 2,5 deci do chladícího oběhu. To tam asi chybělo a už funguje chlazení dle představ výrobce.
Takže paráda. Jen ten přístup ke všem věcem je dost krkolomný. U starších modelů jde jednoduše vyndat celá podsedlová vana, tady u novějšího modelu to nejde. Je tam "montážní otvor" pro přístup k ventilům a tak podobně, ale je tam dost málo místa na cokoliv. Pokud ten otvor nestačí, tak to znamená demontáž všech plastů a tak dál. Prostě vopruz.
Ale jsem rád, že jezdím bez potíží. Teď už jen zbývá vyměnit spojku a přidělat kufr. Do toho se pustím sám a očekávám dobrodružství.
06 dub 2018, 22:26
Dnes som spravil malý tuning a to vymenil žiarovky v hlavných reflektorov za:
https://www.alza.sk/hobby/osram-h7-nigh ... 349192.htma parkovačky za led:
http://nekto.sk/d/led-autoziarovka-l015 ... biela/901/Zatiaľ len tak v garáži to svietilo o moc lepšie. tak dúfam že aj na ceste to bude super.
Tak dúfam že sa mi v hlave konečne rosvieti
07 dub 2018, 05:52
Blahopřeji, nicméně do nightbreakerů bych už v životě nešel, tak ti přeji, aby ti to vydrželo hezky svítit alespoň tuto sezónu.
07 dub 2018, 06:56
Crhy, a čo však sa vymáčkni, málo vydržia alebo nebudú neskôr dobre svietiť ? A aké sú teda lepšie ako Osrami ?
07 dub 2018, 12:21
Můžu potvrdit, nighbreakery většinou kolem půl roku (6tis. km) na rozdíl od klasických o kterých jsem šest let ani nevěděl
Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk
07 dub 2018, 13:30
Takže životnosť týchto žiaroviek je pol roka alebo 6 tkm ? Tak si odkladám účet ako aj obal a už sa teším na ten šrumec čo schytá Alza, keď sa tá vaša prognóza naplní
Chodím dosť často aj za tmy a v noci a používam dosť dialkové svetlá,tak sa uvidí.Nemám s tým problém im to oplieskať o hlavu a napísať aj do ústredia firmy Osram.Buď navalia prachy alebo vymenia tovar a ako bónus schytajú feedback hodný tomuto prúseru.
Ináč životnosť žiaroviek u X-Max je doť slabá.Originál mi odišiel na ceste z Británie a potom som menil tlmené ešte raz a dal som tam Narvu ako aj do rezervy. To znamená že za 5r. a 50 tkm mi tlmené odišlo 2x ale dialkové je alebo vlastne už bolo pôvodné.
07 dub 2018, 21:18
Forester, pokud odejde v čemkoli žárovka, nahrazuji automaticky jedině Philips ( mazda- philips extreme, swt- moto vision, berlingo- eco vision)
07 dub 2018, 23:11
Forester, v Beverly 350 mi vydržela 5 týdnů každodenního ježdění. Klasická cca 6 měsíců. Teď tam mám nějakou se 4x delší životností, mám dojem, že Philips a zatím rok a půl drží - ale to už není objektivní, protože už 10 měsíců na skútru každý den nejezdím.
A ještě jednu chybu ta superžárovka měla - oslňovalo mě vlastní světlo, když jsem míjel dopravní značky, patníky a takové ty šipky v zatáčkách.
Ale každý si tím nejspíš asi musí projít sám. Supr-dupr žárovky, iridiové svíčky, spešl filtry..., a všechny ty kraviny.
08 dub 2018, 07:21
, na iridiový svíčky od Densa, NGK mi nešahej
, ostatní jsou opravdu kraviny...
Ale jak píšu, třebas bude mít Forester štěstí a vydrží mu alespoň jednu sezónu. Jinak ty Nightbreakery měly světlo špičkový...
Jinak na tyto žárovky se mě vždycky vybaví vtípek:
Muž se ptá v prodejně prodavače : scháním nějaké žárovky... - máme klasické a drahé Osram... - tak mi dejte ty levné klasické, já si je doma osrám sám.
08 dub 2018, 07:33
forester píše:Takže životnosť týchto žiaroviek je pol roka alebo 6 tkm ? Tak si odkladám účet ako aj obal a už sa teším na ten šrumec čo schytá Alza, keď sa tá vaša prognóza naplní
Chodím dosť často aj za tmy a v noci a používam dosť dialkové svetlá,tak sa uvidí.Nemám s tým problém im to oplieskať o hlavu a napísať aj do ústredia firmy Osram.Buď navalia prachy alebo vymenia tovar a ako bónus schytajú feedback hodný tomuto prúseru.
Ináč životnosť žiaroviek u X-Max je doť slabá.Originál mi odišiel na ceste z Británie a potom som menil tlmené ešte raz a dal som tam Narvu ako aj do rezervy. To znamená že za 5r. a 50 tkm mi tlmené odišlo 2x ale dialkové je alebo vlastne už bolo pôvodné.
Osram u žárovek H7 NBR+ udává garantovanou životnost B3=150 hodin.
B3 znamená, že tato životnost platí pro napětí 13,2V. S každým navýšením napětí o desetinu voltu klesá životnost o 5% až 10%.
Já mám běžné palubní napětí při jízdě od 14,1 do 14,5V.
Ale musím se opravit, díval jsem se do svých záznamů a Osram H7NBR+ mi vydržela 10600km, takže ne půl roku, ale skoro celou sezónu.
08 dub 2018, 08:57
No a ako sa rieši prípadná reklamácia po trebárs roku používania, dajú sa vôbec žiarovky reklamovať ?
08 dub 2018, 09:06
žárovky podle zkušenosti tak do týdne v pohodě
, po roce to bude asi o dost horší.. samozřejmě vždycky za předpokladu dodržení záručních podmínek, tzn."odborné"montáže! ;.))