K baterce - moje zkušenost:
když jsem si před 8 lety koupil Hondu Leada 100, prodejce mi řekl, že tam je gelová baterka a nutno ji nabíjet pulzní nabíječkou...cena už nevím kolik, byla ale vysoká. Obrátil jsem se na jednoho elektrikáře důchodce zda je schopen mi ji vyrobit a tak se stalo..cena 300 Kč. Doporučil mi nabíjet i autobaterii (klasickou) protože i pro její životnost je to lepší a šetrnější. Toho jsem využil až vloni na konci roku..jenže nabíječka to už nestíhala svoji kapacitou. Pulzní dle jeho slov nabíjí tak, že nabíjí (mými laickými slovy) malým proudem a přechází ve vysoký a to vždy po určitých intervalech - PULZNĚ. Do Leadu jsem baterii teda vyždy na zimu vyndal a nabil a potom na jaře. Baterka vydržla v pohodě až do loňského prodeje - výměnou u prodejce Yamahy za X maxe.
Prodejce jsem se ptal i na baterii v X maxíkovi a zmínil mi, že není třeba jí nabíjet pulzní nabíječkou a na moje vysvětlení s Leadem - prý není třeba ani tam. Tak ted babo raď kdo z nich kecal.
Nicméně si jsem přesvědčen o tom, že pokud baterie vydržela a žila dál 8 let ) je to hodně dobrý výkon. Jestli to byl vyjímečný kousek nebo mohu poděkovat té nabíječce
Z Xmaxe jsem jí vytáhnul na podzim a nabíjel po cca 2 měsících .. na radu prodejce (prodejce radil každý měsíc). Neměřil jsem jí před nabitím, ale myslím si že stačí během zimy nabít tak jak u Leada 2x po vyjmutí a před ježděním.
Ted mne napadá, že pravdou také je že Lead, měl nakopávačku a když delší dobu stál tak jsem ho několikrát prošlápnul a pak nakopnul abych neždímal bateriii.