



ROF-PISEK: hele ROFE, určitě jdi do 400, protože kdybys koupil 250, stejně budeš pořád špekulovat že to 400kilo by asi bylo lepší, ne tolik zničený, více prý asi vydrží atd. prostě bys to pořád podvědomě řešil a pak bys tu 250 prodal se ztrátou a sháněl 400kilo a jen bys na tom byl tratný a nespokojený.
Tak a teď trochu praxe: Drtivá většina skůtrů je dovezena z Itálie. Tam je celoročni provoz a bez smilování, takže není problém ročně pro ně najet 15000km. Jenže jak se skůt dostane do Čech tak jako 5 letý má tacho 25000 - 35000km. Mno, ale toho jsi si všiml už sám. Narazil jsem tady na foru, na majitele skůtů kteří si tu vylévají srdíčko nad některými problémy které řeší a kolik že mají najeto a kolik že najedou. No a pak jsem od toho samého viděl na motoinzerci jak ho prodává s ůplně jinými kilometry než jaké tu udával. Mno, to je realita. Takže počítej že kiláky na tachometru jsou více či méně hoooodně orientační. Raději si připočti 30 000 km navíc. Těžko si někdo v Itálili koupí 400kilo na dojížděni 5km do pizzerie.
Dobré u skůtrů a už jsem to tu psal je, že jejich motory mají mnohem větší výdrž než u motek s řadičkou. Varec dělá své a chrání své. bavím se skůtrech od 200ccm a více. Každopádně jsi psal že máš nšjakou 50ku snad s kitem a že ji šolichách na 90kmh a najednou máš strach že 250ka se při 120kmh ničí. Můj názor je že pokud motor má olej jakej má mít a v dostatečné míře( 2/3 měrky) a je na provozní teplotě, tak mu jen více otáček prospívá. četl jsem o peugeotu 1,4 hdi co najel 950 000km téměř bez závady a audiny( ach ty ikony spolehlivosti a kvality) 2,5 tdi které po 350 000km umřely. Že by ta zásilková služba to pažouta šetřila, se mi nezdá. Měl jsem známou co na škoda 120l najela 250000km a lítala s ní do práce denně do němec a honila ji na max neustále, a jiné škodovky při 150t km umíraly. No jednu věc, nevím jak je to u majdy 400 se zadním drzdovým třmenen ale u 250 si pohlídej jeho stav!!!!!! Pokud bude vnitřní brzdová destička našikmo a , tak žádej slevu 11000kč z ceny. tu sice nedostaneš ale aspoň budeš vědětna kolik tě nový třmen vyjde. bazarový sice seženeš ale ve stejném stavu jako ten co už máš. A ještě něco, pokud jde o náklady na jízdu, tak skůtr tě vyjde dráž než tvé HDi. Měj se a lovu zdar.
