Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod KYBLOS » 07 dub 2014, 15:33

Tak, nevím jestli zvednout. Určitě by měli zlepšit průběh té akcelerace, protože vidím, že tam máš už nějaké plošky, což může ovlivňovat jejich stoupání ve variátoru. Tohle už je silnější skútr a z vlastní zkušenosti to posoudit nemohu, protože já tam takové plošky ještě nikdy neměl, ale beru to tak, že když to platí u malých skútrů, nejspíš to bude mít vliv i u velkých, takže výměnou za nové by to mělo být lepší.

http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... kcelerace/

Jestli to může zvednout maximálku si nemyslím, ale nebudu říkat rovnou ne, protože to s jistotou nevím. Maximálka by se měla snad zvednout s výměnou variátoru jako celku za např. Malossi multivar. Ten sice na svém skútru mám, ale nezkoušel jsem nikdy, zda to jede víc s orig. variátorem, či s Malossáckým. Pak je ještě možnost přejít na válečky Dr. Pulley, ale s těmi nemám žádnou zkušenost. Četl jsem na to chválu, že se zlepší zrychlení a max. asi taky, ale z vlastní zkušenosti to neposoudím. :roll:

viewtopic.php?f=11&t=4742&hilit=V%C3%A1le%C4%8Dky+Pulley
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 07 dub 2014, 18:51

Podle toho, jaký maj ty válečky plošky, tak nový válečky za prvé zlepšej průběh řazení variátoru (nebudou mít tak velkou styčnou plochu s variátorem a tím pádem se zmenší jejich tření ve variátoru) a maximálku by měly zvednou o fous taky. Takhle ohoblovaný válečky totiž nedokážou otevřít variátor na plno a řemen pak nevyleze na variátoru tak vysoko, jak by vylez s novejma válečkama. Nečekej ale zvednutí maximálky v řádech desítek km/h - budou to maximálně nějaký jednotky km/h.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 07 dub 2014, 20:32

Tyhle válečky vyměn a nejlépe za Malossi. Na válečkách RMS za 300kč jsem najel cca 4000km a byly s ploškama. Na Malossáckých za cca 700kč se mi objevily minimální plošky teď po cca 10000km. Výměna válečků je tuším popsána i na našich stránkách....neboj se toho, jen bacha na plasty kapotáže, abys něco neurval :twisted: :twisted: :twisted: 8)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 07 dub 2014, 21:06

Koukal jsem na ty válečky Dr.Pulley a nevypadaj špatně.Na naše Majdy by stály 38eur,což by nebylo tak hrozný.Ale já měnil válečky na tuhle sezonu,takže mám čas a navíc byla by dobrá nějaká zkušenost na Yamahách.Co jsem četl na foru Dr,Pulley ,tak na Burgmanech jim to fachá.Jinak dík za náped Kyblos.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 07 dub 2014, 21:48

Přemýšlel jsem o nich taky, ale nevím jakou gramáž a jestli sednou i do Multivaru....neví někdo? 8)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 07 dub 2014, 22:08

Koukni na odkaz co tam má Kyblos.Píšou tam asi o 10% lehčí.Ono by to chtělo fakt vyzkoušet ale dávej do toho prachy.Já to budu zjištˇovat na další sezonu.Pokud se mi nevy..re něco jinýho.Tedˇ jsem kupoval stator i s víkem,tak trnu hrůzou co zase bude.Jinak před 14ti dni jsem byl na srazu Motobobrů Strakonice a dobrej zážitek.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 07 dub 2014, 22:15

Trabuk: tak to vidis a tohle to jsou malossi a maji najeto cca kolem 6tis km.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 08 dub 2014, 15:25

Ptal jsem se Scoolandu na nějakou zkušenost s Dr. Pulley .Odpověď byla, že je několikrát zkoušeli na sport.varci Mallosi.Akcelerace lepší a maximálka šla hodně dolu.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 08 dub 2014, 16:34

Ja taky dvakrat rocne varec a spojku vycistim a namazu. Na valecky je asi lepsi se zeptat chlapu co jezdeji zavody...asi o tom vi vic z praxe....zkusim osondovat na zavodech v Mejte....
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 11 kvě 2014, 12:50

Chlapi, kolik Vám jezděj Majesty 250 v sériovým stavu? Zajímaj mě přesný hodnoty naměřený např. podle GPS, ne nesmyslný tachometrový hodnoty.

Mám Aprilii Leonardo 250 se stejným motorem (Leoše tady nikdo nemá, tak se ptám tady) a včera jsem se konečně dostal k tomu, abych testnul přesnou maximálku podle GPS. Váha skůtra je 150kg + já 85kg (oblečenej do motohardů cca 90kg). Výsledek je 113,6km/h po rovině zalehnutej za řidítkama. V normální sedící poloze 109km/h. Tachometrovejch to bylo 140km/h - že to přeměřuje jsem věděl, ale že až tak hodně, to mě trochu překvapilo. Je to normální maximálka tohohle motoru? Upřímě - čekal jsem, že to dá aspoň 120-125km/h. Válečky jsou OK, sériová gramáž 14g, vodítka s talířkem nový (Naraku), řemen má sjetou cca 1/3 životnosti, na variátoru ani na polořemenici "vyjetý schody" nejsou. Jinak to jede pěkně, nestěžuju si, jen mě zarazilo, že to po rovině nedá ani 120km/h reálnejch.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 11 kvě 2014, 21:56

Koukám,že to tady nějak usnulo.Upřímně ,já jsem maximálku nikdy nezkoušel(je to výzva),protože když mám na tacho 50, tak na radaru je to47km/h a ty co se hrabou předepsanou rychlostí v pohodě předjíždím.14g válečky není to moc ,já mám 11,5g.Tu maximálku vyzkouším, jen mi dej čas ,nemám navigaci takže pojedu s tabletem.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 11 kvě 2014, 22:22

Ja kdyz jsem to zkousel tak z kopecka bez plexi prikrcenej za riditkama 137 dle gps.
potom s plexi (isota to nejvetsi) to bylo kolem 130.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 12 kvě 2014, 19:51

Larva: válečky 14g jsou pro Leoše seriová gramáž - co jsem koukal po netu (doufám, že mám správný informace), tak do těhlech motorů se dávaly 2 gramáže: 14g - ty má Leoš a Majesty do roku 2000, a pak 11.5g - ty má Majesty od roku 2000. Ty budeš mít ty lehčí. Jestli je tam nějakej další rozdíl, třeba v převodech, to netuším. Pak dej vědět, kolik jsi po rovině naměřil.

Dom999: No, to už je hezčí číslo. Nevíš kolik ti to jelo po rovině, když píšeš, že 137 to bylo z kopce? Měl jsi to sérii, nebo nějakej tuning? Já jsem to měřil po rovině. Z kopce by to asi ještě něco jelo, ale nechtěl jsem motor moc přetáčet.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 15 kvě 2014, 09:13

Po rovině to jede 120 KM/H dle tacho s kratším řemenem. S delším se dá dostat na vyšší číslo. Je v něm malossi multivar.
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 15 kvě 2014, 18:12

Jj po rovine to jelo cca 125-130
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků