Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 19:48

Keď ja prevážam nadrozmerné náklady tak ich umiestňujem na sedadlo spolujazdca,upevňujem gurtňami a poisťujem pavúkom.Neviem to z fotografie presne posúdiť ale asi by som sa bál že sa mi to zvezie na niektorú stranu a vtedy by som nemohol zatáčať.
Nechápem airman007 ako môžeš pochybovať o motoroch Yamaha,veď je to Japonec,nežerie vôbec olej a spotreba benzínu je primeraná k obsahu.Ja som nepočul o žiadnych problémoch s motorom,šlape to ako hodinky.Životnosť motora pri správnej údržbe a rozumnom zaobchádzaní musí byť nadštandardná.Treba tomu dať všetko čo píše kniha a nieje čo riešiť.
Je pravda že Honda svoje motory vylepšuje a každý rok vyjde s nejakou novinkou ale ja by som nevidel nejaký markantný rozdiel v týchto motoroch,dnes je to + - rovnaké doťahujú sa rok po roku a nespia čo je správne.Honda má asi lepší marketing,dáva viac na reklamu a promo svojich motocyklov ale to neznamená že ostatné sú horšie alebo nebodaj zlé.
Naposledy upravil forester dne 29 led 2014, 20:25, celkově upraveno 2

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 20:13

To Forester: aby jsme se špatně nepochopili.Jen jsem se snažil zjistit, jesli když se tak (podle mě) pěkně vývojáři věnují vnějšímu vzhledu x maxe, je výrobe i majitelé skůtrů s motorem natolik spokojení, aby se na něm nedělali žádné úpravy :-)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 20:45

airman007 , čo je to podla teba spokojní ? Však som napísal zrozumiteľne že nieje sa čoho obávať opakujem že je to Japonec Yamaha líder vo výrobe motocyklových a lodných motorov.Neviem prečo pochybuješ,preto že Yamaha nemá štart-stop-systém,toľko spochybňovaný systém u Hondy PCX alebo super eko hodnoty na emisiach v pomere k životnému prostrediu ? Prepáč ale už je to komédia,kúp si iný skúter keď už teraz mu nedôveruješ a kupodivu nemáš na to najmenší dôvod a s ním ani žiadnu skúsenosť.Tu na SF je veľa tém ktoré sa s kvalitou motorov zaoberajú tak študuj aby si bol trochu v obraze.
Nič v zlom kamaráte nedalo mi :D
Naposledy upravil forester dne 29 led 2014, 21:46, celkově upraveno 2

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 21:05

forester: Jen pro pořádek, motor je Minarelli...

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 21:28

Cova díky za upozornenie nevedel som ale neviem o čom to vypovedá dnes už je všetko globalizované,motory sú unifikované a veľké firmy si ich dávajú montovať vo svojich továrniach v Európe ako to robia všetky japonské značky aby náklady na prepravu boli čo najnižšie.Ja mám napríklad auto Nissan vyrobený v Holandsku,teraz že vraj tam dávajú motory Renault samozrejme pod svojím logom,myslíš že ba som mal spochybniť kvalitu?
Trochu som googlil a niečo som našiel čo je ku cti Minarelli.
Na tom Minarelli niečo je :D
Mopedy s Minarelli motory:
AMF
Aprilia
Aspes
Atala
Baretta
Beta
Bianchi
Bimotor
B.M.
Carabela
Casalini
C.F.
Chiordo
Cimatti, Cimatti City Bike
Empolini
Everton
Fantic Motor
F.M.B.
Gabbiano
Gadabout
Gazelle
General 5-Star
Gerosa
Gimk
Gitan
Gitane
Giulietta
Gloria Intramotor
Italjet
Legnano
Malanca
M.B.
Milani
Mebea
Mondial
Moto Bimm
Moto Gori
Motomarina
Motron
MZV
Oemmeci
Omer
Otus
Pacer
Peripoli
Power
Rieju
Rocvale
Romeo
Safari (manual)
Sulky
Technomoto
Testi
Torpado
Yankee Peddler
Motobee

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 21:57

negativní reakce mě neodradí :-) sice jsem čekal spíš názory typu-v jednoduchosti je síla...nebo-mám bez problémů najeto 100tis.km........nebo-za x let co ho mám mě pozlobilo to a to....nebo-měl(neměl) jsem problém s náhradními díly.... a pod.
Abych vysvětlil proč mě napadlo se ptát na motor: by lo tu poznamenáno, že motor je ITAL a né Yamaha (japonec) !!!!
Kdo mě zná, tak ví, že od dob co jsem měl Aprilii mi nesmí ital do baráku........dělají dobré a krásné motorky, ale zklamal mě žalostný přístup značkového servisu-v tu dobu jsem čekal na jakýkoliv náhradní díl (i spotřebák) 5 týdnů. Pokud nebyl na skladě. A na skladě neměli ani brzdový destičky, ložiska, vrtulku do vodní pumpy a další.-ŽALOSTNÉ :-) se slovy "český trh nás neživí"
Dneska mi odepsal prodejce yamaha z Hradce Králové, že model 2014 budou mít k dispozici v dubnu...do té doby mě snad neodradí ani dobře "nastartovaný" Forester :-)
Naposledy upravil airman007 dne 29 led 2014, 23:06, celkově upraveno 1

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 22:53

Toto vlákno je dosť skapaté,vyzerám tu ako jediný obhajca značky Yamaha.Keby sa to písalo na vlákne Hondy PCX ako v r.2010 keď som začínal s týmto skvelým skútrom tam to žilo ale vďaka airman007novi sa to pomaly oživuje aj tu a zároveň je aj trochu zábavy v tomto zimnom čase kedy viac menej nám hrabe s toho absťáku :D
Nie chlapci určite nie,Yamaha nemá Taliansky motor ale iba vyrobený v továrni Minarelli ktorá patrí do grupy koncernu ako nás o tom poučil Cova ale na bloku je vyrazené Yamaha a matka spoločnosti určite sídli v Japonsku alebo aj to chce niekto spochybniť? :D
Pokaziť sa môže každý motor a hlavne keď je u neho zanedbaná údržba a tak isto sa to odzrkadlí na životnosti v spojitosti zo zlým zaobchádzaním a zlým štýlom jazdy,vtedy je úplne jedno čo je napísané na bloku motora a v ktorej krajine je vyrobený.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

29 led 2014, 23:36

Chlapci nechcem Vam kazit naladu ale v europe predavane skutre yamaha xmax 250, 400 nemaju s yamahou Japan nic spolocne , teda az na logo . Yamaha si to nechava vyrabat vo francuzsku vo fabrike MBK , mbk.fr takze je to francuz s talianskym motorom. Minareli ale spoluvlastni yamaha. Nic to na veci nemeni ze to je kvalitny skuter. Airman , toto vsetko je tu uz napisane , uz som to pisal. Ked nechces taliana , tak si kup thajsku hondu - tusim aj moja Forza je odtial , pozriem sa alebo talianske suzuki - tiez ma taliansky motor - nejaky motoro nieco. Dnes sa vela veci robi v europe kvoli doprave . Honda zacala pcx robit v taliansku, aby stihala pokryt dopyt. Ak chces vyslovene japonca musis ist do vyssej triedy sw-t, mozno aj B650, alebo do moto , tie si vacsinou japonci aj vyrabaju.

No teraz bude zas hubova....... :) :)
Otazkou je preco byvaju problemy vyslovene s talianskymi znackami. Japonci si asi viac daju pozor co pustia von, ako slendriansky taliani, a nemaju este hanbu ceny dat na uroven japoncov.
Ale niekedy sa aj talian vydari....., pokial kluka neurobi dieru do bloku ...., ze forester?

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 led 2014, 08:17, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

30 led 2014, 00:36

Dany01 uhodil hřebíček na klavičku :-) .....na motorkách jezdím 25 let, a když nebudu počítat Babettu, pionýra, simsona, jawu250 a MZ150 tak jsem jezdil na mnoha čistokrevných japoncích (i proto, že jsme je tahali se švagrem z Německa) a byl jsem zvyklý na jejich preciznost, spolehlivost a kvalitu. Na skutrech jezdím +-10let , z jejich nesporně praktických kvalit, a pouze Aprilia mě sklamala- viz.již popsaným přístupem servisu s náhradníma dílama.
Je pravda, že na foru PCX se to jen hemžilo komentáři o tom kdo to položil, jak to spravil a za kolik, kolik má najeto, spokojenost se servisem, s cenama za servis a náhradních dílů atd. Na to, že se tento skůtr výrábí podstatně déle je tu opravdu trochu mrtvo....podaří se nám to trochu rozproudit???
Osobně jsem viděl PCX s najetýma 70tis.km...je tu někdo s X-maxem a tolika km ?? Nebo... má někdo zkušenost s opravou po nehodě??....a pod. Přeci jich tady (v Čechách a na Slovensku) musí jezdit taky docela dost!!
Ale joooo, Forester může psát taky, ať je sranda :-) :-) i když si kupuje jen nový voňavky a zbaví se jich dřív, než přijde nějakej problém :-) :-)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

