Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Luca_69 » 17 čer 2014, 09:58

To je odfuk z klikovky. to by mělo jít na konci airboxu do nějaké odchytávací zaslepené hadičky.
Honda SH 300
Zontes 350E
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2146
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda SH 300 + Zontes 350E
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dave Krčmik » 17 čer 2014, 17:58

No někde sem našel že to bude stírací kroužek, olej jde pak na klikovku a odtamtud tou záhadnou hadicí do filtru, no má to jet do Itálie v srpnu tak to vidím na kanystr oleje sebou.
Uživatelský avatar
Dave Krčmik

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 252
Registrován: 26 bře 2008, 22:13
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 400 K7

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dusan14 » 19 čer 2014, 15:31

Ano je to odvetranie klukovky, za normalnych okolnosti tam moze byt malicko oleja, podstatne viac ho tam bude ak jazdis dlhe trasy a motor res olej dostane zabrat, pri vysokej teplote oleja dochadza k jeho odparovaniu... A v filtri sa vyzraza voda s olejom.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Stifko » 20 čer 2014, 22:36

je kluci nějakej rozdíl v rámu a motoru mezi Majesty 250DX 98' s bubnem a mezi majesty model 2000 s kotoučem? Potřeboval bych vzit motor z DX a dát ho na tu novější která je hvizdlá na klice, ale jestli to bude sedět, nebo popřípadě jen prehodit kliku jestli je stejná, diky za info
Uživatelský avatar
Stifko

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 97
Registrován: 02 zář 2013, 10:22
Skútr / moto: Suzuki Burgmann 650
Tuning / úpravy: Plexi Biondi,kufr Kappa

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 21 čer 2014, 07:42

Zkus pokoumat z obrázku......uchycení motoru je podobné, ale nevím jestli je stejné
nákresy http://www.easyparts.nl/choosesubmodel/ ... y_250.html

Obrázek
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 03 črc 2014, 08:17

Chlapi, kolik vám tenhle motor bere oleje? Co mám Lěoše, tak jsem párkrát po trochách dolejval, ale nikdy jsem se nějak nezajímal kolik jsem po kolika km dolil. Teď jsem před odjezedem na Skůtršňůru doplnil olej k horní rysce na měrce a po návratu ze šňůry jsem měl olej cca na 2/3 mezi MIN a MAX na měrce. Abych ho doplnil zpět do horní rysky na měrce, dolil jsem cca 1-1,5dcl oleje. Na šňůře jsem najel 350km - z toho 50km byla pomalá jídza v koloně (kdo byl na šňůře, tak ví jak se jelo) a zbytek cesta tam a zpět rychlostí kolem 100km/h tachometrovejch (jeli jsme ve skupině se 125kama, takže 125kový tempo - nijak jsem to teda nehnal). Počítám teda, že mě to bude brát cca 0,4 oleje na 1000km (hrubej odhad). Je to ještě tak nějak "v normě" pro tenhle motor, nebo je to už moc?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod TUNER » 03 črc 2014, 09:01

Tak koukam už řešíš 2 z hlavních věcí proč jsem odešel od Leoše... Malá maximálka a spotřeba oleje (filtr versus sítko).
Ale abych jen netlachal,maximálku jsem měl po rovině něke u 115 a víc jak 120 jsem z toho nikdy nedostal. Pak jakoby zasáhnul omezovač - podle cukání a finito. Motor se silově tvářil že by jel dál,možná s delšim převodem o 10% by se to zlepšilo a bylo ideální.
Spotřeba 0,4l/1000 km je jak u dvoutaktů,měl by jsi taky změnit značku stroje. Tolik nedolévam ani mezi výměnama po 6000 km .... :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 03 črc 2014, 10:06

TUNER: Já si na to nestěžuju, jen porovnávám s jinejma strojema se stejným motorem, jestli je to v normě. Ta maximálka mě stačí, stejně jí ani nevyužiju, protože jezdím běžde 100-110 tacho, maximálně třeba chvilkově 120-130 tacho třeba při předjíždění (takže do 100 real). Při dosažení maximálky se to chvá přesně, jak popisuješ - motor se tváří, že by ještě chtěl jet, ale jako kdyby to zarazil omezovač.

Jinak mě Leoš plně vyhovuje a tak nějak z něj mám pocit, že je to svejma vlastnostma konečně skůtr, kterej jsem hledal. Vím, že tenhle motor papá olej víc než třeba Piaggia, jen mě zajímá, jestli je tahle spotřeba oleje ještě v normě, nebo jestli už by to chtělo do budoucna začít přemejšlet o výbrusu. Kupoval jsem 15 let starej stroj, takže s občasnejma opravama a výměnou "spotřebního materiálu" jsem samozřejmě počítal.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 03 črc 2014, 21:33

Já dolejvám olej zhruba jako ty.Co je norma nevím ale dokud je to únosný tak to neřeším.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 05 črc 2014, 18:37

larva: Diky za info.
A co ostatní, Kolik vám to papá oleje? Kolik oleje po kolika km cca dolejváte u tohohle motoru?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod BacaNR » 06 črc 2014, 21:02

caute a ake mate v TP pisane maximalne rychlosti?
BacaNR

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 105
Registrován: 12 čer 2013, 21:59
Skútr / moto: Tmax 500i,Malaguti madison RS250 ,Keeway matrix 70

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 06 črc 2014, 22:15

Já tam mám 123km/h.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod tondo02 » 11 črc 2014, 23:12

Dave: Zdravim Ta Dave . Ja som mal taky isty problem, teda ak je to este aktualne. Chyba je v gufere. Tecie Ti olej z prevodovky. Musis rozobrat variator, teda zlozit tu zadnu cast celkom dole(spojku).Potom das dole aj koleso. Ostane Ti iba hriadel. Odkrutis kryt prevodovky... su to skrutky na 10tku kluc(asi ich je tam 7) vyberies von celu prevodovku aj s hriadelom, kde sa dava koleso. A uvidis jedno gufero v prevodovej skrini. Toto Ti netesni a prepusta olej kanálikom, ktory usti nad kolesom. Olej kvapka na koleso a to tym, ze sa kruti rozhadzuje olej vsade a preto to je cele masne. Ak Ti mozem poradit kup si original gufero v Yamahe, aby si to nemusel rozoberat dva krat ako ja. Tak ti prajem aby sa ti to podarilo opravit.
2013-03-05 15.18.58.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
tondo02

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 15 srp 2012, 18:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 250

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Santa » 14 črc 2014, 14:57

ja mam max speed 125dle gps ale bylo to u kolegu v nemecku na dalnci a ve dvou.....
ted premyslim o prevodech
nevite jakej prevod ma Majesty 98r.v
a jakej prevod 2000r.v pocet zubu dekuji
Yamaha Majesty DX 250 najeto69000km (27000 ja) malossi multivar 3,5l/100
http://www.skutry-malsice.cz
Uživatelský avatar
Santa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 219
Registrován: 22 srp 2010, 21:54
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Yamaha Majesty DX 250 '98
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, Poloni pritlacny talir, Audio, Xenon, metalic lak na zakazku, velke plexi, komplet po GO

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Marťas33 » 24 črc 2014, 07:09

Dave Tondo má pravdu.Už jsem to kdysi řešil na starším typu.
Problém byl v tom,že gufero mělo ohoblovanou stírací hranu.Bohužel z důvodu volného ložiska na kterém už nebylo mosazné vytěsnovací pouzdro.Takže až se ložisko nalepilo a vyměnilo gufero za nové tak se to hodně zlepšilo,ale nepodařilo se to úplně odstranit.Ložisku prostě chybělo to pouzdro :(
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků