Diskuze o skútrech větších objemů.
06 úno 2016, 23:20
Ahoj lidi mám dotaz na zkušené harcovníky.
Kdysi jsem někde narazil na info že někdo při GO motoru dal pod válec silnější nebo dvojí těsnění, čímž trochu snížil kompresy.
Trochu tím prý ubral na výkonu, ale zlepšil křivku kroutáku.
Já mám momentálně motor rozložený na prvočinitele, tak se zkouším dopídit jestli je to rozumná volba.
Muj styl jízdy je ten že jezdím s davem případně až kochacím tempem a maximálně za to zatáhnu když mě někdo vytáčí neplinulou jízdou.
Předem díky za rozumné odpovědi.
Odpověd je to na p... bez vysvětlení nemá žádnou hodnotu.
Jirka
19 dub 2016, 19:31
Čau draci.Po kolika km měníte spojkový pružiny?A dají se někde koupit pružiny jedný barvy ?Co jsem hledal, tak se prodávaj celý sady.To mě přijde zbytečný,když dva druhy nepoužiju.Dík za info.
19 dub 2016, 20:40
Pokud ti už při volnoběhu zabírá spojka tak je máš unavený a jsou zralé na výměnu.
Jinak je to věc každého v jakých otáčkách chce aby mu zabírala.
Jestli máš radši ostré rozjezdy dej tam tvrdší a jestli máš radši pohodové plynulé tak měkčí.
Jirka
19 dub 2016, 20:52
Jo to chápu. Mě jde o to,že se mi zdá,že nic nevydrží.Když používám ty nejtvrdší(červený), tak proč vyhazovat peníze za celou sadu.
22 dub 2016, 08:20
Ahoj lidi. Jen krátký dotaz ohledně servisu tohoto stroje. Jaký je interval na servis? Oleje a tak. Díky.
03 kvě 2016, 13:46
Ahoj,
mám dotaz jako naprostý neznalec. Když přijdu ke skútru a chci nastartovat tak v pohodě nastartuju, motor chytne a "bublá". To ale trvá maximálně 5 sec, začne se jakoby dusit a zdechne. Na další nastartování už běžet nevydrží ani 2 sec a někdy trvá dost dlouho než ho přinutím aby otáčky držel a nezdechnul. Vždy startuju bez přidání plynu ale když chci třeba ráno vyjet a vidím, že se mi jej nepodaří nastartovat ani na několikátý pokus tak už si plynem musím pomoct abych ho udržel v otáčkách, po chvilce již běží sám.
Napadlo mě, že jde možná o špatný sytič a nebo nekvalitní palivo ( natankoval jsem u Pap Oil ).
Za jakoukoliv radu budu vděčný, díky.
03 kvě 2016, 15:40
Vlastně už sis odpověděl sám. Může to bejt vadným sytičem, nebo nekvalitním palivem. Pak mě napadá zkusit novou svíčku a vyčistit a seřídit karburátor. Když to ani pak nebude OK, tak bych se zaměřil na to, jestli to někde nepřisává falešnej vzduch, ale to by asi bylo znát i za tepla a ne jenom při studeným startu.
04 kvě 2016, 07:13
Díky, za tepla to chytne mnohem líp, někdy i na první pokus. A za tepla myslím i když na to svítí třeba jen slunce. Jinak skútr stojí neustále venku, je jen zakrytý plachtou.
16 kvě 2016, 23:12
Přišel čas na výměnu řemenu
tak jsem prosvištěl net a ...v nabídce je 6 délek řemenu
871,872,875,877,853,856
ano, předem děkuji za radu: dej tam co máš- mám tam 871
spíš mne zajímá filozofická otázka: co udělá delší či kratší řemen- jasně, každý řemen se časem vytahá, takže z logiky ten nejkratší, ale neukazuje to na nejhorší možnou variantu , když už s tím výrobce počítá dopředu?
zase na druhou stranu nejkratší řemen za novoty bude TOP na rozjezdy a do kopců- bude řadit krátké-lehké převody
pro změnu nejdelší řemen bude paráda na TOP rychlost-bude sice potřebovat čas na rozjezd, ale dá nejdelší převod.
Uvažuju správně? Neberu v potas váhu válečků a stav kontrastní pružiny ( toto také ovlivní rozjezd-TOP rychlost) ,ale to už je laborace pro laboratoř
17 kvě 2016, 07:40
Ne. Uvažuješ špatně.
Správná dýlka řemenu:
Při rozjezdu je řemen na variátoru uplně dole (na vnitřním obvodu) a na spojce uplně nahoře (na vnejším obvodu) a tím je zajištěnej nejkratší převodovej poměr = nejlepší rozjezd. Při maximálce je na variátoru řemen uplně nahoře a na spojce uplně dole a tím je zajištěněj nejdelší převodovej poměr = největší maximálka.
Dlouhej řemen:
Při rozjezdu je řemen na spojce uplně nahoře, ale protože je moc dlouhej, tak na variátoru není uplně dole - tzn. delší převodovej poměr při rozjezdu a tím horší rozjezd. Při maximálce je řemen na variátoru uplně nahoře, ale zase kvůli se kvůli svojí dýlce nezařízne až do vnitřního obvodu řemenice spojky - tzn. kratší převodovej poměr, než v ideálním případě - omezí to maximálku.
Krátkej řemen:
Při rozjezdu je řemen na varátoru uplně dole, ale protože je moc krátkej, není na spojce uplně nahoře, ale je částečně zařízlej do zadní řemenice - tzn. delší prevodovej poměr, než v ideálním případě = horší rozjezd. Při maximálce je řemen zařízlej do zadní řemenice až dole, ale protože je moc krátkej, tak mu jeho dýlka nedovolí vystoupat na variátoru až nahoru = kratší převodovej poměr než v ideálím případě = omezí to maximálku.
Velkou roli hraje samozřejmě i šířka řemenu.
17 kvě 2016, 21:08
Díky za pitevní rozbor
tak si představuji odpovědnou odpověď odborníka a znalce
otázkou tedy zůstává KTERÝ rozměr je ten správný, Majdu už jsem s tímhle řemenem koupil, takže jak to na převodech vypadalo s novým řemenem fakt nevím
17 kvě 2016, 21:18
Já tam mám 872x23 ale jakej je u DX si nejsem jistej.
17 kvě 2016, 21:21
Mr.Voza píše:Čau Majesťáci,
mám-li správný info, tak se do Majesty dávaly origo 2 gramáže válečků - 14g by měly bejt do roku 2000 a pak se dávaly lehčí. Dával někdo z Vás, co máte origo 14g do sériovýho variátoru ty hranatý válečky Dr.Pulley? Mám Leoše se stejným motorem a válečkama 14g a uvažuju o Dr.Pulley, akorát nevím jakou gramáž. Všude na fórech se dočítám, že dávat a 10-15% lehčí proti kulatejm, to by odpovídalo 12 - 12,5g, ale koukal jsem i na stránky Dr.Pulley a tam uváděj pro Leoše (i pro Majesty) 14g, což je sériová gramáž, tak teď nevim. Ptám se tady, protože Majd je tady víc než Leošů a téma o Leošovi je více-měně mrtvý - jsme tady asi jenom dva, co ho maj.
Sám tohle taky zvažuji (Majda 98) v poznámkách mám Dr.Pulley 12,5g-kdysi jsem to někde na zhraničním fóru vyčetl, problém je, že sada potřebného rozměru se dodává jen s 6ti ks a Majda jich potřebuje 8
-- 17 kvě 2016, 20:31 --
larva píše:Já tam mám 872x23 ale jakej je u DX si nejsem jistej.
bych tipl že kompletní převody jsou u 250 Majd stejné ve smyslu stejné průměry variátoru i spojky a rozteče hřídelí. Koukl jsem na fotky svých rozborek a sborek (není nad to fotit, fotit, fotit) a na variátoru je vrchol netknutý, takže bych šel do 872,875, ale ještě se mrknu zdali by řemen už nebrousil o něco okolo.
-- 17 kvě 2016, 20:32 --
larva píše:Já tam mám 872x23 ale jakej je u DX si nejsem jistej.
bych tipl že kompletní převody jsou u 250 Majd stejné ve smyslu stejné průměry variátoru i spojky a rozteče hřídelí. Koukl jsem na fotky svých rozborek a sborek (není nad to fotit, fotit, fotit) a na variátoru je vrchol netknutý, takže bych šel do 872,875, ale ještě se mrknu zdali by řemen už nebrousil o něco okolo.
17 kvě 2016, 21:34
Přečti si tady vlákno o Dr.pulley. Někdo si to chválí, někdo zase moc rozdílů nepozoruje.Já jsem o nich taky uvažoval ale pak jsem od toho upustil, protože si nejsem za ty prachy jistej efektem.