30 led 2014, 07:56

Mám za to, že nejvíc strojů z řady X-Max u nás jezdí v kubatuře 125 ccm - ty se ve velkém dovážejí z jihu a zde úspěšně prodávají, protože ojetá Yamaha z Itálie je stále lepší než nová Čína za stejné peníze :wink:
Takže v jejich vlákně lze asi získat nejvíc informací o cenách a přístupu servisů, event. závadách při vyšším nájezdu km. Koncepčně je to stejný stroj, takže by se měly z velké části shodovat i praktické zkušenosti uživatelů :wink:

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

30 led 2014, 09:41

neřekl bych, že je tu jediný obhájce yamahy ;-) proč na fóru obhajovat něco, co se hájí samo, resp. lidi jezdí a nepotřebují prolézat fórum aby našli jak opravit to nebo ono.
X-max má podle mého tvrdé pérování a tvrdé sedlo, pak by mohl mít imho trochu větší nádrž (nebo menší spotřebu? ;-)). Ale to jsou věci, který člověku vadí až když ujede denně 500 km, bolí ho zadek a musí třikrát tankovat ;-) No a pak ty zvuky z přední vidlice při jízdě na hrbolech, co se zřejmě yamaze nepodařilo uspokojivě vyřešit.
jinak nemám na x-maxe výhrady. Servis je normální, dostupný, náhradní díly se ale dají slušně sehnat i jinak a když je trocha nářadí není nic tak těžkýho spoustu věcí udělat svépomocí, šrouby se nelámou, plasty nepraskají a všechno jde smontovat do původního stavu ;-).
btw : jinak nevím, proč se ještě pořád Italy nadává (za komunismu, když jsme tam nemohli, se taková hloupost dala pochopit), mají sice jiný životní styl, ale rozhodně nedá se říct, že by vyráběli jenom špatný věci, nebo že by nebyli chytrý a šikovný! Naopak! Problém může být, že stále hodně lidí tady v česku nevěří, že skútr, motorka může najet ročně klidně (15-20tis.km) víc než běžné auto.. :-D a z toho plyne imho mnohem víc nepochopení než z toho, jestli se něco vyrábí v česku, v itálii, nebo kde jinde..

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

30 led 2014, 11:30

tak ako píše grandalf , stále to tu omielame dookola. lepšia jazdenka z talianska so 150000 km - na tacho 25000km ako jedna poctivá cína - píšem poctivá , lebo zas niekto bude tvrdiť že aj taiwan /kymco,tgb,atd/ je čínou.
josuk: nikto by na talianov nič zlého nepovedal, keby realita bola iná. aj taliani vedia urobiť kvalitné veci ako yamaha, honda,suzuki, elektroniku, atd ale musí na nich dohliadať nemec, japonec, švéd a bohvie kto ešte.
napr. postav vedla seba apriliu SR MAX 300 a yamahu x-max a zbadáš ten priepastný rozdiel vo vypracovaní (plasty, medzery, - ja som mal túto skúsenosť a bolo mi z toho zle - plasty Aprilii poskladané leda bolo, si predstav krížový šrob ,ktorý má ten kríž zrazený, šak už ked ten šrob pretiahnem , tak ho vymením ale talian ho tam nechá. a bolo ich na palubke viac, ktoré bili do očí, fugy na plastoch, podivné plasty. no proste hnus. a to bol uplné nový stroj v salone, nič viac k tomu dodať neviem.
ja mám tuto skusenosť s apriliou- kde ešte aj ceny su na urobni japoncov. ked som mal abstak a silou mocou som niečo chcel, naštastie som počkal na hondu - dufam , že ma nesklame
veka vecí taliani robia kvalitne ale aj vela nekvalitne - lajdáctvo.
týmto som sa samozrejme nechcel dotknúť majitelov talianskych značiek. je to moja skusenosť. na salone boli kusok od seba aprilia a piaggio x10 a musím povedať , že tam bol už diametrálny rozdiel vo vypracovaní. ale toto nám potvrdí grandalf, bajo_sk, ked ich budú reálne užívať a točiť tisícky km.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

30 led 2014, 12:03

dany01:
..nikto by na talianov nič zlého nepovedal, keby realita bola iná..

Rozumím, jen se bráním podobným generalizacím. V Itálii jsem malilinko poznal taky místa, kde skoro každý kámen má čitelnou historii a život lidí je relativně hodně těžký. Itálie je veliká, vyrábí se tam šunty zcela jistě, jako všude, někdy je to otázka trhů, pro jaký trh je zboží určené, co německý trh neskousne, rozvojový velmi dobře :-D Odmítám prostě hodnotit kvalitu věcí, jenom podle toho, v jaké zemi byly vyrobené a jakými nálepkami (značkou) je to zrovna polepené. Jinak souhlasím. (a Čína je mnohem větší a diskuze o čínských výrobcích taky mnohem delší ;-))

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

30 led 2014, 16:02

airmann007, voňavky :D tak to možem to si trafil, ale PCX som menil z prozaického dovodu ako iný a asi aj ty.Prvotný zámer bol skúter do práce a mesta , ale keď mi to zachutilo a začal som s ním chodiť na dovolenky a výlety aj s manželkou tak tých 125cm3 začalo byť málo tak som to po 2 rokoch predal a ešte ani ta voňavka nevyprchala lebo som sa o skúter patrične staral,predal sa za 3 dni a ešte mi ho chcel kupca vykešovať v práci tak som ho musel zabrzdiť lebo by som sa nemal ako dostať domov.
Yamahu som vyskúšal, povoziť mi dal romanisevic ktorý ju mal tiež iba krátko a bolo rozhodnuté,vtedy stála 4300 a PCX som predal z 23tis km za 1400+príslušenstvo.Takže výmena ma nestála nejak vela a zase mám na pár rokov pokoj a potom radšej kúpim vyvoňaný japonský nový stroj ako zaprdenú taliansku jazdenku,a keď na to nebudem mať tak budem šetriť.
Ako sme boli minulí rok v Chorvátsku tak tam bola taká záplava X-Maxov že už som si začínal myslieť že naň majú šrótovné a dávajú ho za symbolickú cenu :D a taktiež v Turecku je mimoriadne oblúbený tiež ích tam bolo hafo.

1.2. edit:
Novému X-Maxu na r.2014 to fakt sluší,vydarený facelif:

http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/ ... id=2246171

Na videu je aj dobre vidieť tolko diskutované miesto medzi riadidlami a nohami :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 úno 2014, 13:17, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

01 úno 2014, 12:53

Chápu, že si budeš stát za svým a nechci tu být za hnidopicha. Ale při výběru jsem na 400 dost dlouho seděl a jen krátce se svezl. Ten chlapík ve videu mi přijde trochu menší postavy, ale se svými 185 cm jsem tam seděl tak akorát a pokud jsem si chtěl opřít nohy na ty přední šikmé nášlapy, tak jsem nohy musel ještě víc pokrčit a kolena byla nebezpečně vysoko. Jasně, že když pojedu rovně nebo budu nepatrně zatáčet, tak mezi kolenem a řídítky bude místo, ale zkrátka mi to nebylo moc příjemné. Ale podobné tomu bylo s těmi nášlapy i u Downtowna. Já to vidím tak, že když už tam ty nášlapy jsou, tak od toho, aby si jezdec mohl při delší jízdě pro změnu nohy malinko natáhnout před sebe, samozřejmě ne do zcela narovnaného kolene, ale přece jen natáhnout. Co mi taky přišlo, ale to je velmi subjektivní - že přední kapotáž myšleno od řídítek dolů mohla být trochu širší (jak to Forester napravoval postranními plastovými deflektory).
Tady je takový názorný obrázek, kde je vidět, že na X-Maxu se sedí nejvýš, jezdec se na něm a na Kymcu dotýká jen částí chodidla, protože mají sedlo výše a ve srovnání s X10 a Xciting 400 má X-Max nejužší přední kapotáž. Ale vše má své výhody i nevýhody, jen to komentuji :wink:
Obrázek
Odeslat odpověď