Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod falonso » 26 srp 2013, 14:24

Tak mám za sebou další větší servis v 30 000km. Přední a zadní pneu+přezutí a vyvážení (pneu už jsem měl nějaký čas koupené, jen nebyl čas na přezutí), oba dva vzduchové filtry, zapalovací svíčka, motorový olej, olej v zadním náboji, brzdová kapalina, chladící kapalina, seřízení ventilové vůle. Hotovo za 3 hodinky a materiál s prací 3 300,-Kč. Tak a doufám, že nás čeká zase spousta báječných kilometrů :wink:
Uživatelský avatar
falonso

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 132
Registrován: 03 srp 2009, 17:15
Bydliště: Dobřany u Plzně
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250i 2009

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod amaize » 26 srp 2013, 17:18

axll píše:
axll píše:Mám nový model, ale nejsem si vědom, že by mně sedlo otvíral a jistil tlumič....

Tak jsem měl možnost se podívat do "střev" scootu. Na modelu r.v.2012 opravdu tlumič sedadla není, otvírání a zavírání funguje jen díky pružině
Píšu to proto, že se to zde řešilo skoro před rokem

ano máš recht, nový model má pružinu i jiný pant sedadla , myslím právě od roku 2012 , ale zatím tu jezdí více modelů staršího data , těch nových X-Maxů ať už ve 125 nebo 250ccm zase tolik není
mopedy Stadion 11 a 22,Mustang 23,babeta 210,Simson S53...ale stále vzpomínám
05-12/2012 Lifan S-RAY 50 2T 1770 km,Yamaha X_MAX 125 09/12-04/2014 9100km
S blbcem se nikdy nepři - někdo by si mohl všimnout, že mezi Vámi není rozdíl
Uživatelský avatar
amaize

1000+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 1053
Registrován: 10 čer 2012, 18:18
Bydliště: Albrechtice u ČT
Skútr / moto: Piaggio MP3 400ie LT
Tuning / úpravy: Dr.Pulley,Iridiová svíčka,12V zas.,LED osvětlení,příd.brzdové světlo,zadní kufr,deflektor

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod falonso » 26 srp 2013, 19:08

Já mám rok výroby 2009 a nemám tam ani žádnou vzpěru, ani žádnou pružinu. To že to sedlo drží zvednuté zajišťuje jakési excentrické předpětí pantu sedla. Kdybych tam měl vzpěru, tak by mi to při otevření vyrazilo všechny zuby, takhle to musím až nahoru zvednout sám a této poloze to již drží, ale stačí když stojím trochu ve sklonu a už to ta aretace neudrží a sedlo se samo zavírá.
Uživatelský avatar
falonso

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 132
Registrován: 03 srp 2009, 17:15
Bydliště: Dobřany u Plzně
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250i 2009

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod amaize » 26 srp 2013, 20:50

no jen jestli právě to držení sedla ať už plynovým tlumičem nebo pružinou nebylo vybráno , i na to už někteří přišli
mopedy Stadion 11 a 22,Mustang 23,babeta 210,Simson S53...ale stále vzpomínám
05-12/2012 Lifan S-RAY 50 2T 1770 km,Yamaha X_MAX 125 09/12-04/2014 9100km
S blbcem se nikdy nepři - někdo by si mohl všimnout, že mezi Vámi není rozdíl
Uživatelský avatar
amaize

1000+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 1053
Registrován: 10 čer 2012, 18:18
Bydliště: Albrechtice u ČT
Skútr / moto: Piaggio MP3 400ie LT
Tuning / úpravy: Dr.Pulley,Iridiová svíčka,12V zas.,LED osvětlení,příd.brzdové světlo,zadní kufr,deflektor

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod balw » 16 zář 2013, 13:06

Ahoj všem,

před nedávnou dobou jsem se stal majitelem X-maxe 250 a doposud panuje nadšení. Jen mi přijde, že originální valečky jsou moc těžké a tak jsem objednal Dr. Pulley, které se mi osvědčily v mém bývalém Dylanu 125. Má je tu taky někdo? Jak jste spokojeni? Doufám, že je dnes stihnu namontovat a dám sem postřehy.

Lukáš
prouzky-na-rafky.cz .:. 775 60 87 60 .:. stanekl@seznam.cz
balw

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 26 dub 2010, 22:16
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod anitka » 27 zář 2013, 17:50

Ahoj všichni! Mám maxíka 250 už cca 3 roky a až teď jsem si pročetl celé toto vlákno od začátku a byla to fuška! :-D Ale stálo to za to! Dozvěděl jsem se spoustu věcí, přestal jsem se bát poškubávání při prvním studeném rozjezdu a hlavně jsem si opravil tu vzpěru sedadla podle amaiziho návodu a funguje! :-D Koupil jsem ho, když měl najeto malinko přes 5 tisíc a už mám najeto 26 tisíc. Podívali jsme se i do Chorvatska (až do Zadaru) a užili si spoustu legrace. Protože je v bílé barvě (tedy spíš černo-bílé), dostal jméno Straka, takže se mi moc nesmějte, když o ní budu psát v ženském rodě.. ;-)

Za celou dobu, co jí mám, si nemůžu stěžovat prakticky na nic, kromě nemožnosti natáhnout nohy před sebe a toho samozavíracího sedla, které už krásně drží nahoře. Startuje krásně i po zimě, žádné slabiny s baterkou jsem nezaznamenal, jak někteří psali. Jo, ještě jsem si vzpomněl na špatně viditelné zadní blinkry na slunci.

Protože tu všechny zajímá nejvíce spotřeba a maximálka, přidávám i své údaje: Jezdím průměrně za 3.2 litru a po dálnici (115 km/h dle GPS) asi za 3.7 litru. Když jezdím se svou bandou (na pohodu cca 80 km/h), tak za rovné 3 litry. Maximálka na rovině i s vysokým plexi je cca 130 km/h dle GPS, z kopce cca 140 km/h, ale zvuk motoru už vzbuzuje soucit, takže mi srdce nedovolí ho v tom držet.. ;-)

Do výbavy mi předchozí majitel přidal již zmíněné vysoké plexi (mám 186 cm) a je za ním příjemně. Ofuky rukou tam byly už nejspíš od výroby (mám rok 2008). Protože jsem člověk bázlivý, do skútru jsem si zamontoval skrytou čelní kameru (proti lhářům) a alarm přes PMR vysílačku (proti ještě větším hajzlům). ;-) Dále jsem vintegroval i programovatelné dálkové ovládání od garážových vrat a vyvedl tři čudlíky pod řidítka, abych nemusel šacovat kapsy u garáže své, ani u rodičů. Napájení bere ze spínaných 12V, takže nelze použít, když není klíček v zapalování. Držák na GPS jsem přivrtal na přední plexi. Sice to není moc estetické, ale prudce funkční a na očích, navíc na ní neprší. Na paluvní desku jsem vyvedl konektor 5V pro dobíjení GPS (USB) a do přední přihrádky 5V dobíjení PMR vysílačky (alarm) nebo případně mobilu. Vše spínané klíčkem v zapalování. Prostě jsem si za ty roky dost užil, když už jsem z toho elektrotechnického oboru.

Ale musím se přiznat, že automechanik jsem špatný, navíc mi nejdou dělat věci, co mě nebaví. Takže si ani sám neměním volej a každé 3 tisíce km jezdím do Vrbovky do autorizovaného servisu, který už mě stál za ty tři roky jmění. Na oplátku mam vzornou servisní knížku s razítky, heč! :-D

Fotky dodám snad o víkendu, když budu mít trochu času, ať můžete zahájit kritiku. :-)

Přeju všem příjemné cestování, je to super stroj. Mám k dispozici porovnání s Hondou SH 125i, PCX 125i, Yamaha X-MAX 125i, Kymco Downtown 300i a Piaggio X9 500i. Obzvláště se sílou motoru na Downtownu tu chtěli někteří srovnání, tak zodpovědně mohu říct, že Downtown je znatelně silnější do rychlosti cca 100 km/h, pak ale začíná vítězit X-MAX, který nakonec Downtown předjede a nechá ho na dálnici za sebou. Zřejmě je to lepším rozsahem variátoru Yamahy, protože Downtown tu sílu má, ale maximálku X-MAXe nedosáhne. O to je však pohodlnější a o dost nižší, takže i trpaslíci dosáhnou na zem.. ;-) A ještě se musím zastat Hondy PCX, protože tu někdo haněl jeho úzká kola. Najel jsem na něm 1000 km a ani jednou mě nenapadlo, že by měl nějaký handicap. Naopak se krásně pokládá do zatáček - tak nějak přirozeně. Ve městě mi nedělaly problémy ani tramvajové pásy, ale jsem opatrný z kola, nakže najíždím co nejvíc ze šikma a přehupuji se. Tak teď už je to snad všechno, abych nezačal být OT. :-D

Pístek pod sedlem.

Falonso, jestli Ti sedlo drží v horní pozici jen tak tak, odchází Ti také ten pístek, o kterém se tu psalo. Když je nový, drží sedlo krásně, ale s únavou polevuje. Použij už zmíněnou fintu. Přidávám dvě fotky, jak jsem to udělal já. Trochu jsem si to zjednodušil a vrtal jen na jednom konci. Druhý jsem rozšrouboval a nacpal tam dvě podložky. Jednu velkou pro držení pružiny (sedne akorát na rozměr pístku) a druhou menší pro držení té větší na pístku. Postup nandavání z druhé strany už byl stejný i s vypilovanou podložkou. Jen jsem použil širší pružinu, abych nezúžil boční stěny oka. Píst je namáhán i na tah, když se snaží někdo sedlo otevřít víc, než dovoluje rozsah pístku. Bez pístku jde totiž otevřít až k řidítkům.

Kdyby se našel nějaký rejpal s dotazem, proč jsem nenasadil užší pružinu, když už jsem měl to jedno oko odšroubované, bylo to proto, že když tam už pružina je, nelze pístek nijak dobře uchytit, aby to šlo zase zašroubovat. Sám jsem se na tuhle myšlenku napálil a potupně piloval dodatečně, jinak bych stejný postup zvolil na obou stranách.. ;-)

Pružinu jsem koupil u Fabory za 70 Kč s DPH. Pokud by byl zájem o kód produktu, najdu to a napíšu..
pistek1.jpg

pistek0.jpg

28.9. edit:
Chtěl jsem vám sem nahrát nějaké fotky Straky, ale ať dělám co dělám, nejde to. Pístek jsem nahrál úspěšně, ale dneska to nejde, takže zkrátka je bílá a moc hezká.. :P
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 zář 2013, 11:38, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny 3 příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
anitka

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 85
Registrován: 25 lis 2009, 09:42
Bydliště: Praha 5 Stodůlky
Skútr / moto: Suzuki B400 Z K8 (Krkavec)

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod balw » 29 zář 2013, 10:16

Ahoj,

takže jak jsem slíbil, tak píšu. Moje postřehy po namontování 11gr. "válečků" Dr. Pulley:

plynulejší a razantnější rozjezd
lepší reakce na plyn
zmizely vibrace po přidání více plynu
co se týká rychlosti, tak se mi zdá, že do cca 70kmh je otáček víc, poté tak nějak srovnatelně.
prouzky-na-rafky.cz .:. 775 60 87 60 .:. stanekl@seznam.cz
balw

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 158
Registrován: 26 dub 2010, 22:16
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: Piaggio Beverly 350 ST

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod novotnj7 » 29 zář 2013, 18:20

Ahoj měl bych prosbu, jezdím na maxovi od května rok 2011 najeto 6000km (já 2000) zatím spokojenost, jak psal někdo o kousek výše tak já mám spotřebu na nádrž 200-210 km (9l dotankovávám) takže 4+. Nějak jsem se s tím smířil i když mi to přijde vyšší.
Včera mi před prací problikla kontrolka motoru(spodní dole), vypnul jsem klíček a zapnul, kontrolka zhasla. Dnes jedu z práce nakoupím v prodejně a když jedu domu cca 1km před domovem se kontrolka zase rozsvítila ale už nepomohlo vypnutí klíčku, svítila pořád a rychlost skútru šla rapidně dolu, otáčky vysoko rychlost tak 60 km/h. Dojel jsem domu a běžím se kouknout co je to za kontrolku, zjistil jsem že to je porucha motoru, šel jsem to do garáže znovu zkontrolovat ale už diagnostika proběhla normálně a kontrolka zhasla a motor měl zase správný tah. Poradí někdo co s tím dělat? Má někdo podobnou zkušenost. Včera jsem ještě rozmontovával zadní světlo, protože jsem zjistil že mi ve světle upadla krytka blinkru (urval se tam zoubek na přichycení a rachtala ve světle). Ty naše děravé silnice mu asi dávají zabrat.
Návod mě posílá do servisu na diagnostiku motoru, asi budu muset zajet do Písku do yamahy na kontrolu.
Díky za každou radu.
Uživatelský avatar
novotnj7

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 47
Registrován: 24 črc 2010, 17:44
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha X-max 250 rok 2011
Tuning / úpravy: žádné

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod vlastak » 29 zář 2013, 19:09

Něco podobného jsem řešil také, po načtení se objevila závada na váze vzduchu. Jelikož mám filtr předělaný na molitanový tak jsem si myslel , že to je tím. Nakonec jsem objevil prodřený kabel od váhy vzduchu, který se při propružení dotýkal o kostru a váha vykazovala nesmysly. Začal bych načtením diagnostiky pak budeš vědět víc.
Uživatelský avatar
vlastak

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 239
Registrován: 07 bře 2010, 21:44
Bydliště: Košťálov
Skútr / moto: X MAX 400

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod novotnj7 » 29 zář 2013, 20:15

Díky za příspěvek, jen bych se ještě zeptal jak funguje diagnostika, zda má xmax nějaký počítač... který zaznamenává poruchy a přes kablík to v pc vyplivne kdy měl poruchu a o co šlo, nebo zda musí ta kontrolka s poruchou svítit aby diagnostika něco ukázala. Jsem ze Strakonic kde yamaha není, takže nejdřív zajdu za místním opravářem který je šikovný a snad to bude umět diagnostikovat, pokud ne tak zajedu v nejbližším volnu do Písku.
Jestli bych mohl poprosit o posání nebo obrázek kde by se ten kabel mohl nacházet abych se tam podíval. Díky

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 zář 2013, 20:20, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
novotnj7

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 47
Registrován: 24 črc 2010, 17:44
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha X-max 250 rok 2011
Tuning / úpravy: žádné

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod Steve » 29 zář 2013, 20:36

Já měl podobnou zkušenost s diagnostikou,ale jednalo se o jednotku snímače neboli náhon tachometru.Když zapneš klíč ve spínačce tak se rožnou všechny kontrolky,pak by měly všechny kontrolky zhasnout kromě té diagnostiky a bude blikat,vypozoruj intervaly,blíká to dlouze a krátce,např.3x krátce a 2x dlouze jak to vypozoruješ zavolej do Yamahy a zeptej se co znamená když ti bliká diagnostika..3x..atd.mě to hlásilo onu zminovanou chybu jednotky spínače což mi řekli právě v Yamaze.Mimochodem když jsem nastartoval diagnostika zustala neustále svítit.Mám model 2007.Snad jsem ti nějak pomohl.Steve
Uživatelský avatar
Steve

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 200
Registrován: 06 zář 2012, 12:50
Bydliště: Nový Jičín alias New Jersey
Skútr / moto: Yamaha X-Max 125i 4T
Tuning / úpravy: Opěrka spolujezdce,zásuvka-zapalovač

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod amaize » 29 zář 2013, 20:39

štefane on má nový model , tam je vše jinak , i celá palubka , takže mu to i jinak svítí , já by šel do servisu
mopedy Stadion 11 a 22,Mustang 23,babeta 210,Simson S53...ale stále vzpomínám
05-12/2012 Lifan S-RAY 50 2T 1770 km,Yamaha X_MAX 125 09/12-04/2014 9100km
S blbcem se nikdy nepři - někdo by si mohl všimnout, že mezi Vámi není rozdíl
Uživatelský avatar
amaize

1000+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 1053
Registrován: 10 čer 2012, 18:18
Bydliště: Albrechtice u ČT
Skútr / moto: Piaggio MP3 400ie LT
Tuning / úpravy: Dr.Pulley,Iridiová svíčka,12V zas.,LED osvětlení,příd.brzdové světlo,zadní kufr,deflektor

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod novotnj7 » 30 zář 2013, 08:48

Tak dneska jsem vypozoroval více. Kontrolka se rozsvítila pouze když jsem dosedl na sedlo, jakmile jsem slezl tak kontrolka zhasla.....Ještě místo km se objevilo číslo "13". Objednal jsem se ve středu do Písku na kontrolu, ale asi to bude nějaká blbot, jako špatný kontakt který se sepne při dosednutí...
Uživatelský avatar
novotnj7

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 47
Registrován: 24 črc 2010, 17:44
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha X-max 250 rok 2011
Tuning / úpravy: žádné

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 30 zář 2013, 11:40

no vidíš, 13 by měla být váha vzduchu, tak zkontroluj v první řadě vedení!!
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod double-J » 30 zář 2013, 19:32

Máte někdo zkušenost s odpojením bezpečnostního spínače bočního stojánku? Rozčiluje mě, že X-Max nemůže být nastartovaný na bočním stojanu...
web: http://www.kymco-praha.cz e-mail: info@kymco-praha.cz hotline: 724 281 486
Uživatelský avatar
double-J

Prodejce/servis
 
Reputace: 53
Příspěvky: 857
Registrován: 21 úno 2008, 12:37
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco Xciting 400i ABS Limited Edition

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron