Zdravím přátelé, před dvěma měsíci jsem přešel z Leonarda 150, na X-Max 250. Rok výroby 2006 a stav tachometru 30.500km. Zpočátku bylo nadšení, teď mě čim dál víc trápí mnoho otázek.
Ztráta motorového oleje, motor jako takový je všude suchý, ale za takových 600 km po výměně oleje (10W40), kdy jsem olej vypustil spodní výpustí a nalil 1,4l, mám po páteční kontole zhruba olej na spodním okraji rysky (bez zašroubování) a to jsem raději poslední deci oleje dolil, co mi zbylo od koupi.
Docela velká spotřeba, po první plné nádrži jsem měl spotřebu 5,5l/100km, vyměnil jsem svíčku, profouknul kompresorem vzduchový filtr a seřizuji bohatost směsi v karburátoru a z posledního tankování mám 4,7l/100km. Na jednu nádrž ujedu necelých 280km a to už mám strach, že jedu na výpary.
S Leonardem jsem si zvyknul, že jsem jezdil 4-4,5l/100km. Tady bude problém a to jezdím v jednom. Ráno 3km do práce, odpoledne jak kdy 3-10km.
Že mi vibruje skůtr u studených startů, už neřeším, vím čím to je a bude to chtít vyčistit a možná i vyměnit válečky.
Co čtu na fórech, chválí te si zrychlení a ja musím uznat, že Leonardo 150 mělo lepší, bude to daň za váhu skůtru nebo zbroušené plošky na válečkách. Na druhou stranu, v nízkých otáčkách se zvedá pomalu, ale pak táhne až do červeného pole ukazatele tachometru. Pokud se teda schovám dostatečné za štít.
Poslední věc, ráno a především za chladnějšího rána nastaruje hned na prní brnknutí. Odpoledne až na 2 či 3 třetí a pokud ani to, přidám mu trochu plynu a to je zatím jistota.
Pokud se někdo z kolegů setkal s podobnýmy prolémy, budu jen rád za radu, jak je vyřešit. Nebo klidně dojedu na konzultaci, pokud se někdo nachází v okolí Kutné Hory.
Děkuji
Výměna válečků, řemene, vzduchového fitru, chladící kalapiny mě teprve čeká.