Ahoj, tak se od včerejška přidávám do klubu. Rozhodoval jsem se mezi Hondou a Yamahou, ale Yamaha zvítězila, hlavně kvůli dostupnějšímu servisu a lepší domluvě s prodejcem. Hondu mi ani nenechali projet. Když jsem ji kupoval, tak ji tam kupovali další 2 lidé, nějak to frčí. Zatím najeto jen 100 km, už se těším na 1000, protože těch 4000 otáček mám tak v 45km/h, což je peklo
. Občas to překročím, to se jinak snad ani jinak nedá, ale dlouhodobě samozřejmě ne, přestože si myslím, že se výrobce spíše jistí, doba Simson je za námi a ani auta se už nijak extra nezajíždí. Ale náhoda je ...
Zvažoval jsem 400, ale nakonec jsem vzal 250, i kvůli váze. Je to na má staré kolena (35+) první "motorka" a učím se víceméně jezdit. Zatím si moc nedovedu představit, že bych s tím nějak lítal a kličkoval třeba po Praze, možná to chce zvyk. Je docela těžká a mám skoro problémy s ní při své muší váze 55kg (cyklista) manipulovat. Nejezdím nijak daleko, do 50 km, takže 250 stačí (minimálně zatím).
Dnes jsem si byl zakoupit motorkářské oblečení (boty, kalhoty, bundu, rukavice), dlouho jsem to zvažoval, ale nakonec se pro něj rozhodl. Sice to byla paleta, ale po prvním projetí nelituji. Když jsem skůtr vezl jen v riflích a bundě, tak mi to připadlo OK. Ale jak jsem se teď jednou projel oblečen, tak se cítím lépe, myslím fyzicky (není to o pocitu, že jsem "motorkář", to mě nějak neláká). Ani dnes, při 32st. v tom nebylo vedro a raději jsem to investoval, kdybych sebou někde škrábnul. Přeci jenom to (po)jede přes stovku. Pokud někdo váhá, tak za sebe určitě doporučuji. Jak to máte s oblečením vy? Řešili jste to také nějakým nákupem, nebo jsem se skůtrem exot a posera? Koupil jsem i integrálku a ne klasickou skůtr helmu. Jedna kvůli bezpečnosti a také se mi více líbí. Ten, kdo je srdcem skůtrař, ze mě asi moc radost mít tedy nebude. Kdybych měl nějakou 50tku, tak by to asi neřešil, ale přeci jenom z 250 mám trochu strach a navíc, to nezáleží jen na mě.
Mám jedem blbý dotaz - jak je to s častým startováním a přejížděním vzdálenosti v jednotkách km (1-3)? Škodí to motorce, jako autům, nebo je zde motor nějak jinak stavěný a nevadí to tak? Přeci jenom je to skůtr, který by zrovna na tohle měl být dělaný. Časté startování žere baterku, ale ta se dá dobít. Nemile mě překvapilo, že se mi motor zahřeje až cca po 5-6km, čekal jsem to rychleji.
Zatím ale první zkušenosti OK, líbí se mi velké úložné prostory, super je zamykání kufru přes zapalování. Ještě pořídím zadní nosič s kufrem (originálku), zásuvku na 12v a asi i vyhřívané gripy.
Jdu se projet...
Naposledy upravil
Kamilz dne 04 črc 2015, 18:22, celkově upraveno 1