OHKA: ačkoli jsem to s tou svíčkou myslel z legrace, tak je fakt že můj MAJESTÁT je skoro 10 let mladý a má svíčku s největší pravděpodobností původní. Nedělám si legraci. No a ventily nikdy nekontrolovány a stejně chytá na první cvrnknutí. Chtělo by se napsat šlápnutí, ale to bych tomu dal
. Najeto 55000km TACHOMETROVÝCH. Kdo ví jaká je skutečnost.
Ještě k tomu servisu jak jsi psala že ho uděláš na jaře. Já byl teď v servisu domluvit kontrolu a tam teď na podzim nemají do čeho píchnout, takže žádná čekačka, žádný termín a prej jóóóó, přivezte to, my se s ním pomazlíme a tak
. A na jaře se lidi probudí a to pak bude cvrkot!! No a já v klidu sednu a z klidu na 100 za pár sekund a jsem KING of THE ROAD
. Hmmm to je ptáček pan Ducháček.
AIRTRANSIT: S tím výběrem jak určit zda je skůtr v pohodě. Tady je každá rada celkem drahá a co člověk to názor a na fóru něco poradíš a už tě trhaj na kusy
. No ale protože zdatný jsem a v boji obstojím, mám hbitý luk a bystré oko na soudní pře dostatek financí a podobnost v tomto článku s jinými osobami je čistě náhodná, tak napíšu aspoň můj názor:
--- Ideální stav: Majesty 250. r.v. 2004 a více, top stav a servisní kniha, km do 30000,- .
--- normální stav: Majesty 250 r.v.2002 a více, stav kapotáže a plastů je sem tam nějaká oděrka a škrábanec(nevadí aspoň je poznat originální stav a opotřebení používáním) Stav KM: tak tady má OHKA pravdu v tom že tachoše se přetáčeji, skůtry mají většinou mraky nalítáno a servisní kniha neexistuje z pochopitelných důvodů. Jenže je tu zase výhoda které jiné motorky nemajía které vlastně pohonnou jednotku u skůtrů dost šetří. Tou je variátor a osah 250ccm. tento obsah už skýtá jakousi výkonovou rezervu a tak když totální prase sedne a nastartuje tak nelze studený motor na místě tůrovat a ani při prvních stovkách metrů nevytáčíte motor na omezovač stylem: jedna tááááááááááááááá, dva táááááááááááá, tři táááááááááááááá atd. takže než se dostaneš na max rychlost a otáčky, skůtr je celkem zahřátý(olej a voda) a pak už je téměř motoru jedno co sním děláte a zase výhoda variátoru, že motor pracuje v optimálních otáčkách. Minimálně se přetáčí( dlohé rovinky a dálnice čí rychlostní silnice, ale tam jste stejně ohřátý na optimum, takže pohoda). proto bych moc kilometry neřešil. stejně nepoznáš v bazaru kolik žere oleje. A když bude něco brát tak se přebrousí vymění se píst a kroužka a más vyřechtáno jako málo kdo a cca za 5000kč. Takže km zkrátka extra neřešit. Já mám 55000na tachometru a kdo ví zda to není 80 000 ?? a jezdím.
Stav kotoučů je taky celkem individuální(kdo jezdí dlouhé trasy opotřebovává mín a naopak).
Kotouče vydrží tak 30000km. Hodně infornací lze načerpat na
http://www.SCOOTLAND.cz (jak poznat zda je bourany a tak)
Podívej se tam. Tak asi by se dalo psát a psát . Ještě jedna věc na co dát pozor je opotřebení zadního brzdového třmenu. Nevím jak je to u ročníků 2001 a více ale ten můj byl totálně vymačkanej a novej stojí cca 9000kč!!!! Pozor na to, je to cenová past a pozná se podle toho i stav km s přesností na 10 000km
. Fakt bacha, mohu vysvětlit více pokud budeš chtít.