Diskuze o skútrech větších objemů.
17 kvě 2016, 21:50
Trabuk píše:Odmasti to a koukej kde to utíká. Oddekluj variátor a zkoukni gufero za spojkou a za variátorem...při výměně těhle gufer nemusíš nic víc rozdělávat, jen je vyměníš....další gufero je na hnané hřídeli zadního kola (musíš sundat výfuk, rameno, a kolo)....ještě by to mohlo být z výpušťáku oleje převodovky.....
Ahoj, chlapi nemáte někdo čísla těch gufer? Na majesty 250 rv 2000? Díky
-- 17 kvě 2016, 20:57 --
Ahoj borci, nemate někdo čísla těch gufer ke spojkove hřídeli a ke klikovce? Na Majesty 250 rv 2000
18 čer 2016, 21:09
Čaute borci,som tu nový. Mám Majdu 250 r.v. 2000. Menil som karburátor z vrakoviska, lebo pôvodný mi začal striekať benzín bokom na valec.Rozobral som ho, prečistil a zdalo sa byť všetko OK. Namontoval som ho a všetko fičalo ako treba, ale po cca 500 km mi začalo meniť volnobežné otáčky. Najprv ide uplne na minimum a po dlhšej jazde si pridá otáčky až začne zaberať spojka. Pozrel som sviečku, ktorú som dal pred 500 km novú a je tehlovo červená, takže OK. Rozobral som variator a spojku.Spojka dobra, pružiny OK,vyčistil som pakne aj bubon. Variator dobrý. Poskladal som to, nastavil otáčky nahádzal plasty. Skúšobna jazda-brutalne nízke otáčky a po dlhšej jazde znova do otáčok až zaberala spojka. Už neviem čo hľadať. Ak niekto vie príčinu zmeny voľnobežných otáčok,prosím o radu. Vopred ďakujem za akúkoľvek pomoc. A ešte som si všimol, že prítlačný tanier variatora ma z jednej strany vydraté drážky na vodítka a vodítka sú OK, akurát sú tam trocha volné. Stala sa niekomu z vás takáto závada? Myslím si, že vodítka by sa mali vydrať skôr ako prítlačný tanier. Ešte raz dík za akukolvek radu.
18 čer 2016, 21:36
Ten problém s volnoběhem souvisí s karbcem.V jakým stavu máš membránu ,jehlu a neseká se ti šoupě?Já jsem měl stejnej problém a byla popraskaná membrána a zároveň vydřená jehla ,takže buď spadla moc hluboko nebo se kousla nahoře.Po výměně to přestalo.
19 čer 2016, 09:27
Dík za radu. Dnes to skúsim rozobrať. Pozriem tú membránu, prípadne vymením z toho predošlého karbecu a vyskúšam. Ešte musím poriešiť ten prítlačny tanier variátora. Dám vedieť keď to dám do kopy. Rozborku plastov mám natrénovanú. V zime som robil motor a teraz mi vyskakujú takéto poruchy jedna za druhou. Problém je na ne prísť ako opraviť.
19 čer 2016, 10:10
Zkontroluj taky prirubu karburatoru, jestli je popraskana tak si prisava vzduch. Nastartuj to a pak si na ni sedni. Jestli se zmeni chod motoru pri zatizeni stroje je to priruba
19 čer 2016, 13:03
Dík za radu Trabuk, prírubu som kontroloval pri výmene karbecu,ta je OK. Už som to rozhádzal. Rozborku plastov som urobil za 15 minut. Vybral som membránu, no nebola poškodená.Šupátko sa mi zdalo moc drsné. Dal som tam membránu z pôvodného karbeca, malo pevnejšiu membránu a hladké šupátko. Pravdepodobne sa pridieralo. Zložil som to, dal som skúšobnú jazdu a je to v pohode. Voľnobeh OK žiadne zmeny, drží si otáčky. Díky za rady. A ešte sa chcem spýtať na ten prítlačný tanier variátora. Mal niekto z vás taký problém, že sa mu vymlátili drážky vodítok skôr ako samotné vodítka? Dík za rady.
27 čer 2016, 16:43
Čaute borci, tak som to dnes zasa rozobral. Začala mi cukat pri rozbehu spojka, tak som chcel dať nalepiť obloženie na pakne, nech je pokoj. Po rozobraní som zistil,že obloženie je v poho a pakne pridreté z toho jedna fest. Vymlátená je aj tá podložka na čapy pakní a tá vymlátila čiastočne aj tie čapy.Odtiaľ mi pochádzal taký zvonivý zvuk. Zvlášť sa to kúpiť nedá tak som to rozobral, vyčistil, namazal a znova zložil.Tá podložka už tak nelieta. Nejakú dobu to vydrží a potom kúpim celú spojku. Prítlačný tanier som objednal nový.V minulosti to tu riešil len Mr.Voza a nezistil som ako je spokojný. Čítal som toto forum dosť dozadu a často ste sa pýtali na remene.Predošlý majitel tam dal MITSOBISHI 23x11.4x871. Mohol tam byt cca 2000km. Ja som na ňom nabehal 8000km. Teraz som dal origo z YAMAHY a sú rovnaké. Uvidím kolko vydrží. Olej mi tiež zožralo do 0,2l litra na 100km. Zmeral som tlak vo valci a bol 5. Takže som sa čudoval, že to vôbec šlapalo. Urobil som výbrus a hlavu a olej odvtedy cca 2000km nedolievam. Dúfam, že toto už je tento rok posledná oprava. Za mesiac chceme s kolegom pozrieť na Duklu a po okolí, tak dúfam,že už sa mi nič nerozpadne.
27 čer 2016, 20:35
Ono je spousta věcí,který se můžou podělat. Ale to by jsi se nehnul od baráku.
08 črc 2016, 11:43
Ahoj, rád bych se zeptal, jaký používáte olej do Majesty 250? Jednak mě zajímá, jestli se držet označení uvedeného v návodu a taky budu rád za tipy na konkrétní značky, výrobky
Budu měnit olej svépomoci poprvé, tak chci předejít případnému nezdaru. Díky, Jindra
08 črc 2016, 17:48
DSC_0611.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
09 črc 2016, 22:13
Shell ADVANCE AX7 10W40 4T sa mi osvedčil.Dávam ho už druhý rok a spokojnost.Ak maš už vybehaný motor možeš dať aj hustejší.V manuali sú tabulky vizkozity olejov,ktoré možeš do motora dať.Značku si musíš vybrať podla odporúčaní iných,alebo podľa dostupnosti
10 črc 2016, 08:00
Do 4T skutru davam Motul Scooter Expert 10W40....osvedcene
10 črc 2016, 08:24
Já dával castrol 10w40 a od té doby co český Mogul dělá oleje do moto tak kupuji ten. Lidé si ho celkem chválí.
17 črc 2016, 12:43
Ahoj
prosím o radu...
Vypral jsem vzduchový filtr a po uschnutí jsem ho namočil do oleje na filtr a poté jsem jej "vyždímal" a po nasazení skůtr bez plynu nenastartuju a ani nedrží voloběh.Když jsem filtr opět vypral a nasadil bez namočení do oleje,tak vše funguje jak švýcary...
17 črc 2016, 13:23
Filter vyper v technickom benzíne,alebo daj nový.Hlavne ho v ničom nemáčaj.Filter tam má byt suchý. Ked ho namočís v oleji, nejde cez neho dobre vzduch.