Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 24 črc 2014, 07:36

Rozdil je nejen v poctu zubu, ale i ve hnane hrideli ( osazeni)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 25 črc 2014, 23:45

Od jakýho výrobce tam máte řemeny?Já tam dával Dayco a po 3000km je v háji.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Santa » 28 črc 2014, 10:30

ja pouzivam GATES mam najeto cca 9000km a je ok
ale skontroloval bych i varec a kontrastni pruzinu i talire jestli jdou hladce......
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod t.snek » 09 srp 2014, 22:48

ahoj všem
Jsem hrdým majitelem yamaha majesty250 r.v,96. V poslední době mně ale už několikrát vypekla a to tím že po několika dnech stání cca 4 až 7 dní nešla hned napoprvé nastartovat. Bohužel ani napodruhé a ani napotřetí,napočtvrté až jsem startováním skoro vybil baterii. Zkusil jsem to tedy asi po třech hodinách znovu a na první brnknutí běžela jako vždy. Myslím že je to dost krátká doba stání na to aby byl problém se startováním jako po zimní odstávce. Pokud jezdím každý den funguje bezvadně.

Mimochodem ke spotřebě oleje uvedené výše-moje majda baští olej asi tak 1 litr na cca 1500-2000 km podle stylu jízdy ale jinak jezdí bezva a tak to zatim neřeším. Podle známého to prý u tohoto jednoválce normální
Uživatelský avatar
t.snek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 06 čer 2012, 19:48
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.96
Tuning / úpravy: mám v plánu malossi multivar

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 09 srp 2014, 23:38

Svíčka, cívka, nějakej studeňák,.....zkus to povyměňovat...toho oleje to žere dost, zkoukni pístní kroužky...
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 10 srp 2014, 00:51

Mně to dělali gufera na ventilech.Při startu to natáhlo olej a svíčka byla bez jiskry.Opravu jsem svěřil servisu.Počítej s výměnou těsnění pod hlavou.Pak napiš čím to bylo.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod t.snek » 11 srp 2014, 20:44

Moc rád vám sdělím čím to bylo. Jsem z toho už fakt na nervy. Vždycky když chci někam jet cca o třech dnech musím jít několikrát zastartovat (občas je cítit benzín) potom jít domů a cca za hodinu nastartuju už normálně. Když jezdím každý den tak je to v pohodě,chytá na brnk. Kdykoli někde zastavím a chci odjet taky chytne napoprvé. Jen nesmí stát třeba přes víkend. To by se klidně při startování nechala uchlastat ale nechytne. Zatím dík za rady
Uživatelský avatar
t.snek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 06 čer 2012, 19:48
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.96
Tuning / úpravy: mám v plánu malossi multivar

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 11 srp 2014, 22:03

Zkus zkontrolovat hladinu benzínu v karbci, ale že to dělá tak najednou.....co jsi už všechno zkoušel? Odkud jsi? Taky to může bejt jak říká Larva...
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod t.snek » 12 srp 2014, 11:51

při vytažení z garáže po zimě byl problém nastartovat a tak jsem tomu nepřikládal nějaký důraz. Jinak byl v provozu každý den do práce z práce mimo víkendů ale někdy i o víkend. Nedávno jsem měl od čtvrtka dovolenou a tak stál čtyři dny do pondělí a to už nešel nastartovat. Odvezl jsem ho do servisu a tam zjistil mechanik že je špatný kolínko mezi karburátorem a válcem (guma zpuchřelá a děravá) Vyměněno (2500 kč) a myslel jsem že je to pryč jezdil jsem zase denně ale teď jsem měl velkou dovolenou a problém je zpět pět dní stání a nastartuju pouze tím způsobem že několiktát zastartuju(až je cítit benzín) a nic nechám to být a za hodinu přijdu cvrnknu a majda chytne jak za mlada. Mechanik seřizoval ventily a hladinu karburátoru ale to asi nemá vliv protože to dělalo i před tím než to šteloval. Ještě mně napadlo čerpadlo membrána. Dneska jde znova na servis tak uvidíme
Uživatelský avatar
t.snek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 06 čer 2012, 19:48
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.96
Tuning / úpravy: mám v plánu malossi multivar

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 19 srp 2014, 21:40

Ještě dotaz k řemenům,na jakým e-shopu je kupujete?Dík za info.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 19 srp 2014, 22:34

Naposled jsem kupoval na skutry-levne.cz...dal jsem Dayco, ale mám zatím najeto jen 2000km, tak nemůžu referovat...
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 20 srp 2014, 20:03

Tak on řemen na majesty je celkové problém. Já jsem to řešil taky daiko gates originál yamaha a ani jeden nevydržel. resp poklidnym tempem kolem 110 vydržel každej ale jakmile jsem ho přidržel na dálnici cca 50-100km tak se rozpadl každej. A vyjádření Yamahy? Pane kdyby jste si přečetl před jízdou příručku k majesty dodávanou tak by jste věděl že pod plnym plynem můžete jet max 15min. a pak hrozí poškození řemenu variatoru...
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 20 srp 2014, 20:10

No skvěle.takže musím zvolnit :cry: :cry: :cry:
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod stunik » 21 srp 2014, 07:49

Zdravím Majesťáci, mám dotazy:
1. Jaká je minimální tloušťka zadního brzdového kotouče (kdy už se má vyměnit)
2. Kolik žere oleje? Nečoudí, olej z ní neteče a vypadá to, že dolévám cca 1dcl na 100km. Zkrátka jsem najel 700km a měrka byla krátká :)
3. Jsou vybrace skůtru při rozjezdu a v nižších otáčkách normální ?
4. Jak je časově náročné a složité zkontrolovat stav řemene a válečků ve variátoru?

Děkuji za odpovědi a trpělivost.
Yamaha Majesty 250, Hyusong Aquila 125, Yamaha Virago 535, Yamaha XJ 600, Jawa 350, Babetta 207 a 210, Korádo, ČZ 175/487
stunik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 01 led 2013, 20:08
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 21 srp 2014, 09:50

1. jestli je to jako u předního, tak je to 3,5mm
2. deci na sto je docela dost, deci na 1000km bych ještě bral...a mimochodem olej se měří při vyšroubované měrce...a nelej tam žádný sračky nebo se ti speče stírací kroužek...
3. tyhle vibrace při rozjezdu způsobují pravděpodobně vytahané spojkové pružinky
4. problém ani složité to není...kontroluje se variátor, válečky...vodítka, řemen, polořemenice, spojka, pružinky a kontrastní pružina....první rozborka s vyčištěním je cca 2hodiny....
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků