Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 11 čer 2009, 00:23

Tak to teda hledim jako puk. Vsude jsem cetl na J-costu same pozitivni nazory. Jak to neni prevrat ve variatorech a ono ejhle? Mel jsem v planu si taky svoji Majdu casem zacit vylepsovat, ale jak jsem tu cetl tak J-costa asi neni to prave orechove. Jen tak pro zajimavost, jak to jede s variatorem Multivar? Ma nekdo zkusenosti? Diky moc
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 11 čer 2009, 06:05

Zappy pozor jak psal rimmer ten variátor je dělanej jako racing. To znamená že oni neřešili jestli někdo bude chtít jezdit po městě 50, 60 či 40. Ten variátor je opravdu dělanej na to, aby se skutr držel pod krkem tzn. pro tyto účely nepotřebujou udržovat rychlost ap.. Pro mě je škoda že jsem se to někde nedočetl dřív. jinak ta úprava co jsem popisoval tak funguje a pokud by si někdo dokoupil ty těžší špalíky je to pak vhodný i do města.
Jinak bych asi měl držet zkušební info pod pokličkou třeba jako Ferrari ale s Rimmrem jsem to probíral včera a uvažoval o koupi 20g špalíků já bych možná spíše šáhnul po 23g. Jinak serie má 15g. :wink:
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod mirsil » 11 čer 2009, 06:18

To pariz.martin : to co popisuješ s těma otáčkama mi variátor dělal než se špalky zajely asi tak do 1 000 km, teď už jsou na špalcích větší styčné plochy a průběh otáček je bez jakýchkoliv úprav podobný jako před tím s malossi, kolísání otáček se výrazně zmenšilo a zlepšilo se i brzdění motorem. Já jsem s J.Costou spokojen :wink:
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 11 čer 2009, 08:39

díky za reakci já se s j-costou zatím jen sžívám a už mi prakticky rimmer říkal to samé. Nebavili ste se včera náhodou spolu? jinak včera po rozebrání bylo vidět že i ten talířek se zajíždí.
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod mirsil » 11 čer 2009, 09:20

Nebavili, aspoň to máš potvrzené z více zdrojů :wink: Pokud srovnám Malossi s J.Costou tak J.C o nějakou vteřinku větší zrychlení hlavně od 80-tky, větší tah do kopců - tam kde jsem jezdil 70 jedu 75 až 80 a stoupla maximálka - s M jsem nikdy víc jak 120 nejel ani za příznivých podmínek :lol: a s J.C 135 podle tacho. Takže zatím dobré, otázkou je životnost, ta zatím není vyzkoušená, ale vzhledem k počtu špalků doufám že to bude ok. Ovšem na 250ccm to může být jinak odladěné.
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1832
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 11 čer 2009, 11:33

no tak se necháme překvapit rimer má na nich najetu už nějakých 3500 a je spokojenej
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ESO RIMER » 11 čer 2009, 14:10

Najeto mám po ůpravě 3500km ale celkem5500km a krom otlaku na špalcích je to vpohodě ale podle manuálu se musí občas promazat.
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 12 čer 2009, 23:08

Mam jeden technicky dotaz. Poloremenice spojky na me majesty 250 nejsou pri volnobehu uplne u sebe. Tim chci rict ze remen je asi 1cm od horniho okraje. Tim je mensi obvod (vyssi rychlost) a zacina uz zabirat spojka. Kontrastni pruzina je nova (original) a ty 3 pruzinky ve spojce taky. Myslel jsem, ze koupi nove se timto problem vyresi, ale bohuzel. Kdyz dam remen na horni okraj rucne a nastartuju, tak je vse ok. Ale jen do te doby, nez pridam plyn. Po te se remen uz do te same polohy nevrati a visi asi ten 1cm od okraje. A pritom po zhasnuti motoru je remen volny. Nechapu to. Celkem me to otravuje zivot. Line rozjezdy, zahrivani spojky i na volnobeh. Prosim vas o radu, jak tento problem vyresit. Vyndana spojka chodi krasne az dokonce, tak nevim. Velmi dekuji za odpoved. S pozdravem Zappy :cry: :cry: :cry:
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Fispe » 12 čer 2009, 23:28

Slabá vratná pružina, nebo příliš těžké válečky, nebo příliš vysoké otáčky volnoběhu, nebo drhne a nevrací se polořemenice spojky, nebo klec válečků či válečky jsou poškozeny a nechodí volně. Myslím, že nic jiného už to být nemůže :idea:
602 242 282
Uživatelský avatar
Fispe

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 603
Registrován: 25 lis 2007, 21:28
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco Super 8/125 a pak ještě taková Černá Mrcha

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod TheWitch » 13 čer 2009, 07:30

Rozebrat, vyčistit, promazat a při tom hodit kontról, jestli to už není vydřený v těch vodících drážkách, případně jestli se už Ty vodící čepy nederou skrz plášť ven! R1Max by mohl vyprávět! :D ...mno a taky změřit řemen, nemá-li už životnost dávno za zenitem! Vošoupanej dělá něco podobnýho, ale to by se zas ty řemenice v poho dovíraly... :?

Marťas33:
Wičák se nám narodil :D No už aby to bylo..co ještě potřebuješ??né že bych měl doma vrakáč,ale člověk nikdy naví co může sehnat..[/quote]

Dík za nabídku! :wink: Beru všechno, co se Ti doma válí!! :P 8)

Drazí přátelé,
vyřešil jsem 2 záhady, které souží lidstvo a mě již delší dobu! Ta první je, proč poslední dobou tak často padají a mizí dopravní letadla a ta druhá, proč moje Kačenka víc jak rok stávkuje a nejede tak, jak by měla!! Kupodivu mají obě dvě s nejvyšší pravděpodobností stejný původ a to ten, že můj drahý kamarád letecký mechanik při čištění Kačenčina karbecu NEDAL, ba co víc ZTRATIL malinkatou trubičku zvanou směšovač z hlavní trysky!!!!! Chtěl jsem ho už včera zabít a nakrmit s ním moje čtyřnohé děti, ale podařilo se mu uniknout, proto Vás důrazně varuji, aby jste ještě nějaký čas nesedali do letadel a raději použili jiný dopravní prostředek, potažmo se přemisťovali pěšky a častěji než obvykle kontrolovali otevřené nebe nad hlavou, neřítí-li se na Vás nějaký ten Boeing či Cessna, postižená prací stejného mechanika, jako moje Kačenka!!!
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 17 čer 2009, 14:54

Dobry den pratele, mam opet jeden dotaz. Nove koupena majesty se zacina pekne vybarvovat. Po spojce (snad opravene) me zlobi dobijeni. Mam pocit ze by to melo dobijet kolem 14V? Ale moje nadhera dobiji jen 12,8V. Proto se vas ptam cim by to mohlo byt. Neni problem to kazdy tyden dat na nabijecku, ale otravuje to zivot. Velmi dekuji za pripadne odpovedi. S pozdravem Zappy

hmm. rict mu to muzu, ale nic naplat. Byl za bezkonkurencni cenu a i kdybych tam mel udelat celou elektriku novou, tak se mi to porad vyplati. Potreboval bych spis poradit cim by to asi mohlo byt. Do servisu se mi to davat nechce. Tady u nas je jen autorizovany servis Yamaha a ti si berou takove penize, ze se to nehodi. A navic je financni krize :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 15:57, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 18 čer 2009, 20:30

Zappy: poslouchej, čím a jak si to měřil já si na dobíjení stěžovat nemůžu jezdím od loňskýho května a baterka drží pořád. Jinak problém by teoreticky mohl být i v tý baterce......
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 19 čer 2009, 12:53

Ahoj. Meril jsem to multimetrem na volnobeh se zapnutymi svetly, to davalo kolem 12,5v a potom v otackach a vysplhalo se to na max neco pres 13v. Mohlo by to byt i baterkou. Nikdo nevi jak je stara. Rikal jsem si jestli nebude spatny regulator, ale tam se nema moc co kazit. Koupil jsem si jeste sprej na kontakty, tak musim prostriknout vsechny spojky a uvidi se. Snad to nebude nic hrozneho. :roll:
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ohka » 19 čer 2009, 18:31

ESO RIMER píše:psal jsem to nekolikrát a dnes jsem to řikal i parisoj s orig.varcem mě to jelo 125 ted mě jednou oblízlo 150 ale 140 to jede ale musíš to rozjed 120 není problé to je moje cestovní rychlost a po upravě mě to točí při 120km 7700ot.
a není tam nic krom varce žádnej dlouhej převod a odpovím ti na další otázku proč to tak mají v serii j-costu vytočený protože to je racing variátor to tady jěště někomu pořád nedochází :?:
pouze je to jiná konstrukce zeptej se kolik to točí na minarelli atd.

Já nevím o co se pořádně jedná, protože se mi nechce pročítat celé dlouhé vlákno, ale já na svém zlatíčku nemám vůbec žádné úpravy a 140 km/h mi jezdí normálně.
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Marťas33 » 24 čer 2009, 17:10

Zappy píše:
pariz.martin píše:Zappy: poslouchej, čím a jak si to měřil já si na dobíjení stěžovat nemůžu jezdím od loňskýho května a baterka drží pořád. Jinak problém by teoreticky mohl být i v tý baterce......


Ahoj. Meril jsem to multimetrem na volnobeh se zapnutymi svetly, to davalo kolem 12,5v a potom v otackach a vysplhalo se to na max neco pres 13v. Mohlo by to byt i baterkou. Nikdo nevi jak je stara. Rikal jsem si jestli nebude spatny regulator, ale tam se nema moc co kazit. Koupil jsem si jeste sprej na kontakty, tak musim prostriknout vsechny spojky a uvidi se. Snad to nebude nic hrozneho. :roll:

Zappy podíval bych se na dobíjení se zhasnutými světly-pokud ti to jde.na volnoběh a potom se zvýšenýma otáčkama.ale nezdá se mi že máš problém s dobíjením když ti to dává 12.5v na volnoběh s rozsvícenými světly..ještě mě napadly uhlíky...ty jsou všude svině :D
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron