Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod kraken.99 » 25 dub 2008, 19:48

to thewitch:řetěz zjistil že ho změřil ale nakonec jsme se stejně domluvili že ho pro jistotu vymění

martan77:ty máš kola 13"? to máš dobrý mi chudáci máme jen 12" :(
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod martan77 » 25 dub 2008, 20:05

Počkej...že bych se sknul? :o Však Majesty má kola třináctky, nebo ne? :o Teda jako, ani jsem se na to nedíval, bral jsem to jako hotovou věc :)
martan77

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2007, 09:19

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod kraken.99 » 25 dub 2008, 20:42

to martan77.jestli máš 250cc tak máš kola 12" jestli 400cc tak 13" a 14"
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod martan77 » 25 dub 2008, 20:51

to kraken.99. Tak je to jasné, žádné třináctky, ale dvanáctky :p
martan77

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2007, 09:19

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod kraken.99 » 25 dub 2008, 21:39

a já už záviděl že máš něco lepšího :p :D
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod martan77 » 27 dub 2008, 18:42

Pánové...tak jsem asi na pár dní dojezdil :( Odešla mi asi baterka. Píšu "asi", protože se mi to zdá trochu zvláštní :( Mám v Majesty normální gelovku od Yuasa. Když jsem ji tam dával, byla normálně nabitá. První jízda v pohodě. Dneska ráno přijdu, zmáčku startér...chvíli se motor snaží probudit k životu, ale nic. Tak to za chvíli zkouším znovu, a znovu a pak....začnou blikat hodiny na přístrojovce a motoru se už taky moc nechce. Tak si říkám, no to snad ne, vybitá baterka :( Jenže ji vytáhnu a na mínusové straně je docela horká...tak teď nevím, jestli je chyba v baterce, nebo (bože to snad ne :o ) v elektrice...
martan77

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2007, 09:19

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Fispe » 27 dub 2008, 18:53

Ahojky Martan77. Na minulé stránce jsi psal, že jsi ztratil speciální matičku na přichycení kontaktu k baterce. Pokud si to nějak zflikoval, tak by to mohl být ten problém. Při startování tečou v kabelech "velké" proudy a jestli máš na kontaktech u akumulátoru nějaký přechodový odpor, tak by se to mohlo hodně zahřívat a nestartovat ;)
602 242 282
Uživatelský avatar
Fispe

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 603
Registrován: 25 lis 2007, 21:28
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco Super 8/125 a pak ještě taková Černá Mrcha

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod martan77 » 27 dub 2008, 19:01

no jestli zflikoval, to nevím....normálně jsem ten mínusový kabel přichytil k baterce šroubkem a matičkou, takže dotek tam 100% je :o
martan77

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2007, 09:19

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod kraken.99 » 27 dub 2008, 20:40

ale je fakt že když se ta baterka zahřívá bude asi někde problém v elektrice já bych tedy nejdřív začal hledat u napojení baterie a modlil se že je to ono
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod femio » 28 dub 2008, 18:07

[quote=martan77]no jestli zflikoval, to nevím....normálně jsem ten mínusový kabel přichytil k baterce šroubkem a matičkou, takže dotek tam 100% je :o[/quote]

No já bych to zkusil nakopnout přes kabely (třeba přes auto) a tím bys vyloučil problém "za baterkou". Jestli to normálně naskočí, je to buď baterka, nebo ty kontakty.
Já mám slabou baterku a když zaparkuju a nechtěně otočím klíčkem víc než je třeba (asi to všichni znáte - režim parkovačky), tak si pak ani neškrtnu. To jak to popisuješ (kromě té zahřáté baterky - to jsem nezkoumal) tak to mi to dělá, když je baterka vybitá. Párkrát to otočí motorem (i když to normálně chytá skoro na škytnutí) a pak už to jen škytne a cvaká to u baterky (jako nějaký relé).
Napiš, jak jsi dopadl.
Uživatelský avatar
femio

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 14 pro 2007, 21:15
Bydliště: Opava
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 - 2000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Gullwing » 28 dub 2008, 19:39

Femio, jako nějaký relé? je tam stykač a současně tlačí pastorek do setrvačníku (sakra to je u plechovky, je to i u skúta? Asi jo)
Martan Fispe má pravdu v tom přechodovym odporu. Nejspíš to bude u baterky, ale múže to být i v ukostření.
Možná se ti to zdá na první pohled dobrý ale teče tam skoro 60 Ampér. To je tak 2x tolik co ti žere celej barák když všechno zapneš :o
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Myschan » 28 dub 2008, 20:30

Ten cvakavej zvuk to dělá, když je slabá baterka. Startér už se nehne, jen to cvaká. Nabil bych baterku a zkontroloval kontakty, příp. oxidaci, maximálně velká plocha dotyku.
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Sh 150 (2022)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod femio » 29 dub 2008, 14:20

[quote=Gullwing]Femio, jako nějaký relé? je tam stykač a současně tlačí pastorek do setrvačníku (sakra to je u plechovky, je to i u skúta? Asi jo)
Martan Fispe má pravdu v tom přechodovym odporu. Nejspíš to bude u baterky, ale múže to být i v ukostření.
Možná se ti to zdá na první pohled dobrý ale teče tam skoro 60 Ampér. To je tak 2x tolik co ti žere celej barák když všechno zapneš :o[/quote]

jj, já elektrice moc nerozumim, prostě to cvaká :) S těmi ampérami a tak máš pravdu, možná se tím vysvětluje můj problém s alarmem (viz pár stránek dozadu), plusko jsem totiž napojil jakoby na přístrojovku, což na alarm stačí, ale na dálkovej start ani omylem. V tom přístrojovkovym kabelu asi není pro start dost šťávy. Zkusím ten plusovej přívod do alarmu (dálk. startu) píchnout rovnou na baterku...
Uživatelský avatar
femio

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 14 pro 2007, 21:15
Bydliště: Opava
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 - 2000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Gullwing » 29 dub 2008, 19:02

No proto sem to psal. Tím startovacím čudlem jen spínáš ten magnet co za1. Vysune ten pastorek do toho ozubenýho kola na setrvačníku a za 2. teprve spíná proud do toho startéru (vlastně jakési relé). Je tam prostě pořádnej spínací kontakt. Startér musí být napojen přímo na baterku a pořádnym káblem. Je napřímo bez jakýchkoliv pojistek (jen přes ten spínací kontakt - relé , což je vlastně součást startéru). Do startéru ti teda vedou jen 2 plusový dráty. Jeden tlustej, který napájí startér a druhý tenký, který ovládá magnet. Jo a je tam k tomu relé ještě jedno rozpínací relé co odpojí světla a já nevím co ještě, když startuješ.
To cvakání dělá ten magnet jak vysouvá ten pastorek.
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod femio » 29 dub 2008, 20:44

U auta to tak je, ale tady do startéru vede jen 1 drát. To vím 100%, protože když otočíš klíček do start polohy a propojíš (brutálně šroubovákem:) + od baterky a ten tlustej + co vede do startéru, tak to chytne. Podle Tvé verze by se magnetem nezasunutý startér protočil naprázdno. Neníliž pravda? :)
Uživatelský avatar
femio

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 14 pro 2007, 21:15
Bydliště: Opava
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250 - 2000

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron