Ahoj všichni! Mám maxíka 250 už cca 3 roky a až teď jsem si pročetl celé toto vlákno od začátku a byla to fuška!
Ale stálo to za to! Dozvěděl jsem se spoustu věcí, přestal jsem se bát poškubávání při prvním studeném rozjezdu a hlavně jsem si opravil tu vzpěru sedadla podle amaiziho návodu a funguje!
Koupil jsem ho, když měl najeto malinko přes 5 tisíc a už mám najeto 26 tisíc. Podívali jsme se i do Chorvatska (až do Zadaru) a užili si spoustu legrace. Protože je v bílé barvě (tedy spíš černo-bílé), dostal jméno Straka, takže se mi moc nesmějte, když o ní budu psát v ženském rodě..
Za celou dobu, co jí mám, si nemůžu stěžovat prakticky na nic, kromě nemožnosti natáhnout nohy před sebe a toho samozavíracího sedla, které už krásně drží nahoře. Startuje krásně i po zimě, žádné slabiny s baterkou jsem nezaznamenal, jak někteří psali. Jo, ještě jsem si vzpomněl na špatně viditelné zadní blinkry na slunci.
Protože tu všechny zajímá nejvíce spotřeba a maximálka, přidávám i své údaje: Jezdím průměrně za 3.2 litru a po dálnici (115 km/h dle GPS) asi za 3.7 litru. Když jezdím se svou bandou (na pohodu cca 80 km/h), tak za rovné 3 litry. Maximálka na rovině i s vysokým plexi je cca 130 km/h dle GPS, z kopce cca 140 km/h, ale zvuk motoru už vzbuzuje soucit, takže mi srdce nedovolí ho v tom držet..
Do výbavy mi předchozí majitel přidal již zmíněné vysoké plexi (mám 186 cm) a je za ním příjemně. Ofuky rukou tam byly už nejspíš od výroby (mám rok 2008). Protože jsem člověk bázlivý, do skútru jsem si zamontoval skrytou čelní kameru (proti lhářům) a alarm přes PMR vysílačku (proti ještě větším hajzlům).
Dále jsem vintegroval i programovatelné dálkové ovládání od garážových vrat a vyvedl tři čudlíky pod řidítka, abych nemusel šacovat kapsy u garáže své, ani u rodičů. Napájení bere ze spínaných 12V, takže nelze použít, když není klíček v zapalování. Držák na GPS jsem přivrtal na přední plexi. Sice to není moc estetické, ale prudce funkční a na očích, navíc na ní neprší. Na paluvní desku jsem vyvedl konektor 5V pro dobíjení GPS (USB) a do přední přihrádky 5V dobíjení PMR vysílačky (alarm) nebo případně mobilu. Vše spínané klíčkem v zapalování. Prostě jsem si za ty roky dost užil, když už jsem z toho elektrotechnického oboru.
Ale musím se přiznat, že automechanik jsem špatný, navíc mi nejdou dělat věci, co mě nebaví. Takže si ani sám neměním volej a každé 3 tisíce km jezdím do Vrbovky do autorizovaného servisu, který už mě stál za ty tři roky jmění. Na oplátku mam vzornou servisní knížku s razítky, heč!
Fotky dodám snad o víkendu, když budu mít trochu času, ať můžete zahájit kritiku.
Přeju všem příjemné cestování, je to super stroj. Mám k dispozici porovnání s Hondou SH 125i, PCX 125i, Yamaha X-MAX 125i, Kymco Downtown 300i a Piaggio X9 500i. Obzvláště se sílou motoru na Downtownu tu chtěli někteří srovnání, tak zodpovědně mohu říct, že Downtown je znatelně silnější do rychlosti cca 100 km/h, pak ale začíná vítězit X-MAX, který nakonec Downtown předjede a nechá ho na dálnici za sebou. Zřejmě je to lepším rozsahem variátoru Yamahy, protože Downtown tu sílu má, ale maximálku X-MAXe nedosáhne. O to je však pohodlnější a o dost nižší, takže i trpaslíci dosáhnou na zem..
A ještě se musím zastat Hondy PCX, protože tu někdo haněl jeho úzká kola. Najel jsem na něm 1000 km a ani jednou mě nenapadlo, že by měl nějaký handicap. Naopak se krásně pokládá do zatáček - tak nějak přirozeně. Ve městě mi nedělaly problémy ani tramvajové pásy, ale jsem opatrný z kola, nakže najíždím co nejvíc ze šikma a přehupuji se. Tak teď už je to snad všechno, abych nezačal být OT.
Pístek pod sedlem.
Falonso, jestli Ti sedlo drží v horní pozici jen tak tak, odchází Ti také ten pístek, o kterém se tu psalo. Když je nový, drží sedlo krásně, ale s únavou polevuje. Použij už zmíněnou fintu. Přidávám dvě fotky, jak jsem to udělal já. Trochu jsem si to zjednodušil a vrtal jen na jednom konci. Druhý jsem rozšrouboval a nacpal tam dvě podložky. Jednu velkou pro držení pružiny (sedne akorát na rozměr pístku) a druhou menší pro držení té větší na pístku. Postup nandavání z druhé strany už byl stejný i s vypilovanou podložkou. Jen jsem použil širší pružinu, abych nezúžil boční stěny oka. Píst je namáhán i na tah, když se snaží někdo sedlo otevřít víc, než dovoluje rozsah pístku. Bez pístku jde totiž otevřít až k řidítkům.
Kdyby se našel nějaký rejpal s dotazem, proč jsem nenasadil užší pružinu, když už jsem měl to jedno oko odšroubované, bylo to proto, že když tam už pružina je, nelze pístek nijak dobře uchytit, aby to šlo zase zašroubovat. Sám jsem se na tuhle myšlenku napálil a potupně piloval dodatečně, jinak bych stejný postup zvolil na obou stranách..
Pružinu jsem koupil u Fabory za 70 Kč s DPH. Pokud by byl zájem o kód produktu, najdu to a napíšu..
pistek1.jpg
pistek0.jpg
28.9. edit:Chtěl jsem vám sem nahrát nějaké fotky Straky, ale ať dělám co dělám, nejde to. Pístek jsem nahrál úspěšně, ale dneska to nejde, takže zkrátka je bílá a moc hezká..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.