Diskuze o skútrech větších objemů.
27 kvě 2013, 21:34
Ahoj Kluci..Jen se chci zeptat..Dodeť jsem dával do maxe olej Yamalube,polosyntetiku 10W 40......Chci se vás zeptat,jestli vy do něho dáváte taky tento,doporučeny výrobcem a nebo tam můžu dát jakýkoliv olej, který je určen pro čtyřdobé skůtry a je polosyntetický 10W40,ovšem ale jiné značky,než je Yamalube???...Nechce se mě pořád dávat za něho 293kč,když tam třeba můžu dát jiný a laciněší...Samozřejmně,ale polosyntetiku 10W40,ale třebas Total,Castrol,Valvoline,atd...Napište,co vy tam lijete za olej,když ne Yamalube???...Tři roky ho tam liji,ale už se mě nechce dávat za něj 293kč,když můžu koupit Valvoline za 184kč...A stane se něco,když tam dám místo polosyntetiky,plnosyntetiku??
27 kvě 2013, 22:40
Pokud bude splňovat potřebné specifikace,tak tam lej co chceš,na značce opravdu nezáleží.
Každopádně k olejům jdou dohledat technické a bezpečnostní listy,ze kterých jdou vyčíst i nějaké rozdíly mezi oleji a vybrat třeba ten lepší.
28 kvě 2013, 05:55
Ahoj balcin,jediné co musíš dodržet je specifikace oleje pro daný typ motoru a to je JASO a API,v mém případě je to JASO-MA,API-SG ,polosyntetický 10W40 a výrobce si mohu zvolit jakéhokoliv já používám VALVOLINE.Ale v případě záměny polosyntetiky ze syntetikou tak tady pozor,jestli jsi měl v motoru plnou syntetiku tak můžeš bez problému nalít polosyntetiku,ale jestli jsi měl v motoru polosyntetiku už nemůžeš nalít plnou syntetiku ona rospouští karbon v motoru a to by za nějaký čas následovalo zadření motoru,tak to je asi tak všechno co vím kolem oleje přeji hezký den.
28 kvě 2013, 08:18
Ja som tam dal olej Castrol Grand Prixi SAE 10W-40 mám XMax r.výroby 2012 a vymenil som hneď po prvej garančke.Používal som ho aj v Honde PCX a bol som s ním spokojný, úbytok prakticky nulový,zafarbenie po tis km mierne nahnednuté skoro ako nový.Podstatné je že si ho mením sám a to precíznym vykvapkaním a ponahýbaním skútra vytečie prakticky všetko a nie ako v servise kde sa toto nedeje.
http://www.louis.eu/index.php?topic=art ... tail_xsord
28 kvě 2013, 08:35
Ono to rozpouštění karbonu je spíš z dob stodvacítek,kdy se jezdilo na minerální oleje a motor byl řádně zanešenej a po nalití oleje s aditivama by se usazenej bordel opravdu mohl uvolnit a ucpat sací koš,mazací kanálky atd. Ale u dnešních motorů/olejů bych to jako problem neviděl. Kdysi když jsem si stavěl motory,zrovna do škodovky a lil tam kvalitní oleje,tak tam žádná úsada co by se rozpustila nikdy nebyla. Po dnešních olejích se úsady takřka netvoří a změnu z polosyntetického na syntetický bych neviděl jako problem,pokud splňuje parametry jaký má
28 kvě 2013, 09:28
Je to tak TUNERe vydím že sa vyznáš
a ešte by som dodal že aj dnešné benzíny sú miešané s aditívami ktoré odbúravajú usadzovanie karbónu.
28 kvě 2013, 16:33
No mně tam nalil autorizovaný prodejce při výměně Castrol Power1 4t, myslím, že je to v pohodě.
28 kvě 2013, 19:02
Hoši,díky za radu..Tak fajn,koupím polosyntetiku,značku ještě uvidím,ale hlavně,aby to bylo za rozumný peníz a ne jak Yamalube za 273kč litr...Teda hlavně polosyntetiku a hlavně,aby byl určen do motorek a skůtru...Díky..
28 kvě 2013, 19:12
Já kupuji tohle a vychází mi litrovka kolem 200,-Kč. Beru ho z Elitu, mám tam nějaké slevy.
http://maziva.heureka.cz/motul-scooter- ... 3godh0AAjQ
29 kvě 2013, 09:12
Taky jsem řešil jiný olej,než mi dávali v Yamaze.Yamalube 10W40 je docela drahý,ale šlo o to,že ho neměli a čekal jsem na něj docela dlouho.
Mechanik,který jezdí i závody mi doporučil taky Castrol Power1 4t,který používá i on na závodech,
Tak jsem si to našel ve vyhledávači na konkrétni typ a je více možností.
zde se dá najít vše:
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=52828
29 kvě 2013, 11:26
Keď ste taký na "korunky" a kvalita je až na druhom mieste,olej(link vyžšie) je o 31kč/lit lacnejší a dovolím si tvrdiť že aj lepší(môj názor).Len je otázkou či máte možnosť si ho kúpiť priamo v louis.de alebo cez eschop,čo by sa predražilo.
Špecifikácia-preklad translátor:
Castrol Grand Prix motorový olej - špeciálny vydanie k dostaniu exkluzívne od Louis!
Castrol Grand Prix 4-taktný motorový olej, SAE 10W-40:
4-taktný motorový olej so špeciálnymi syntetickými komponenty pre moderné motocyklové motory. Vytvára pružný, trvale mazacieho filmu-Lipnutie na všetkých pohyblivých častí motora. Optimálna ochrana proti opotrebeniu a korózii. Minimalizuje vklady, udržuje motor v čistote a prevádzky na maximálny výkon. Ideálne pre použitie v mokrých spojok. Prekračuje API SG, JASO MA.
Obsahuje: 4 litre.
O HC syntetických motorových olejov:
Medzi semi-syntetické, Tieto motorové oleje so syntetickými komponenty HC Technicky veľmi pokročilých. Tieto oleje sú vyrábané podľa spôsobu katalytické hydrokrakovanie, a majú lepšie Sleduje nasledujúce vlastnosti:
High-spojka kompatibilita
-Vylepšená tekutosť za studena
-Lepšie tepelnú a chemickú stabilitu
-Rýchlejšie mazanie motora po štarte
-Výrazne lepšiu čistotu motora
-Zvýšená celkovú ochranu pre súčasti motora
Tieto výhody však znamenajú HC syntetické motorové oleje sú už široko založená v automobilovom priemysle.
29 kvě 2013, 14:39
Ahoj chci se zeptat není tu někdo z okolí Strakonic?
Už mám za sebou týden ježdění, koupeno ojeté 5000km a přijde mi že jsem tu nádrž vyjezdil nějak rychle. Do práce to mám asi 5km, nechám ho chvilku zahřát a jedu městem, jedu ráno odpoledne si zajedu domu na oběd a večer domů se zastávkou třeba na nákup, takže takové popojížďky cca 25km. Občas beru za plyn abych si to trochu užil, teď jsem si dal cestu do Písku (50km tam i zpět) a hnal jsem to 100-130, nádržka docela klesla, od plné nádrže jsem najel 160km a je tam sotva třetina podle ukazatele, počítám že než se rozsvítí rezerva ujedu tak 200km, odhaduji spotřebu tak na 5l/100., je to v pořádku? Co jsem četl tak tu jezdíte od 3 do 3,5. Budu to ještě pozorovat a krotit se v té rychlosti, stejně pokud jedu nad 100km tak už si tu cestu tak nevychutnám, výtr se mnou háže... Udělám pár měření z plné nádrže na rezervu a uvidím, případně mi napište svoje postřehy.
Ještě bych se chtěl zeptat na nabíjení baterky, mám nabíječku optimate 4 na gelové baterky, můžu nabíjet baterii aniž bych jí odpojil (vyjmul), nikde jsem to v návodu nevyčetl. Docela by se mi líbilo vyvést konektory od baterky do předního kaslíku kde bych jednoduše připojoval baterii anž bych musel odendavat přední kryt. K nabíječce byl nějaký rychlo konektor používaný myslím u BMW strojů. Mrknu ještě do návodu a zkusím něco vymyslet, případně mi napište vaše postřehy. U předchozího skůtra jsem kupoval 3x baterku než jsem se naučil se o ní dobře starat
29 kvě 2013, 14:49
Podívej se na tohle fórum,je to tam i s fotkama,jak to máme udělané.V garáži ho mám napojený skoro pořád.
Jinak spotřeba se konstantně drží aspoň u mě do 3.5..ale minulý týden jsem jel z Plzně do Praha Kbely a tam cca 110km/hod ale zpět jsem pospíchal a tak jsem ho fakt tavil..plný plyn,kousek ubrat a podle GPS teda šlapal 130-145km/hod (Až mi ho bylo líto,ale neměl jsem na výběr.)a po doplnění..průměr 4,2..beru stejný benzín u stejného stojanu skoro pořád.Mám najeto necelých 24 000km.
29 kvě 2013, 19:03
Tak jsem to rozebral a otvorem který už v kaslíku byl jsem provléknul protikus k nabíječce, ten červený kablík s pojistkou jsem musel přestřihnout aby se do otvoru vešel, nechtělo se mi v kaslíku vrtat, poté spojit čokoládou. Škoda že už tam není nějaká příprava z výroby, cena v korunách, dva dráty a konektor. Ještě budu muset sehnat cl zásuvku s tím protikusem od nabíječky, investice za 100 kč a mám parádní nabíječku na telefon (navigaci). Práce na 15 min.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
29 kvě 2013, 19:14
Podle ukazatele paliva spotřebu fakt nevyčteš. Měř to vždy po dotankování do plné nádrže,po hrdlo,ne když ti poprvé vypne pistole.