K mazání:
Díky za pro mě nové informace o mazání variátoru u x-maxe, pravda je, že v manuálu to mají, ale kdo hledá jen na fórech (jako já

), tak se o tom nedozví. Je tam opravdu těsnění, a skutečně navenek byl variátor suchý a docela čistý. Problém asi může nastat, údajně, při zaplavení variátoru vodou, ale popravdě, kdo by se skútrem projížděl hlubší vodu..

Trochu mi vrtá hlavou důvod přítomnosti množství maziva. Když jsem to rozebral byla pouze silná vrstva po obvodu, poměrně tuhá, spíš to vypadalo jako nějaké černé silikonové těsnění, než vazelína. X-max v tu dobu stál delší čas a přitom mazivo nemělo žádnou tendenci stékat z obvodu pryč. Na obvodu ta hmota klade hydraulický odpor pohybu vodítek, tak to by možná mohlo být důvodem..?? Jinak válečky suché a každý z nich měl jednu jedinou obroušenou plošku, jakoby jejich schopnost se otáčet byla naráz v minulosti jednou provždy ztracena?
Můj variátor je tedy teď v prostoru válečků suchý, uvidíme, co se bude dít, možná za nějaký čas (cca po 5000 km) provedu preventivní kontrolu a dal bych vědět, jaký je výsledek, pokud se to nedozvím dřív....

EDIT po 500 km nasucho: nenamazaný variátor byl slyšet při změně otáček, jak nahoru, tak zejména dolu, kdy jakoby chvíli trvá než se válečky poskládaly zpátky. Tak jsem to namazal. Patří tam správně tohle:
https://www.yamahapartsandaccessories.c ... lernumber= je to vazelína na bázi polymočoviny, snáší vyšší teploty, ale její špatnou vlastností, je že při dlouhodobém vystavení vysokým teplotám tvrdne..