Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod PBM2 » 30 říj 2015, 17:39

Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 09 pro 2015, 09:02

Čau Majesťáci,

mám-li správný info, tak se do Majesty dávaly origo 2 gramáže válečků - 14g by měly bejt do roku 2000 a pak se dávaly lehčí. Dával někdo z Vás, co máte origo 14g do sériovýho variátoru ty hranatý válečky Dr.Pulley? Mám Leoše se stejným motorem a válečkama 14g a uvažuju o Dr.Pulley, akorát nevím jakou gramáž. Všude na fórech se dočítám, že dávat a 10-15% lehčí proti kulatejm, to by odpovídalo 12 - 12,5g, ale koukal jsem i na stránky Dr.Pulley a tam uváděj pro Leoše (i pro Majesty) 14g, což je sériová gramáž, tak teď nevim. Ptám se tady, protože Majd je tady víc než Leošů a téma o Leošovi je více-měně mrtvý - jsme tady asi jenom dva, co ho maj.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 09 pro 2015, 10:47

Dal bych ty 12g, ale zkusenost nemam

Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod zbyňák » 09 pro 2015, 11:14

Měl jsem Majesty 2001 a originál válečky koupené pro tento rok výroby v YAMAZE měli přesně 12,3g. Bylo jich 8ks a rozměr 20x12.
Koukal jsem se do starých poznámek. Vážil jsem si je protože při objednávce my váhu neřekli, že se neuvádí. Kupoval jsem tenkrát celý variátor+řemen+vodítka.
Silverwing 600 - 120000 (80000). Spotřeba 4,57l.
Uživatelský avatar
zbyňák

250+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 464
Registrován: 09 kvě 2008, 11:26
Bydliště: Praha 5 - Slivenec, +420 777 237 439
Skútr / moto: Silverwing 600

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod TUNER » 09 pro 2015, 17:32

Já bych koupil ty 14g a případně je odlehčil,pokud by to s nima bylo moc lenivý....

....PS : Neříkal jsi že jezdíš pomalu a maximálka ti bohatě stačí ? :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 10 pro 2015, 08:38

TUNER: Ono mě ani nevadí, že je maximálna taková, jaká je. Ono mě to i stačí, nejezdím maximálkou často. Spíš mě vadí to, že se motor u Leoše při dosažení maximálky, což je podle GPS něco málo přes 110km/h, chová jako by zasáhnul omezovač - víš o čem mluvím, měl jsi ho taky - variátor už se víc neotevře a motor už se víc nevytočí. A já to menám rád, když se motor vytáčí až do mrtvice. Co jsem koukal na youtube na srovnávací videa série a Dr.Pulley na jinejch skůtrech, tak by se tím tahle nepříjemná vlastnost mohla odsranit - kromě toho, že by se měl celkově zlepšit průběh variátoru, tak při maximálce klesnou otáčky. No a co si budem nalhávat, kdyby to na maximálce nějekej ten km/h přidalo, nezlobil bych se :mrgreen: oba víme, že ten motor na to má, utáhnout o fous delší převod, než jakej je schopnej zařadit sériovej variátor se sériovejma válečkama.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod zdendau » 10 pro 2015, 10:36

prosím tě kolik ti to točí maximální otáčky já mám asi 6500 při 130km , při rozjezdu přidávám plyn a ono nic a najednou se to rozjede přískokem a má to takový divný zvuk jako kdyby to bylo přidřený ale jen při rozjezdu po nastartování.nemůže to být válečkama že by vyschla vazelína a teď by to tam bylo na sucho ?
Uživatelský avatar
zdendau

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 16 dub 2012, 10:03
Skútr / moto: majesty 250 modrá metalíza r.v 2002

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 10 pro 2015, 20:27

Rozebrat a komplet vycistit i se spojkou...

Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 11 pro 2015, 10:04

zdendau: kolik me to toci nevim, protoze Leos nema otackomer. ale presne jak pise trabuk, komplet variator rozebrat, vycistit, promazat, pripadne oporebeny dily vymenit.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod zdendau » 11 pro 2015, 11:14

děkuji přes zimu mám co dělat , je na to potřeba nějaký spešl vercajk a jestli ano musím ho koupit nebo je někde ke stažení obrázek nebo dokumentace že bych si ten vercajk udělal.
Uživatelský avatar
zdendau

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 16 dub 2012, 10:03
Skútr / moto: majesty 250 modrá metalíza r.v 2002

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 11 pro 2015, 11:57

Jestli mas razovy utahovak tak nic special neni treba....odkud jsi? Spojku taky komplet rozrber jestli nemas vydreny drazky u kluznych cepu...

Odesláno z mého Lenovo S660 pomocí Tapatalk
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 11 pro 2015, 22:40

zdendau:Jestli si chceš vyrobit nějakej vercajk tak tady je návod. Na aretaci varce budeš potřebovat plocháč cca 40x400mm,do něj tří díry ,středovou 28mm na 19mm ořech od ní 2díry 8mm s roztecí 120mm do kterých zavaříš dva 8mm kolíky, který zasuneš do řemenice varce.Na aretaci koše spojky ,stejnej plocháč kam navaříš dva 20mm čepy s roztečí 35mm.Až povolíš matku na spojkovým koši, tak je dobrý si udělat ze závitový tyče stahovák,kterej zabrání kontrasce aby se ti celá spojka nerozletěla a při montáži ti pomúže všechno pěkně sesadit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod zdendau » 12 pro 2015, 00:04

děkuji za rady namaluji si to na papír a v práci si to nechám pěkně svařit nějaký materiál tam také najdu jinak jsem ze staré boleslavi
Uživatelský avatar
zdendau

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 32
Registrován: 16 dub 2012, 10:03
Skútr / moto: majesty 250 modrá metalíza r.v 2002

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 12 pro 2015, 00:35

Ještě drobnost.Až budeš povolovat matku na spojce,tuším klíč 36,tak to chce upnout za spojkový pakny do většího svěráku a mezi svěrák a pakny dát třeba dřevěný prkýnka.Po povolení matky nasadit stahovák, přitáhnout, sundat matku a pak celý rozložit.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 12 pro 2015, 13:11

a az budes upinat spojku do sveraku kvuli povoleni ty velky matky, tak davej pozor, aby jsi pri utahovani sveraku nezdeformoval poloremenice spojky - aby jsi to chytnul opravdu za pakny a ne za poloremenice.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků