Diskuze o skútrech větších objemů.
23 bře 2015, 10:24
uv-pen píše:Prikladam foto rozobrateho variatora, zaujima ma ci tam tej grafitovej vazeliny nie je neako prilis vela?
Ked to budem kompletizovat chcem namazat iba kontaktne casti voditok a jemne plosky valcekov.
Zda sa mi ze jej tam je celkom prebytok. Nemate s tym skusenost?
IMAG1109(1).jpg
Tak jsem měnil řemen a válečky ve 25 tis.km a té vazelíny - resp. takového černého tekutého asfaltu tam bylo po obvodu dobře 2 mm vrstva!!
Není mi moc jasné, k čemu toho tam ve výrobě či při servisu v Yamaze dávají tolik, když se odstředivou silou stejně všechno dostane na obvod a všechno ostatní je prakticky suché, některé válečky s 1 mm obroušením - dal jsem to zpět vyčistěné - tak uvidíme... Jediný důvod pro tak velké množství maziva mě napadá samovyvážení
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
24 bře 2015, 21:43
Měnil jsem po 11 tis.km sériový variator za multivar, taky mě zarazilo že té vazelíny tam bylo nějak moc. Asi se řídí heslem kdo maže ten jede.
29 bře 2015, 08:56
Nazdar chlapi
mam 28622 km X max 250 ,moto z Talianska dovezene s 24200km.
ozýva sa mi hluk od strany výfuku.
Jazda od 40km/h s hlukom od výfuku(tak isto ked je postavený na hlavnom stojane)
Tak so vymenil ložisko v kyvni pri výfuku.Pri odmontovaní kyvni a zad.kolesa-ostala samotná oska od kartra prevodu-hluk (na stojane) nebolo počuť.Takže bolo jasné ,kde je problém-no len dočasu, kým som to cele nenasadil , dotiahol a vyskušal--Problém ten istý-hluk- prevodu -ložiska od strany výfuku(možno sa to cele prenáša.
Pri jazde nap. 80 km/hod je počuť hluk-(akoby z rozsypaných prevodov flexy) ale po ubratí plynu hluk prestane.Mám dojem, že to hučia samotné prevody-ked su zatažené( v zábere do sily)
Nový olej v prevodovke-hukot neprestáva.Tak som dal dole dekel,celu spojku i variator a-hluk neprestáva (na stojane po pridaní plynu) -takže hluk ide od motora-do zadu sa len prenáša.
Teraz je dilema -čo rozobrať-či dať von celý motor a kuknuť ložiska kluky-,ci stačí krycí blok z pravej starny a kuknuť co tam je-ak niečo uvidím :unknown:-čo ine by vydávalo hluk rozsypanej flexy okrem ložísk?
Nestretli ste sa už s tým.Nemate niekde návod-jak rozobrať motor a načo si dať pozor?
Nejak mi to neda,ale ložiska na kluke by mali vydržať viac ako 28600km-či...
29 bře 2015, 09:35
Kilometry sice hezké, ale nezapomeň, že je to z Itálie, takže můžeš mít třeba 3x tolik. Co rozvodový řetízek?
29 bře 2015, 10:49
ondrej144 ,asi to tak bude ako píše Vratas,tí makaróni tomu dávajú na prdel a nejaké zahriatie motora a pravidelný servis hlavne s výmenou oleja im nič nehovorí je to u nich spotrebák a tak s tým aj zachádzajú a keď sa už blížia km kedy by to aj vymenili pekne to naleštia a šup do bazáru alebo to spraví za nich český "podnikatel"
No nič teraz, musíš to len porobiť a zase ti to bude dlho slúžiť. Vidím že sa púšťaš do veľkých opráv ale ja by som už ďalej nešiel, radšej by som to zveril človeku čo má patrične skúsenosti a hlavne na to materiálové vybavenie s náradím.
Ja mám na X-Max 250 r.v.2013 už 30 tis km a okrem remeňa,válčekov a zadných brzd.platničiek je všetko pôvodné a motor ide ako víno.
Veľa šťastia ondrej144 a napíš ako si ten orech rozlúskol a čo s tým vlastne bolo.
29 bře 2015, 11:52
Zložím to a musím za nejakým servisákom-odborníkom, čo on nato povie.2takt sa da vpohode rozobrať ale 4T?Problemom je fakt určiť príčinu a Vratas tá retiazka -dobrý nápad ,ani ma nenapadla.Hluk to vydáva len pri otáčkach-na volnobehu nie.
29 bře 2015, 11:55
Včera jsem po dlouhé době opět zprovoznil X Maxe ,na kterém jsem trhnul řemen před zimou.( Mám model 2008,28000km)
Protože v Plzni zmizel servis Yamaha,rozhodl jsem si to pomalu postupně udělat sám.Jinak jsem vždy jezdil na pravidelný servis.
Hned na začátku přišel první problém.Stržená hlava křížového šroubu,který drží kryt.Musel jsem opatrně hlavu odvrtat,sundat plastový kryt a šroub vytočit kleštěma.
Po odkrytování jsem nemohl povolit jeden ze 4 šroubů s imbusovou hlavou,který drží spojku U-konzole.šroub měl stržené hrany ,takže imbus byl bez šance.Opět jsem se potrápil,ale s dobrým nářadím jsem udolal i tento problém.
Potom jsem si vyrobil oba přípravky na povolení a dotažení variátoru a spojky,plus stahováky.
Potom už jen katalog od
http://partsdepot.cz/,konzultace o typu..výborná spolupráce.... a dodávka dílů,nové šrouby,řemen,filtry,válečky,vodítka,i šroubky do variátoru,které taky servis zdevastoval.
Zatím jsem po opravě najezdil z časových důvodů jen 20 km,zatím žádný problém,jen na hlavním stojanu se lehce protáčí zadní kolo při běžícím motoru.
Přikládám nějaké fotky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 bře 2015, 12:09
Když tak koukám po těch fotografiích x-maxových varců, nechápu, kde se bere u každého toliko rozprskaný vazelíny?
To tam servisy tu vazošku snad tlačej maznicí
, tohle fakt nechápu.
Ve variátoru s válečkama nemá vazelína co dělat, kromě hodně lehce namazaného kluz.čepu a hřídele.
Jinak u toho tvého starého krásného řemenu jde krásně vidět kevlarová složka. Neboť pracuji v oboru tech.přízí tak je to u mě taková deformace
Naposledy upravil Host dne 29 bře 2015, 12:13, celkově upraveno 1
29 bře 2015, 12:10
Aký si ty dobrý mechanik Brmbol,ondrej144 by tú opravu môhol zveriť tebe ale si trochu od ruky
To pretáčanie nie je závadou podla mňa sa stratí keď si to všetko sadne a sa zabehá.Hondám PCX sa všetkým na stojane pretáčali zadné kolesá na volnobeh.
Naposledy upravil
forester dne 29 bře 2015, 14:09, celkově upraveno 1
29 bře 2015, 12:25
No,do motoru jsem se ještě nepouštěl,taky nevím odkud je.Výborný servis je prej v Písku,co jsem slyšel.
Jestli je to mašinka z Itálie,bude mít hodně najeto.Jezdím tam na jih už 14 let a není problém vidět X Maxíky se 100 tis km,jednu majitelku jsem tam vyzpovídal,ona ale výměny oleje absolvuje pravidelně,servis tam je na každém rohu.Jeden kluk,co mi tam chodil za dcerou měl 125ku a taky servisoval.Mají tam ale roční nájezdy 30 i více tisíc km,mají rádi japonce,protože jsou na ně dostupnější díly..na japonce do druhého dne,na itala do příštiho roku,mi se smíchem říkal.
29 bře 2015, 13:00
v-tec - a tiez niekto sa tu este dotazoval na vazelinu vo varci pri X-Maxe.
X-Max ma na to usposobeny variator , je utesneny gumovym tesnenim a guferami tak sa vazelina nedostane z varca von. Je to grafitova vazelina a je jej tam dost. Pouziva sa takyto typ variatora rovnako aj pri stvorkolkach od Yamahy a tam konkretne ide do varca 90 gramov! vazliny.
Takze nie je to neaky vymysel servisakov ale je to normalne typ mazaneho variatora ako je aj typ sucheho variatora.
Jedna sa tam o zivotnost, hlucnost a chod. Ci to je naozaj neaky prinos posudit neviem ale je to normalny model varia ako aj je suchy variator.
29 bře 2015, 13:16
My si asi nerozumíme - měl jsem Majesty 400 a vím, že jsou mezi čepem a varcem gufera, tam samozřejmě vazelína ( Belray ) má být, každopádně velmi střídmě.
Moje udivení směřuje pouze a jen na oblast s válečky - přítlačným talířkem s vodítky. Tam dle mého opravdu nemá vazelína co dělat a pokud to někdo přežene s namazáním čepu varce, tak chápu, že mu to vylítá všude okolo a zasere to celý prostor.
29 bře 2015, 13:38
Ja tiez pisem o oblasti s valcekmi. Ten priestor je utesneny silikonovym O ringom. A v okoli valcekov je natlacena grafitova vazelina a na tanieri s voditkami, zato je to utesnene.
A o tom hovorim aj pri stvorkolkach od yamahy.
tu ked si rozkliknes
https://www.motorcyclespareparts.eu/yam ... 75604.aspx tak polozka 8 je O ring ktory utesnuje oblast voditok o tanier polozka 9 aby grafitka neprenikla von.
Aj tu je to vidiet
http://imgs.scuter-mania.ro/variator_ya ... 4T_RMS.jpg cerveny kruzok je tesnenie a tanier o ktory prilieha tesnenie.
Ako vidis su tam naviac suciastky oproti varci na Majesty lebo ta ma suchy varec.
dovod upravy - doplnenie linkov
29 bře 2015, 14:17
Tak to zírám, máš pravdu, to jsem opravdu netušil, že je to takto udělané. V tom případě beru zpět, opět jsme o něco chytřejší!
29 bře 2015, 14:29
No je to tak,je to utěsněné.Stejně jsem namazal jen vodítka,lehce...u vodicí válec,taky lehce.Má v sobě dvě díry,které nemůžou ale odvádět graf.vazelinu ,odstředivá síla ji nanese po obvodě váriátoru zevnitř...