Diskuze o skútrech větších objemů.
16 črc 2007, 23:46
Teda to hledím, Majesty má fakt tak velkou spotřebu? Já totiž o ni vážně uvažuji a to mě zarazilo.
17 črc 2007, 12:29
[quotNo já mám starší Majesty a vůbec to není tak tragický . Jak jsem jel s Váma do Prahy na šňůru , tak za 2,75 !! Když jezdím normálně - třeba do práce 30 kiláků , tak kolem toho kilča , tak to bere tak 3,0 - 3,1 , když jedu s juniorem a trochu svižněji tak o nějaký to deci víc . Jinak úplný maximum jsem měl 3,5 , ale to bylo když jsem jel fakt pořád na max .
Myslím že i David_D je na tom se spotřebou přibližně stejně . On jezdí ale víc ve dvou . Myslím že nová MAJESTY má jinej karbik , co vím tak ty novější jsou na tom se spotřebou hůř .
Jinak jsem dnes obul dozadu na Máňu :
Dunlop RunScoot 207 , zkusil jsem širší - 140/70 - 12" , a mezi gumou a motorem je ještě 12 mm místa , takže další prostor pro použití ještě větší gumy .... jen tak kdyby jste někdo chtěl taky použít jinej rozměr .
17 črc 2007, 17:08
Dik za zkousku,planuju tosame neli vetsi pokud zmenim obsah valce na 290ccm atk chci dat vetsi gumu at nemusim menit rozvodove kola,jinak majesty opravdu bere kolem 4L takze nic proti MP ale neverim ze by sla pod 3,5L kolega ma aprilii leonardo 99 ma stejny karbec a spotreba je taky kolem 4L,Vasek ma Madisona 250 rv99 a taky se spotrebou je mezi 3,5 - 4L a i testy na zahr.forech sou takove ze tyhlensty scooty s timto motorem berou + - kolem 4L.
17 črc 2007, 17:25
fakt zalezi jak na tom jak se jezdi a jak tomu clovek tlaci na plyn. Ja jsem zkousel jednu nadrz jezdit velmi opatrne, jen jsem lechtal plyn, zadny plny kotlik a rychlsot max 100 (solo)a byl jsem se spotrebou na 3L. Kdyz jedem 2 a treba po dalnici,tak to zere i 3,9. Takze si myslim, ze kdyz ma na to clovek cit, tak ta spotreba muze byt nizko.
Jinak jeste k pneusce.Ja ji mam v rozmeru 130/70. V cem se bude lisit 140/70? Nemam na mysli ze je sirsi...
17 črc 2007, 18:21
Kdyz zvetsis sirku zvedne se ti i vyska coz znamena ze se ti posune maximalka ale zase ti zeslabne kroutak,jinymi slovy:muze to byt do kopcu linejsi,hlavne ve dvou
a k te spotrebe,podotykam porad ze jezdim z 90% po dalnici a to rychlosti 120km/h
17 črc 2007, 21:56
K té pneumatice.Kromě toho že je širší je i jak psal petrzet vyšší - má větší průměr a obvod . Čili 130/70 je vysoká 91 mm ( 70% ze 130 ) , a 140/70 je vysoká 98 mm ( 70% ze 140 ) , čili na průměru to dělá 14 mm .
Takže při stejnejch otáčkách kola , pojedeš na 140/70 o fous rychleji . Čili na rychlost 100 km/h budeš potřebovat u 140/70 nižší točky motoru ... a tím jistě i nižší spotřeba . Nebude to tak podstatnej rozdíl , nepatrnej ovšem jo .
No a k té spotřebě : Fakt jsem nikdy nejel přes 3,5 litru . Běžně jezdím tak 3,25 . Ale pokud bych jezdil z 90 % po dálnici furt kilodvacet tak by to šlo asi vejš . Jezdím tak kolem kilča až kilča10 . No někde by se možná dal najít ještě příspěvěk , rok starej , kde jsme psali o tom jak jsme byli s Davidem a Tomem na Grossglockneru a pak tam padlo i na spotřebu ... Tom pak psal že mě to opravdu papá tak málo .... ostatně najeli jsme stejně km a tankovali vždy spolu , tak to viděl . Teď jezdím dost s kamošem co má Piaggio X9 / 180 ... a papá mě to míň než jemu . On jezdí myslím že říkal tak za těch 3,5 . A kdybys kupoval Dunlop tak koukni na:
http://www.pneumatiky-pneu.eu...zajímavý ceny , já už mám od tam třetí Dunlopku ....
17 črc 2007, 22:06
Muzu vrele doporucit.Koupil jsem u nich 1 predni a 2 zadni. Ty Dunlopy jsou tam za hubicku
17 črc 2007, 22:48
Dikes za tip
to MP:ja si myslim ze budes mit asi jiny karbec jak si psal uz predtim,jinak nevim cim by to bylo,tri skutry maj stejnou spotrebu a dve vase majesty(starsi modely)maji tu spotrebu podstatne nizsi,no uz toho asi nechame,jedine co udelam je ze se domluvim s tema dvema kolegama a pojedem spolu stejnou trasu a uvidime jestli budou rozdily
17 črc 2007, 23:32
Cpujky: Jo,jo ....taky mám od nich jednu pření a teď už druhou zadní . Je zajímavý že se dá ušetřit kolem pětikila na gumě .
Petrzet:
No jasně ... berme to fakt , jako že to tak je ... asi tam bude nějakej rozdíl na karbiku , jiný trysky , nebo či co ... Mě to navíc poladil kamoš od kterýho ji mám , a ten tomu dost rozumí .... zkrátka mu pod rukama prošlo už něco skůtrů , ale i podstatně větších motorek . Zkrátka , není věc s kterou by si neporadil ....
18 črc 2007, 19:14
[quote=jirka04]Ahoj Majestysti,máte někdo zprávu nebo zkušenost,že by se za jízdy bez varování a s téměř žádnými příznaky zakousnul motor?Proč se ptám-coural jsem po amerických Burgman stránkách a jeden maník to tam líčí-na tacháku kolem kila,během chvilky černý kouř z výfuku,divné zvuky a ticho,motor natvrdo a ležel.Výsledek-díra v pístu,sací ventily nebyly,výfukové přivařené ke hlavě.Yamaha taky semtam takle trucuje?Je to stroj,vyloučit se to asi nedá,že?Díky.J
[/quote
Jirko, to co popisuješ by se mohlo stát, když natankuješ benzín s nižším oktanem.
18 črc 2007, 20:52
Taky by to mohly byt spatne serizene ventily,byly bez vule az se jeden utavil a udelal diru do pistu.Takhle to dopada kdyz se s.re na beznou udrzbu jako sou doliti a vymena oleje,serizovani ventilu,kontrola rozvodoveho retezu atd... Ale nevesejte hlavy,muze to potkat kterykoliv motor,neni to jen specifikum u majesty,jen se musi u ni hlidat a menit olej casteji nez u jinych,nema olejovy filtr takze vymena oleje a hlavne vycisteni sitka je co 3000km !!!
20 črc 2007, 20:00
Diky za názory,já vím,že je to extrém,protože to je asi jeden z x tisíc případů,ale zaujalo mně,že se něco takového může stát.
21 črc 2007, 07:56
Nemas zac. Kolik vam to bere oleje???Kolik dolivate do vymeny???motory Minareli 250ccm - Majesty,Leonardo,Madison
Naposledy upravil
KYBLOS dne 02 říj 2013, 16:25, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
21 črc 2007, 18:48
Skoro nic, mezi vymenama nedolivam, jen kontroluju. Kdyz dam pri vymene oleje tak aby byl na horni rysce, po 3000km je zhruba na pulce mezi ryskama (takze neco malo zdlabne, ale ma prez 40.000km toz na to ma pravo :~)
21 črc 2007, 19:56
Nedoléval jsem vůbec nic. Žádný olej si to nevzalo.