Diskuze o skútrech větších objemů.
30 čer 2015, 22:27
Áno, až se někdy vrátíš z jízdy s teplým motorem, dej si skůtra na hlavní stojan, olej vypusť bočním výpušťákem do lavoru, až to skoro přestane téct, povol zespodu šroub, co drží sítko, tím vyleješ téměř všechen olej, nechej to chvíli vykapat, vyčisti sítko stlač. vzduchem, mázni lehce novým olejem O kroužek spodního výpušťáku, namontuj ho zpět, namontuj zpět boční výpušťák, vytáhni měrku, nalij cca 1200 ml nového oleje, má ho tam být 1300ml, ale je možné, že ti všechen starý nevytekl, nastaruj, nech chvilku vrčet, 5minut po vypnutí motoru změř hladinu, měrku nešroubuj, případně dolej olej lehce pod vrchní vyšrafování měrky, nezapomeň vyměnit, či vyfoukat air filtry, prostor řemene též dobré vyfoukat, zkontroluj tlak pneu... Hotovo...
30 čer 2015, 22:43
Díky za radu, to zvládnu sám. Ještě jaký olej, mám zajet do Písku do yamahy a koupit yamalube, nebo stačí v motu koupit nějaký 10w-30 (40) API SF JASO MA, nemám manuál k 2011.
01 črc 2015, 05:57
Opravdu nemusíš jezdit do Yamahy pro Yamalube,stačí jakýkoliv olej plnící požadované normy.
01 črc 2015, 13:18
Ahoj,
čeká mne větší servisní prohlídka po 20tis. km. V y-moto mi řekli, že se mimo jiné musí po téhle době vyměnít variátor. No cena servisní prohlídky je odhadnutá na 10-12tis.
Primárně není cílem ušetřit resp. co je potřeba udělat tak se udělá. Nicméně chtěl jsem se zeptat zda někdo tuto prohlídku obsolvoval a zda je např. výměna ceého variátoru nutná a nestačí vyměnit válečky a pružinky? Počítám i s výměnou řemenu a celkovou kontrolou.
Jsem od minula docela překvapený protože samotná výměna oleje mne u nich stála 1500,- což je za práci a 1,3 litru oleje trošku hodně.
01 črc 2015, 13:35
Je to sice dost peněz, otázka, co všechno by za to bylo. Jenom když se spočítá materiál: řemen, válečky, vodítka, filtry, olej, možná destičky, možná olej ve vidlích, možná taky i gufera, tak i bez práce skoro vychází.
Variátor a řemen se nemusí za každou cenu ve 20 tis. km, stačí změřit šířku, ted z hlavy nevím nový je myslím 23 mm a limit 21, tak když by byl pod 22mm tak bych ho ale měnil. Já jezdil sice do 25 tis. km a výměna pak byla docela poznat. Jezdilo by to dál, ale moc to točí a pomaleji jede. Jak se resetuje kontrolka V-Belt jsme tu někde psali, propojí se ten konektor kdesi u baterky…
Zvaž to, já si tenhle servis dělám sice radši sám, složitý to není, ale když koupím origo díly, tak stejně nějakou vysokou částku stejně neušetřím. (pravda výměna oleje za 1500 se mi taky zdá trochu drahá)
01 črc 2015, 13:42
Zloději a chcípáci to jsou, nechápu, proč měnit varec (nebavím se o řemenu) , když vydrží třeba dalších 50tisíc km i více. Ještě navíc je to v něm mazané vazelínkou, takže to tření tam není na sucho. Pokud chceš vyhodit prachy z okna, tak si k nim na servis klidně zajeď, pokud né, doporučím ti raději poohlédnout se po jiném zkušeném a ověřeném nezávislém servisu, např. bratři Valini...(pokud nejsi sám opravárensky zdatný)
02 črc 2015, 09:28
Já se spíš divím že u nich po výměně oleje za 1500,- vůbec přemýšlí o dalším servisu
02 črc 2015, 11:43
Právě proto jsem to zde psal. Nechci to tam znova dávat, ty částky jsou přemrštěné. Není pro mne primární úspora peněz i když vyhodit za olej 1,5tis. je opravdu příliš.
Vzhledem k tomu že mi blíží ta větší prohlídka rád bych to hodil do nějakého kvalitní servisu a nemusí být nutně značkový. Případně bych i některé věci zkusil sám. Nicméně napoprvé se do něčeho hrabu systémem pokus omyl nechci.
Jsem ochotný zaplatit někomu zkušenému za asistenci se servisem (co nejde, nebo se neoplatí udělat doma tam v servisu). Případně bych poprosil o doporučení na nějaký kvalitní servis (Praha).
Díky moc za případné tipy.
02 črc 2015, 13:11
Jak psal crhy,dej to Valinum a máš klid.
02 črc 2015, 15:42
Můžu poprosit o nějaký kontakt na ně, případně odkaz na web?
02 črc 2015, 15:56
Ríša Valin, tel:731041018, zavolej, domluv se...
02 črc 2015, 15:56
Dnes som prezul a vrátil sa k Michelinkám.Po nedávnom defekte a zalepení knotom som spravil snáď 70 km a kmitanie sa rapídne zhoršilo:Keď som si myslel že to robí predná guma lebo aj tá mala mierne nerovnosti po roztočení bolo moje zistenie pri kontrole a prefúkaniu vzduch. a variatorového filtra zdesenie ako je zdeformovaná zadná guma.Ihneď som priobjednal aj zadnú gumu a dnes som prezutý a zase je to ten dobrý X-Max ide ako znovuzrodení
Pneumatiky mali už necelých 12tis ale dezén by vydržal možno aj dve sezóny.t
Predné platničky sú aj po 31tis km ako nové, čo je neuveriteľný "držák" mal som kúpené nové lebo zadné boli už dávnejšie vymenené a myslel som si že budú KO
IMG_2844.JPG
IMG_2845.JPG
IMG_2846.JPG
IMG_2849.JPG
IMG_2850.JPG
Platičky.JPG
Vypukliny.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil
forester dne 02 črc 2015, 22:37, celkově upraveno 1
02 črc 2015, 16:40
Tento příspěvek již byl smazán
kým
off v 02 črc 2015, 17:35.
Důvod: Upozornění na prodej, co už není aktuální
02 črc 2015, 22:14
Forester, tak to jsi mě moc nepotěšil, já měl Dunlopky vyhlídnuté jako adepty na budoucí výměnu.
Tak to potom skončím asi u Bridgestone Battlax, ty byly na PCXku opravdu perfektní.
02 črc 2015, 22:41
Neboli zlé,však som na nich najazdil 12tis km,len som dostal defekt a je možné že tých posledných 100m na vypustenej gume ju dostalo do tej podoby ako na obrázkoch a oprava knotom bola tiež zlá volba ale nemal som čas riešiť niečo druhé stihol som do práce len o fous