Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 30 črc 2015, 17:06

off: sundej celý ten přední panel se světly a uvidíš (není to tak složité a třeba pro montáž baterky je to nutné, protože po vyjmutí jen toho černého prostředku jde stěží vyndat ale vůbec zandat ;-) - není špatný to mít nacvičený)

Pro zajímavost: vzhledem k tomu, že asi příliš tvrdé destičky vyryly do předního kotouče mého x-maxe hluboké rýhy a v některých místech tlouštka klesla pod 4,5 mm :shock: jsem objednal přední kotouč nový. Co mě na něm upoutalo na první pohled je země výroby.. :D prostě odteďka už nebudu nikde tvrdit, že čínský skútry jsou špatný!!! :)
cinsky kotouc.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod crhy » 31 črc 2015, 21:52

Dnes jsem konečně rozdělal varec, maxík má nyní 11tis.km od začátku, co jsem ho koupil (9200km) měl mizerné a vibrující rozjezdy. Takže jsem se mu kouknul konečně na zub. Ve variátoru bylo samosebou plno blátivé vazelíny ještě z výroby :o , byla vylítaná po obvodu varce a v samotných drahách válečků již bylo sucho, proto měl každý váleček malou plošku, kteroužto jsem lehce srovnal do kulata a pečlivě smirglem vysoké jemnosti vyhladil. Podložky vodítek a přítlačný talířek byly zapotřebí též lehce zbrousit. Vyčištěný varec jsem lehce naplnil novou vazelínkou a smontoval.
Spojkový zvon spolu s paknami se nacházeli ve stavu hodně, hodně zadělaném, lehce spečeném povlaku na paknách, aby také ne, když se při kompletaci na výrobní lince vazelínkou nešetřilo.
Opět vše vyfoukáno, čističem spojek vyčištěno, zlehounka osmirkováno(zvon, pakny).
A EJHLE! Ono se to najednou také dokáže sametově, bez záškubů a v klidu rozjíždět!
Snad to nějakou chvilku vydrží, né jako u Majesty 400 zhruba týden... :wink: :D

2 josuk: Destičky jsi měl originál, nebo náhrady z aftermarketu?
V Číně se dělá kdeco, hodně záleží na použitém materiálu a kontrole jakosti...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 01 srp 2015, 09:15

crhy: destičky AP Racing dávali asi před 13tis.km v yamaze (celkem mám asi 28tis.km), a spokojený jsem moc nebyl, šustily a brzdění vyžadovalo spíš větší sílu, brzdily asi jako kov na kov.. :? (teď jsou desky v půlce životnosti, ale kotouč v pytli)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod crhy » 01 srp 2015, 13:06

Díky za osvětu. To znamená, že nemá smysl experimentovat a raději koupit na partsdepotu originál. Je to jako s ostatními díly...
Být tebou, tak k tomu kotouči přikoupím ještě nové destičky právě odtamtud.
Další věcí je již milionkrát opakované tvrzení, že značkový servis neznamená "nejlépe" ! :wink:
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 01 srp 2015, 15:12

ap racing.jpg

ty rýhy na deskách a na kotouči nedokážu vyfotit, ale jsou tam. Od yamahy jsem nyní dostal desky Nissin, po chvilce šustění si sedly a brzdění s nimi mi přijde takové mnohem lépe dávkovatelné. Ty AP Racing SF jsou takové nic, nic, pořád nic a kovové grrrrrrrr a ABS.., možná snášejí dobře třeba vysokou teplotu a sporotvní zacházení, ale to zrovna já nevyužiju.. Výdrž mají asi taky dobrou. 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod forester » 01 srp 2015, 20:16

off píše:Ahoj, tak zatím neúspěch. Ten šroubek je přístupný jen u PRAVÉHO světla, jenže to je potkávačka. Já bych potřeboval poštelovat LEVÉ, ale tam se nemůžu dostat, protože je pod ním nějaké žebrované cosi a za tím baterka, takže leda to fakt celé rozebrat a zkusit to z boku.Navíc jsem z cvičných důvodů zkusil trochu utáhnout a pak povolit ten šroubek u pravého světla - se zapnutým světlem proti zdi, a nestalo se vůbec nic :-( Ale možná jsem to utahoval málo - tak +/- jednu otočku.
[/quote]

To je fakt že ja som nadstavoval pravý reflektor čiže tlmené svetlo ale obdobné by to malo byť aj na ľavom čiže diaľkovom svetle. Áno závitové stúpanie je jemné aj preto som to nespravil na prvý krát lebo som si myslel že už točím príliš veľa. Tak keď sa tam nedá dostať jednoducho odspodu treba dať dole predný plast kde sú aj reflektory ale potom to bude treba nadstaviť len odhadom asi pred tým si označiť čiaru na stene alebo dverách garáže.

josuk ja som dal zatiaľ iba dozadu platničky RMS a myslím že tebou spomínané pocity ryhy a drhnuté brzdenie som nezaznamenal,životnosť zatiaľ neviem posúdiť lebo ich mám krátko.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod K!NG » 05 srp 2015, 10:28

Chystám se při příští výměně oleje přetěsnit vodní pumpu, viděl jsem prodávat opravné sady, ale vychází to na nějakých 1600-1800 Kč na mou X-City, takže to už pak můžu koupit celou vodní pumpu z partsdepotu za 1821 Kč.

Zajímalo by mě, jaké díly by byly pro to přetěsnění potřeba ? partsdepot.cz/originalni-dily/skutry/Yamaha/2013/VP250+X-CITY+2013/423708/
Stačí čísla dílů v záležce vodní pumpa : 13, 10, 9, 8, 6, 4 ? Nebo je potřeba vymenit i tu vrtulku s číslem 2, která ovšem vychází na 1200Kč a tím pádem je lepší koupit rovnou celou vodní pumpu.

Dělal jste už někdo to přetěsnění, je tam potřeba nějaké spešl nářadí nebo to zvládnu s běžným ?

Díky za rady, každou oceňuji ;)
K!NG

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 01 bře 2015, 14:47
Bydliště: Praha-západ
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 White, rv. 2016

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 05 srp 2015, 10:46

neporadím, pumpu u maxe jsem nedělal.
Jsou to správné díly? Odkaz je na rok 2013 a ty máš 2007
podle mě by stačila 4, to těsnění, ale dělám to tak, že věci nejdřív rozeberu a pak vidím, co je potřeba, i když je to časově náročnější. :wink: baví mě to. Anebo bych to dal do servisu, či někomu, kdo má zkušenost.
Spousta věcí se z manuálu jednoduše nevyčte, a i autorizované servisy součástky nemění vždycky, když je to psaný v manuálu..
Rozebral bych a tipuju 4, ale možná taky bude stačit pilník a motorový silikon, těžko říct :wink:
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod K!NG » 05 srp 2015, 11:05

Bohužel na partsdepotu v roce 2007 x-city není, nevím proč. Pumpu chci přetěsnit, protože mi tam zřejmě prolíná olej do chladící kapaliny nebo nevím kde se bere. Sundaný kryt vodní pumpy jsem už měl, těsnění číslo 4 jsem vyčistil, odmastil jsem místo a vložil zpátky, bylo neporušené. Na stránce 119 nahoře je vidět jak mi to prosakuje, nevím vypadá to mastně a v barvě oleje, tak to zřejmě bude olej. Do servisu to dát samozřejmě můžu, ale chci si to dělat sám, jak jinak se to člověk naučí, levej úplně nejsem a zase taková věda to není ;)
K!NG

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 01 bře 2015, 14:47
Bydliště: Praha-západ
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 White, rv. 2016

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod Fellowdeer » 05 srp 2015, 11:17

Mrkni, jestli ji nemáš tady:
http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/online-parts-catalogue/index.aspx/index.aspx
A pak dej na partsdepotu hledat podle vyrobniho cisla.
Fellowdeer

100+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 103
Registrován: 13 zář 2013, 14:27
Skútr / moto: Yamaha X-max 125 / r.v.2010

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod K!NG » 05 srp 2015, 11:25

Tady taky není X-City od roku 2007 jenom 2008 a podle VIN mi ji nenajde....každopádně, když jsem dal rok 2008 tak ta vodní pumpa vypadá úplně stejně jako 2013, tam se motoricky podle mě nic nemění, jen drobný facelift plastů
K!NG

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 01 bře 2015, 14:47
Bydliště: Praha-západ
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 White, rv. 2016

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod webbot » 05 srp 2015, 22:15

K!NG píše:Nebo je potřeba vymenit i tu vrtulku s číslem 2, která ovšem vychází na 1200Kč a tím pádem je lepší koupit rovnou celou vodní pumpu.


Ja bych ji koupil > podivej jak vypadala ta moje (problem nebyl v guferu, ale prave v te hridelce) > viz foto download/file.php?id=21197&mode=view > a info prvni cast 100-125ccm-skutry-f3/yamaha-x-max-125-t4660-1005.html#p258601 a pokracovani na 100-125ccm-skutry-f3/yamaha-x-max-125-t4660-1020.html#p259366
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 190
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: BMW C 400 GT

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod K!NG » 06 srp 2015, 09:16

Díky za informace Webbotovi, psal jsem SZ
K!NG

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 01 bře 2015, 14:47
Bydliště: Praha-západ
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 White, rv. 2016

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod Kamilz » 09 srp 2015, 10:10

Dnes se mi podruhé stalo, že po nastartování začala hlásit baterie nízké napětí (10.2V), což mě nemile překvapilo, skůtr mám cca měsíc. Jezdím denně a není to stylem start - 1 km - stop, ale vždy minimálně 5-8 km, spíš ale víc, 30-50km. Tak jsem to hodil na nabíječku (http://nabijecky-a-startovaci-boxy.heur ... st-charge/), ale nabíjení proběhlo za 2 hodiny, což mi také připadá málo. Nicméně to zatím neřeším, když stejně pojedu na do servisu něco montovat, tak je nechám prověřit, zda tam něco nebere elektriku.

Proč hlavně píšu - když jsem sundaval přední kryt, tak mě odněkud vypadlo tohle gumové těsnění (vypadá jako gumička na stěrače, viz fotka v příloze :-) ) a zaboha nemohu přijít na to, kde bylo. Poradíte mi prosím?

Aktualizace 17:35:
Tak jsem na to přišel. Pořád mě bylo divné, že je to jen jeden kus a nikde sám nepasuje. Tak jsem napotřetí prohledal prostor za krytem a našel spadlý další kus, takže jsem pak hledal už symetrická místa a jediné místo, kde to přesně pasovalo, byly hrany toho velkého krytu ve styku s ochranným plexi :D

PS: Ale ta baterka mě se*e, uvidím, co bude dál. Po nabití měla 12.8V tak jsem zvědav, jak dlouho jí to vydrží.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Kamilz

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 04 črc 2015, 13:58
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250 model 2015

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod a2s » 13 srp 2015, 14:52

Ahoj,
včera se mi stala nějaká záhadná závada. Při popojíždění přes centrum najednou začla motoka škubat skoro chcípala. Ujedu pár set metrů a zastavím. Klolísaly otážky spíš tedy spadly a zase vyskočily spátky a po pár vteřinách chcípla. Zkouším znova nahodit a běží tak 5vteřin. Několik pokusů až nakonec nejde ani nastartovat. Celou dobu rafička teploty uprostřed ale ventilátor při zapnutí elektriky běžel nejméně 5min. Říkám ok telefenuju a sháním někho s vozíkem. Ještě si říkám chvíli počkám a zkusím ji znovu nahodit ať mi nezbyde nespálené palivo ve válci. Mohlo uběhnout tak 15min. zkouším nahodit a motorka najednou běží. Domů jsem dojel bez výpadků.

Vidím to buď na přehřátí palivového čerpadla a el. odstavila motor? Benzín je z OMV takže na vodu v něm to nevidím a v nádrži zbýval ještě dílek. Jen bych upřesnil že když je hodně horko tak mi lambda dává špatné hodnoty a svítí kontrolka motoru, ale v tomhle případě nesvítilo nic a lambda by na to vliv neměla mít.
a2s

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 74
Registrován: 03 kvě 2014, 18:34
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SW-T 400

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků