Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Marťas33 » 04 čer 2009, 06:29

Zappy píše:
pariz.martin píše:Možná je to blbost ale mě taky něco takovýho rozčilovalo než jsem přišel na to že mi tam klepalo zadní prasátko :-D zkus za něj vzít a zahejbat s ním jestli to nebude vydávat stejný zvujy jako s motorem

muzu se jen zeptat co je to zadni prasatko?

to je na kotouči to heblo díky kterému zastavíš :D
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 04 čer 2009, 06:42

přesně tak prsátko - brzdič bez destiček a unašeče :)
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - zkušenosti, rady atd...

Příspěvekod wassermanek » 04 čer 2009, 07:55

zdar jaký olej mam dat do yamaha majesty 250 r.v 99, nemáte někdo třeba manuál k tété motorce. díky
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 říj 2013, 15:37, celkově upraveno 4
Důvod: Přesunuto do správné sekce a sloučeno s již existujícím tématem
wassermanek

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 03 dub 2009, 23:09

Re: Yamaha Majesty 250 - zkušenosti, rady atd...

Příspěvekod Roman ST1 » 04 čer 2009, 08:28

wassermanek:
Zajeď do yamahy, nebo si tam zavolej. Do Majesty 400 používám jejich oleje Yamalube 10W-40
Naposledy upravil KYBLOS dne 02 říj 2013, 15:21, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
Roman ST1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 89
Registrován: 25 kvě 2008, 11:39
Bydliště: Okolí Řáholce (Jičín)
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod TheWitch » 05 čer 2009, 06:57

Zappy píše:Zdravim vsechny stastne lidi co vlastni majesty. I ja jsem letos koupil model 2001 (MBK skyliner 250). Zatim slape bez problemu, ale zacinaji se ozyvat podivne zvuky od spojky. Na volnobeh jakoby tam neco klepalo. Pri vyssich otackach uz nic, jen na volnobeh. Pripada mi to jako lozisko. Nevim. Nemate nekdo stejnou zkusenost? Jinak se mi nikde na netu nepodarilo sehnat servisni manual. Byl bych nekomu z vas velmi vdecny za nejaky odkaz, nebo poslani na mail. Predem velmi dekuji. Jinak preji vsem mnoho stastnych km bez nehod a bez technickych problemu.

Zdarec! Jestli je to klepání podobný spíš cinkání a dělá to jen na volnoběh, tak je to s nevětší pravděpodobností uvolněnej sichrkroužek na spojce. Je to sice otravný, ale žádná závada to neni. Jednoduchej trik: Až to budeš rozdělávat, sundej 3 ségrovky, co ho držej a zohni je mírně do obloučku... Toť vše... :wink: 8)
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 05 čer 2009, 11:46

Je tu ještě někdo krom eso rimra s variátorem od j costa?

Řeším jednu podložku co má být umístěná před tímto variátorem ale součástí balení.
Pak už jsem jenom zvědavej jaký to bude když tahle polořemenice nepřenáší točivej moment tedy jedině tema špalíkama.
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Zappy » 06 čer 2009, 11:20

Paja.oni:
Prosim tě do ničeho nemlať!!!! Ty ložiska jdou krásně vylisovat a zase pěkně zpátky já tam mám dvě,jedno jehlové ložisko a druhé kuličkové víc jich tam snad neni cena cca 600,-.A myslim si že je to ono,ale přesvědčíš se jen kontrolou sundat spojku a pěkně osahat.Jinak přeji mnoho ujetých metrů a kilometrů.[/quote]

Tak uz jsem prisel cim to je. mam slabe ty tri pruzinky na spojce a to mlaceni je jak se dotykaji pakny spojky o ten hrnec na spojce. Takze se to vymeni a kdyz uz to budu mit rozdelane tak se vymeni i kontrastni pruzina a snad uz bude pokoj. ale zase se neco najde. Jinak diky moc za ten maual. nemecky sice neumim ani slovo, ale nekdo se najde :) diky

Chci se nekoho z vas zeptat jestli nemate na prodej originalní plexi na majesty 250 r.v. 2001? Na svem jsem uz mel namontováno to velke ´´zimni´´ :) a na leto shanim originalni, ktere bych si asi rad jeste nechal zmensit. Diky moc za pripadne nabidky
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 15:54, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Zappy

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 03 čer 2009, 13:07
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250-2001

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 10 čer 2009, 06:09

Přátelé, pamarádi.
Včera jsem osadil Meg novým variátorem j-costa a kevlarovým řemenem Malossi. Čekal jsem minimálně stejný pocit z jízdy jako se starým origo variátorem. Bohužel nová koncepce tohoto variátoru mě naprosto zklamala. Kouzlem tohoto skůtru byl původně krásnej pocit ze souhry otáček který šli za rychlostí plynule. Tento variátor je řešen prakticky plovoucí polořemenicí, která nepřenáší točivej moment, z toho plyne, že to zůstává na tý vnější. Tento variátor je určen pro lidi který si neradi hrajou s plynem jelikož k rozjetí potřebujete max otáčky jinak je to bez tahu. Spoustě už asi tošlo, že jsem se cítil jako na silnější padesátce. Druhým negativem je neúčinost brždění motorem. Nejraději bych do toho kopnul. Jedinou nadějí pro mě je zatížit ty špalíky a čekat že se umoudří a začnou měnit převod už v nižších otáčkách. Jinak abych popsal průběh zrychlení: Samo že nasadíte plnej plyn a do 50-60 je to vlažný pak je cítit zábětový zub cca v 70-80 druhej a než se nadějete tak tam je 110 ale při jízdě do těch 50-60 se cítíte jak na padesátce.

