Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 10 říj 2009, 21:30

No jasně, mám zhruba stejný názor. Spotřeba oleje je cca 1- 1,5 dcl na 1000km. To si myslím že je celkem solidní.
No asi takhle, Já skůtra koupil od totálního fandy, kterej ale jen jezdil a jezdil a jezdil. Servis mu byl pojmem naprosto neznámým. Takže po dotažení z Itálie měl najeto 10000km a když jsem ho koupil tak 49000km. No pointa je v tom že on nikdy nekontroloval vůli ventilů. Rozvoďák je původní, expanzka na chlad. kapalinu byla prázdná a zadní brzdovej třmen totálně vymačkanej do šikma. Ani nevěděl jakej že vlastně olej se tam doplňuje. Nevěděl ale absolutně nic. Začal jsem si i myslet že i na záchod ho musí někdo doprovázet a říkiat co má dělat. No já šel do kolen a obdiv k MAJESTY co neskutečného vydrží bez jakékoliv preventivní ůdržby.
Takže všem co MAJESTÁTA máme je to aspoň ukázka jaký "držák" to sedlají :lol: .
Chovat se takhle ke krosce, tak si nezajezdím a nemám ani korunu.
Takže teď přes zimu bude rozborka a zborka všeho co jen půjde. Fakt mě fascinuje oplastování, kde jeden díl má jak šrouby, tak namačkávání a zašupování. No takže to je chuťovka to odstrojovat.
No ještě ke skůtrům, nikdy bych nevěřil kolik toho dokáže skůtr nabídnout. Vždycky jsem je tak přehlížel a doslova opovrhoval. koupil jsem si ho jen tak, prostě jen tak abych mohl pro rohlíky a na silnici, když jsem prodal HUSABERGA. No a pak jsem z něj neslezl. Kdykoliv, kamkoliv a téměř v každém počasí. Ještě že jsem šel do 250-ky. S tou už na silnici ani náhodou nezdržuju( a bez legrace bych snad na rukou spočítal auta co mě předjela). Helma se hodí s bundou do kufru a člověk si vykračuje jak lázenák na kolonádě. Prostě paráda. Ale co bych vám povídal, šak to znáte :D .
Takže fajn, překroužkujem píst :mrgreen: . Zatím čúúúzzzz.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod airtransit » 13 říj 2009, 00:02

Dnes jsem se v Braníku zamiloval v Yamaze do Majesty.Přeci jen s motorkama nemám zkušenosti ale tohle se mi jeví pohodlně.Dá se s tím běžně motat i v Praze?Matrixe si tedy nechám protože si na něj zvykla i přítelkyně ale já bych chtěl něco na čem budu moci jet jak po Praze tak mimo ní v okruhu do těch 100km.Hodí se na to Majesty?
Uživatelský avatar
airtransit

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 46
Registrován: 09 zář 2009, 09:48
Bydliště: Praha 7
Skútr / moto: Yuki Matrix 50 4T
Tuning / úpravy: bez úprav

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ESO RIMER » 13 říj 2009, 00:18

Zdravím za sebe ti mužu doporuči yamahu majesty 250, je to bezproblémový (bez opakujících se závad) a 100km si dávám na zahřátí ne to je for ale není problém na ní jed za den i 550 km a jinak sní jezdím denně jak do práce tak po městě a rozhodne se s tím neloudám takže odemne máš doporučení ale kup tak r.v. 2002 a víc
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ohka » 13 říj 2009, 00:25

To víš, že Majesty se hodí, je to supr skútr :) Pohodlíčko, velký úložný prostor, malá spotřeba, spolehlivost, Já na svém zlatíčku jezdím do práce 11 km tam a 11km zpět. I na srazy a to za víkend najedeme třeba 700 i více km a není problém. Mám ho dva roky, najela jsem na něm za tu dobu 21 000 km a naprostá spokojenost.
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 13 říj 2009, 21:37

Vubec se neboj, že po Praze bude Majesty velká. já naopak spíš obdivuji ty co jezdí na 50-kách. první rovinka a nudou bych zešílel :lol: . Zřejmě budeš po Praze rychlejší na Majesty než metrem :D . I samozřejmě co se týče okruhů. Nic proti ročníkům do 2000 (sám ho mám) , ale jestli můžeš tak čím novější tím lépe. Tak začni shánět, je fakt že teď by se na podzim něco slušného sehnat dalo. A hlavně teď v "krííízi" :? . Tak až na pražském okruhu poletíš hundrtdrajsych, dej vědět :mrgreen: . cuuzz

ohka:
tak to je taky hustý za dva roky 21000km. Ješte tak 10 let a třeba vyměníš možná svíčku :P :P :P .
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod airtransit » 13 říj 2009, 23:45

No nejdřív jsem uvažoval o nový protože tahle už mi asi vydrží dlouho ale docela jsou i starší na prodej.Tam ale člověk nevidí jakou měla historii.Do kolika kilometrů myslíte je rozumné aby měla najeto?
Uživatelský avatar
airtransit

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 46
Registrován: 09 zář 2009, 09:48
Bydliště: Praha 7
Skútr / moto: Yuki Matrix 50 4T
Tuning / úpravy: bez úprav

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ohka » 14 říj 2009, 11:43

to SPECNAZ: Teda teď jsi mi připoměl, že bych se měla podívat kde vlastně svíčka je. Ještě jsem ji neměnila. Mám jen kromě pravidelné výměny oleje měněné válečky, řemen a vzduchový filtr. Ale na jaře nechám zlatíčku udělat celkovou údržbu. Zaslouží si to, to už bode mít najeto skoro 40 000 km.

to airtransit: S těmi kilometry se moc nepořídíš, ale kolem 30 000 je akorát tak dobře zajetý. U Těchto skútru bych se km nebála. Dovezené skůtry prý stejně mívají přetačené tachoše. Já se také divím, že má někdo v Itálii najeto za pět i více let třeba jen 17 000 km, když já tolik najedu za jeden rok. To chce si skútra prohlídnout a projet. Já jsem tomu v době, když jsem si kupovala zlatíčko nerozuměla, tak jsem poprosila kámoše a on se mi na toho skútra mrkl a řekl, kup ho a bylo to. :wink:
JO..také bych Ti doporučila ten rok 2002 a více.
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 14 říj 2009, 18:06

OHKA: ačkoli jsem to s tou svíčkou myslel z legrace, tak je fakt že můj MAJESTÁT je skoro 10 let mladý a má svíčku s největší pravděpodobností původní. Nedělám si legraci. No a ventily nikdy nekontrolovány a stejně chytá na první cvrnknutí. Chtělo by se napsat šlápnutí, ale to bych tomu dal :lol: . Najeto 55000km TACHOMETROVÝCH. Kdo ví jaká je skutečnost.
Ještě k tomu servisu jak jsi psala že ho uděláš na jaře. Já byl teď v servisu domluvit kontrolu a tam teď na podzim nemají do čeho píchnout, takže žádná čekačka, žádný termín a prej jóóóó, přivezte to, my se s ním pomazlíme a tak :wink: . A na jaře se lidi probudí a to pak bude cvrkot!! No a já v klidu sednu a z klidu na 100 za pár sekund a jsem KING of THE ROAD :) . Hmmm to je ptáček pan Ducháček.

AIRTRANSIT: S tím výběrem jak určit zda je skůtr v pohodě. Tady je každá rada celkem drahá a co člověk to názor a na fóru něco poradíš a už tě trhaj na kusy :D . No ale protože zdatný jsem a v boji obstojím, mám hbitý luk a bystré oko na soudní pře dostatek financí a podobnost v tomto článku s jinými osobami je čistě náhodná, tak napíšu aspoň můj názor:
--- Ideální stav: Majesty 250. r.v. 2004 a více, top stav a servisní kniha, km do 30000,- .
--- normální stav: Majesty 250 r.v.2002 a více, stav kapotáže a plastů je sem tam nějaká oděrka a škrábanec(nevadí aspoň je poznat originální stav a opotřebení používáním) Stav KM: tak tady má OHKA pravdu v tom že tachoše se přetáčeji, skůtry mají většinou mraky nalítáno a servisní kniha neexistuje z pochopitelných důvodů. Jenže je tu zase výhoda které jiné motorky nemajía které vlastně pohonnou jednotku u skůtrů dost šetří. Tou je variátor a osah 250ccm. tento obsah už skýtá jakousi výkonovou rezervu a tak když totální prase sedne a nastartuje tak nelze studený motor na místě tůrovat a ani při prvních stovkách metrů nevytáčíte motor na omezovač stylem: jedna tááááááááááááááá, dva táááááááááááá, tři táááááááááááááá atd. takže než se dostaneš na max rychlost a otáčky, skůtr je celkem zahřátý(olej a voda) a pak už je téměř motoru jedno co sním děláte a zase výhoda variátoru, že motor pracuje v optimálních otáčkách. Minimálně se přetáčí( dlohé rovinky a dálnice čí rychlostní silnice, ale tam jste stejně ohřátý na optimum, takže pohoda). proto bych moc kilometry neřešil. stejně nepoznáš v bazaru kolik žere oleje. A když bude něco brát tak se přebrousí vymění se píst a kroužka a más vyřechtáno jako málo kdo a cca za 5000kč. Takže km zkrátka extra neřešit. Já mám 55000na tachometru a kdo ví zda to není 80 000 ?? a jezdím.
Stav kotoučů je taky celkem individuální(kdo jezdí dlouhé trasy opotřebovává mín a naopak).
Kotouče vydrží tak 30000km. Hodně infornací lze načerpat na http://www.SCOOTLAND.cz (jak poznat zda je bourany a tak)
Podívej se tam. Tak asi by se dalo psát a psát . Ještě jedna věc na co dát pozor je opotřebení zadního brzdového třmenu. Nevím jak je to u ročníků 2001 a více ale ten můj byl totálně vymačkanej a novej stojí cca 9000kč!!!! Pozor na to, je to cenová past a pozná se podle toho i stav km s přesností na 10 000km :D . Fakt bacha, mohu vysvětlit více pokud budeš chtít.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Paja.oni » 14 říj 2009, 21:04

Já osobně si myslim,že je to jedno.Záleží na člověku a co se týká peněz,stejně do toho nějaký prachy zahučej,jo jedině u nové moto snad žádna investice nehrozí.
Takže podle předchozích rad , dle svého uvážení a co doktor peněženka dovolí :P
Ale je to jen osobní názor.Taky jsem investoval a teď frčí a spotřeba do 3,5 a olej teprve v měření.Co se týče motoru tak pálky nejsou tak hrozný sada těsnění asi 900kč.Například na Suzuki RF600r stojí 5200Kč :shock:
ALEA JACTA EST
Uživatelský avatar
Paja.oni

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 152
Registrován: 27 pro 2007, 02:23
Bydliště: Česká Lipa
Skútr / moto: Kawasaki ZZR 1100,JONWAY Explorer 125
Tuning / úpravy: NIC to STAČIT

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod SPECNAZ » 14 říj 2009, 21:27

jo, souhlasím s tím že co se týče motoru, tak ty ceny jsou naprosto únosný. Údržby bych se nebál. A starší moto bude nějakou tu stovku potřebovat.
SPECNAZ

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 78
Registrován: 14 čer 2009, 21:45
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250/ Honda CRF 450,CRF 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 19 led 2010, 02:35

zdravim vsechny majestaky. Jak jde zimni udzba? Me cekem dobre. chci se zeptat zda jste nemeli problem s dobijenim? Ja teda silene. dovedlo me to az k nutnosti nechat previnout stator magneta, koupit novou baterii, vsude kde je to mozne dat diodove zarovky vcetne predniho leddiodoveho svetla na denni sviceni (vse kvuli srazeni sporteby el. energie). tak ted uz snad bude pokoj. samo ze kdyz uz to mam cele rozdelane, tak dam i novy vzduch filtr, svicku, brzdovku, chladici kapalinu....atd. Chci se jen zeptat jestli nekdo nemate nepotrebne original celni plexi na majesty r.v. 01? jen tak, ze ja tam mam to velke. ne ze by nebylo super, ale na leto je asi lepsi to mensi. Diky za pripadne odpovedi. S pozdravem a pranim brzkeho jara Zappy
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod mytysek » 27 led 2010, 12:16

Zdravím Majesťáky.
Chystám se do vašich řad a obhlížím inzeráty kde bych sehnal schopnej kousek do 30 tKč.
Chci se zeptat jaký jsou rozdíly v modelových ročnících co se týče karoserie a výbavy, došlo k nějakým zásadním změnám v průběhu výroby, na co si dát pozor a po čem se koukat? Jde mi třeba o úlořžný prostor je li dost velký na přilbu )nebo i dvě), o konstrukci motoru atd...

Předem díky za odpovědi
Michal
mytysek

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 27 led 2010, 12:10

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 27 led 2010, 21:04

Tak vítej, budoucí kolego. Myslím že pokud projdeš toto vlákno najdeš i víc než sám hledáš. Nemám chuť to rozebírat pořád dokola. Zástadní rozdíl nastává mezi roky 99 a 2000. Doporučoval bych ti tu novější a až si to tu pročteš, pochopíš.

Martin
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 02 úno 2010, 22:47

Dobrý den přátele, mám jen takový malý dotaz. Opravdu se sníží spotřeba paliva po odpojení vodního vyhřívání karburátoru? Osobně si myslím že je to tam docela zbytečné. Při studeném startu, kdy je to nejvíc potřeba je přece studená i voda. Velmi děkuji za odpověď :?:
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 03 úno 2010, 23:15

:) Tak to si narazil na docela diskutované téma. Řešili ho i škodováci na motoru 135/6. Posuď podle odkazu sám. Příspěvky přibývají nahoře, takže doporučuji číst odspodu. A za mě bych doporučil nic neodpojovat. Přeci jen technici co stavěli ten motor věděli proč to tam má sloužit. Za chvíli by se mohlo řešit i proč nesundat filtrbox, když omezuje proudění vzduchu a nedát místo něj trumpetku, která vypadá líp. :wink:


http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/2 ... poffset=20
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron