Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

15 kvě 2016, 20:22

Ja som dával zásuvka ktorá mala už aj poistku 7,5A
https://www.louis.eu/artikel/vehicle-eu ... r=10032979

12V.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

15 kvě 2016, 20:53

Aha, já to z Tvojí předešlé odpovědi pochopil tak, že jsi dával nějakou origo zásuvku do toho předpřipraveného konektoru. Proto jsem se na ten konektor ptal. :) Našel jsem ho tam, když jsem připojoval vyhřívané hefty (zatím na baterku), ale zapomněl jsem ho změřit jestli ztratí napětí po vypnutí motoru.
Teď laboruju s plexi - až to zase odkrytuju, tak to změřím.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

15 kvě 2016, 21:01

Na foto je zakončenie pre montáž s možnosťou na batériu ale ja to mám prerobené na konektor ale s princípu je to jedno.Riešenie to bolo pre mňa elegantnejšie a praktickejšie.Raz som už poistku vyrachol :D

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

15 kvě 2016, 21:05

Ano, ten konektor je 12V přes klíček, má svojí pojistku (většinou označenou jako OPTION). Já jsem dodělával zásuvku také, koupil jsem jí u motozem.cz a mám jí nově píchnutou přes pojistkové pouzdro u mé nové skvělé autobaterie motobatt, která má duplex vývody (2x12 V terminály).

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

16 kvě 2016, 07:50

forester píše:Ja som dával zásuvka ktorá mala už aj poistku 7,5A
https://www.louis.eu/artikel/vehicle-eu ... r=10032979

12V.png



Jen aby jsi někoho nezmátl,odkaz je správně na sadu se 7,5A pojistkou,ale na obrázku je sada s 10 A pojistkou - červená. Jinak je to samozřejmě jedno,dal bych něco od 5 - 10A,záleží i na síle vodičů,ale snad tam nedá někdo nějakou niť která by shořela dřív než ta pojistka )))

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

16 kvě 2016, 09:54

Ahoj maxáci,
poté, co jsem min. týden zjistil, že nikde za stdandardním plexi, ani s hlavou až na budíkách nedosáhnu takového ticha, jako když si stoupnu, :) udělal jsem o víkendu testovací jízdu se sundaným plexi. A musím říct, že je to paráda. Fouká samozřejmě daleko víc, ale to lineární proudění se úplně jinak snáší, nárůst je pozvolný a nikde nic nehlučí. Jediná nevýhoda je, že nad 80 km/h jsem se už opravdu musel držet a při nižší teplotě vzduchu je také výrazně znát nápor na hrudník (což může být v létě zase výhoda).
Takže se teď rozhoduji, jestli pořídit nějaké vyšší plexi, nebo naopak jenom ten sportovní štítek. Měřím 183 cm a s tím standardním je to fakt peklo. A to mám myslím opravdu tichou helmu - integrálu Shuberth s bradovým deflektorem. Jak jsem neměl srovnání, tak jsem to neřešil, ale teď už vím, že budu.
Trochu se bojím že si s vyšším plexi moc nepomůžu - pokud chci pořád koukat přes.
Není tu někdo z Prahy nebo blízkého okolí, kdo má vyšší plexi (nebo naopak to sporotovní) a byl by ochoten nechat mě svézt? Ještě asi zkusím vyrobit nějaké provizorní prodloužení z kusu plastu a stříbrné pásky :)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

16 kvě 2016, 10:35

Jediné správné řešení je větší plexi Puig + připadně deflektor. Ale vše jsme tu již mnohokrát řešily, proto zapátrej zde ve vlákně trochu zpět.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

16 kvě 2016, 10:51

LadaM: dík za postřehy.
Osobně víc než na plexi věřím víc na helmu. Jednak aerodynamika, to je jasný, v některé helmě rychlost ani není poznat, v některé kdyby se člověk ve 120 podíval do strany nebo nahoru, tak už hlavu zpátky nenarovná.. ;-) Ticho dělá taky hodně helma, jednak jestli skořepina nerezonuje a nedrnčí (v některých se lehké poťukání na skořepinu skoro nedá vydržet) a polstrování kolem uší. Když jsem měl novou shoei gt-air, tak než se trochu vytlačila, bylo ticho ve městě až nepříjemné a nebezpečné.
Takže v podstatě by to chtělo jednu helmu na město a malé rychlosti a jinou helmu na meziměsto. Kdyby se to podařilo vyřešit oboje jedním plexi bylo by to asi ideální, ale všechno má svoje nevýhody a výhody.

rado668: to je teda fopá s tou zásuvkou - vždyt, aspoň u mojeho modelu, je z druhé strany vyznačené, kde je to potřeba vyříznou, takové dvě kolečka nad sebou.. a pro zásuvku je to spodní.. :evil:

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

16 kvě 2016, 13:20

Ja som laboroval dost s plexi na Beverly. Pokial to fuka na celo a nizsie tak je to zle. Najhorsie bolo PCX, ktore fukalo na krk a podfukovalo prilbu. Beverly som vyriesil tak, ze fukalo na vrch prilby, bolo to relativne lepsie. PCX bolo najlepsie bez plexi. Na napor vetra sa da zvyknut, horsie su chrobaky a pod :)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

17 kvě 2016, 18:15

Ahoj,
měřil jsem ty volné konektory pod kapotáží. Dávám to sem, kdyby se to někomu taky hodilo. Kdyby někdo věděl, na co jsou to přípravy, budu rád.
IMG_1776.jpg

Já si z toho vemzu 12 V po klíčku pro relé na vyhřívané gripy. I když jsou s ochranou proti vybití baterky - jistota je jistota :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

17 kvě 2016, 19:14

Je to trochu odlišné od modelu 2012 ale máš to dobre označené na konektory v lavo si zapoj čo chceš nie je to určené čo tam má byť.Druhý konektor v pravo je na nulovanie V-Belt,remeňa po 20tis km.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

17 kvě 2016, 21:19

Podľa príručky sa u nového modelu nuluje v-belt na palubnom pc tlačítkom reset, podobne ako aj výmena oleja.

Odoslané z SM-G800F pomocou Tapatalku

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

17 kvě 2016, 21:32

Nechcem sa hádať ale silne pochybujem.Možno mysleno v súčinnosti z prístrojovým čudlíkom.Ten svitch vyzerá že je presne na to, tak ako na modely 2012.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

17 kvě 2016, 21:49

Neviem, nuloval som ešte len olej. Ináč som bol včera na ročnej prehliadke po 4tis.km v yamaha nr. Cena 79€

Odoslané z SM-G800F pomocou Tapatalku

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

17 kvě 2016, 21:53

Pro 2014+ je to opravdu jenom tlačítky. Navíc ten resetovací jumper na starším modelu má tu smyčku z drátu, která tady není.

-- 18 kvě 2016, 16:10 --

Po dvou dnech ježdění bez plexi padlo finální rozhodnutí a Maxík dostal letní sestřih :)
IMG_1778.jpg

Funguje to parádně. Nápor vzduchu na hrudník je znatelně menší než úplně bez plexi. Komfortní zóna se ještě posunula o cca. 15-20 km/h, takže provoz město + okruh (do 100 km/h) je úplně vpohodě. Na vzhled jsem si zvykl nečekaně rychle a hlavně to ticho...
Za mě velká spokojenost :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odeslat odpověď