Závěrem: nekupujte novinkový zboží a jak se říká nejlepší úpravou je návrat k serii.

Já ho kupoval z nutnosti, teď mi nezbývá než ho zkusit vyladit po konzultaci s rimmrem kterej ho používá o něco dýl se pokusím dohnat z mýho pohledu chyby.

Brzo připíšu další poznatky. Poslední ideou je zvýšení hmotnosti špalíků, pokud možno bez kupování nových (1250,-)
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 15:55, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod kraken.99 » 10 čer 2009, 18:06

a k tomu válec a potom stejně ještě dáš varec a výfuk.......
jak jednou začneš nebudeš vědět kdy přestat tak není potom lepší koupit rovnou vyšší obsah :wink: ale u těch převodů ti vyloženě píšou nepoužívat u seriového válce
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 15:55, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod pariz.martin » 10 čer 2009, 20:01

takže jsem tu zas a znovu k variátoru j costa proběhla úprava kterou popíšu asi stejně jako jsem tu popisoval rozborku přední vidle.
Takže přeskočím rozebrání a složení variátoru jako celku a začneme tím že máme před sebou ten nový variátor. Šlo mi o to že s jejich nastavení jsem musel jet asi na třetinu plynu abych se vůbec pohnul, to znamená, že jsem potřeboval těžší špalíky. A jelikož nové stojí 1250,- vyřešil jsem to jinak. Potřeba bylo 12 čtvercových 10g závažíček těch co se lepí na hliníkový disky, raznice s průměrem 15mm (špalíky mají 16). Jistě chápete kam mířím. ze závažíček se vyrobili kolečka ty jsem přilepil zespodu na ty špalíky a jen to všechno sesadil. Světe div se já se trefil na volnoběh se zadní kolo netočí (při zahřátým motoru) a stačí se jen dotknout plynu a začíná zabírat jako seriová. Zatím to mám ozkoušené jen na cca 7km a dokonce je i cítit ale jen lehké brždění. Závažíčka jsou z olova které doufám nepoškrábe tělo variátoru, ale přesto nedoporučuju tuto úpravu hlavně z důvodu neozkoušenosti. :roll:
Kdybych mohl vrátit čas tak bych si vybral variátor Mallosi který přenáší točivý moment stejně jako vnější řemenice.

no jak ti na to odpovědět já ti ani nevím ono je to úplně něco jinýho, jede to a jede to hezky, jenže já neřešil zrychlení já prostě jen chtěl vyměnit varec a pokud možno značkovej aby něco vydržel
a co se týče těch válečků tak to by ses muse domluvit s nima rozhodně by to za úvahu a jeden telefon stálo
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 říj 2013, 15:56, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Jednou jsem slyšel, že se má stát pevně na zemi. Doplňuji jen několika slovami, že je to nejlepší při nulové rychlosti
Uživatelský avatar
pariz.martin

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 79
Registrován: 30 dub 2008, 12:00
Bydliště: Litoměřice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 DX - 1999
Tuning / úpravy: variátor J-Costa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ESO RIMER » 10 čer 2009, 21:02

pánové mám po této upravě najeto asi 3500km bez problémů a jsem spokojenej
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod TheWitch » 10 čer 2009, 21:06

Tak, mí drazí scootem spolupostižení, zítřkem se Kačenka stěhuje z garáže do vybavenější a prostornější dílny a bude na ní konečně zahájena revitalizace!! Pár dílů už je doma, pár na cestě a pár ještě v nedohlednu, ale tak do měsíce by mohla zase lítat!! 8) ...držte palec!! :wink:

p.s. ...s tím souvisí i slíbený další postupný doplňování webu návodama, postupama a fotkama... Těšte se...

SCOOT S VÁMI

Váš Wičák!! :P
http://www.thewitch.estranky.cz/ mluvící kost: 773 101 957
Uživatelský avatar
TheWitch

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1140
Registrován: 28 zář 2007, 10:49
Bydliště: Kroměříž
Skútr / moto: KačenkaIII. (Yamaha Majesty 250:)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod ESO RIMER » 10 čer 2009, 21:29

psal jsem to nekolikrát a dnes jsem to řikal i parisoj s orig.varcem mě to jelo 125 ted mě jednou oblízlo 150 ale 140 to jede ale musíš to rozjed 120 není problé to je moje cestovní rychlost a po upravě mě to točí při 120km 7700ot.
a není tam nic krom varce žádnej dlouhej převod a odpovím ti na další otázku proč to tak mají v serii j-costu vytočený protože to je racing variátor to tady jěště někomu pořád nedochází :?:
pouze je to jiná konstrukce zeptej se kolik to točí na minarelli atd.
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Marťas33 » 10 čer 2009, 21:39

TheWitch píše:Tak, mí drazí scootem spolupostižení, zítřkem se Kačenka stěhuje z garáže do vybavenější a prostornější dílny a bude na ní konečně zahájena revitalizace!! Pár dílů už je doma, pár na cestě a pár ještě v nedohlednu, ale tak do měsíce by mohla zase lítat!! 8) ...držte palec!! :wink:

p.s. ...s tím souvisí i slíbený další postupný doplňování webu návodama, postupama a fotkama... Těšte se...

SCOOT S VÁMI

Váš Wičák!! :P

Wičák se nám narodil :D No už aby to bylo..co ještě potřebuješ??né že bych měl doma vrakáč,ale člověk nikdy naví co může sehnat..
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy,udrzba,navod

Příspěvekod Marios » 10 čer 2009, 21:41

Wičák potřebuje nvou Kačenku :-) :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Člen Scooter Clubu NM
Marios

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2420
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: YAMAHA T MAX
Tuning / úpravy: Vše Origginál

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků