Diskuze o skútrech větších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

25 dub 2008, 19:48

to thewitch:řetěz zjistil že ho změřil ale nakonec jsme se stejně domluvili že ho pro jistotu vymění

martan77:ty máš kola 13"? to máš dobrý mi chudáci máme jen 12" :(

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

25 dub 2008, 20:05

Počkej...že bych se sknul? :o Však Majesty má kola třináctky, nebo ne? :o Teda jako, ani jsem se na to nedíval, bral jsem to jako hotovou věc :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

25 dub 2008, 20:42

to martan77.jestli máš 250cc tak máš kola 12" jestli 400cc tak 13" a 14"

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

25 dub 2008, 20:51

to kraken.99. Tak je to jasné, žádné třináctky, ale dvanáctky :p

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

25 dub 2008, 21:39

a já už záviděl že máš něco lepšího :p :D

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

27 dub 2008, 18:42

Pánové...tak jsem asi na pár dní dojezdil :( Odešla mi asi baterka. Píšu "asi", protože se mi to zdá trochu zvláštní :( Mám v Majesty normální gelovku od Yuasa. Když jsem ji tam dával, byla normálně nabitá. První jízda v pohodě. Dneska ráno přijdu, zmáčku startér...chvíli se motor snaží probudit k životu, ale nic. Tak to za chvíli zkouším znovu, a znovu a pak....začnou blikat hodiny na přístrojovce a motoru se už taky moc nechce. Tak si říkám, no to snad ne, vybitá baterka :( Jenže ji vytáhnu a na mínusové straně je docela horká...tak teď nevím, jestli je chyba v baterce, nebo (bože to snad ne :o ) v elektrice...

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

27 dub 2008, 18:53

Ahojky Martan77. Na minulé stránce jsi psal, že jsi ztratil speciální matičku na přichycení kontaktu k baterce. Pokud si to nějak zflikoval, tak by to mohl být ten problém. Při startování tečou v kabelech "velké" proudy a jestli máš na kontaktech u akumulátoru nějaký přechodový odpor, tak by se to mohlo hodně zahřívat a nestartovat ;)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

27 dub 2008, 19:01

no jestli zflikoval, to nevím....normálně jsem ten mínusový kabel přichytil k baterce šroubkem a matičkou, takže dotek tam 100% je :o

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

27 dub 2008, 20:40

ale je fakt že když se ta baterka zahřívá bude asi někde problém v elektrice já bych tedy nejdřív začal hledat u napojení baterie a modlil se že je to ono

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

28 dub 2008, 18:07

[quote=martan77]no jestli zflikoval, to nevím....normálně jsem ten mínusový kabel přichytil k baterce šroubkem a matičkou, takže dotek tam 100% je :o[/quote]

No já bych to zkusil nakopnout přes kabely (třeba přes auto) a tím bys vyloučil problém "za baterkou". Jestli to normálně naskočí, je to buď baterka, nebo ty kontakty.
Já mám slabou baterku a když zaparkuju a nechtěně otočím klíčkem víc než je třeba (asi to všichni znáte - režim parkovačky), tak si pak ani neškrtnu. To jak to popisuješ (kromě té zahřáté baterky - to jsem nezkoumal) tak to mi to dělá, když je baterka vybitá. Párkrát to otočí motorem (i když to normálně chytá skoro na škytnutí) a pak už to jen škytne a cvaká to u baterky (jako nějaký relé).
Napiš, jak jsi dopadl.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

28 dub 2008, 19:39

Femio, jako nějaký relé? je tam stykač a současně tlačí pastorek do setrvačníku (sakra to je u plechovky, je to i u skúta? Asi jo)
Martan Fispe má pravdu v tom přechodovym odporu. Nejspíš to bude u baterky, ale múže to být i v ukostření.
Možná se ti to zdá na první pohled dobrý ale teče tam skoro 60 Ampér. To je tak 2x tolik co ti žere celej barák když všechno zapneš :o

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

28 dub 2008, 20:30

Ten cvakavej zvuk to dělá, když je slabá baterka. Startér už se nehne, jen to cvaká. Nabil bych baterku a zkontroloval kontakty, příp. oxidaci, maximálně velká plocha dotyku.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

29 dub 2008, 14:20

[quote=Gullwing]Femio, jako nějaký relé? je tam stykač a současně tlačí pastorek do setrvačníku (sakra to je u plechovky, je to i u skúta? Asi jo)
Martan Fispe má pravdu v tom přechodovym odporu. Nejspíš to bude u baterky, ale múže to být i v ukostření.
Možná se ti to zdá na první pohled dobrý ale teče tam skoro 60 Ampér. To je tak 2x tolik co ti žere celej barák když všechno zapneš :o[/quote]

jj, já elektrice moc nerozumim, prostě to cvaká :) S těmi ampérami a tak máš pravdu, možná se tím vysvětluje můj problém s alarmem (viz pár stránek dozadu), plusko jsem totiž napojil jakoby na přístrojovku, což na alarm stačí, ale na dálkovej start ani omylem. V tom přístrojovkovym kabelu asi není pro start dost šťávy. Zkusím ten plusovej přívod do alarmu (dálk. startu) píchnout rovnou na baterku...

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

29 dub 2008, 19:02

No proto sem to psal. Tím startovacím čudlem jen spínáš ten magnet co za1. Vysune ten pastorek do toho ozubenýho kola na setrvačníku a za 2. teprve spíná proud do toho startéru (vlastně jakési relé). Je tam prostě pořádnej spínací kontakt. Startér musí být napojen přímo na baterku a pořádnym káblem. Je napřímo bez jakýchkoliv pojistek (jen přes ten spínací kontakt - relé , což je vlastně součást startéru). Do startéru ti teda vedou jen 2 plusový dráty. Jeden tlustej, který napájí startér a druhý tenký, který ovládá magnet. Jo a je tam k tomu relé ještě jedno rozpínací relé co odpojí světla a já nevím co ještě, když startuješ.
To cvakání dělá ten magnet jak vysouvá ten pastorek.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

29 dub 2008, 20:44

U auta to tak je, ale tady do startéru vede jen 1 drát. To vím 100%, protože když otočíš klíček do start polohy a propojíš (brutálně šroubovákem:) + od baterky a ten tlustej + co vede do startéru, tak to chytne. Podle Tvé verze by se magnetem nezasunutý startér protočil naprázdno. Neníliž pravda? :)
Odeslat odpověď