Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 23 úno 2014, 21:56

No ja moc ne kolem 7000km ale je tam porad a porad mu nic nejni.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 úno 2014, 22:07

Larva : Hele jakej jsi kupoval řemen ? Koupil jsem od malossi. Druhej je od Dayco a je o 19 mm delší. Udělal jsem chybu ? Prý si ubírám na maximálce, ale kratší řemen taky musí mít něco do sebe?.. Rychlejší rozjezdy ?
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 23 úno 2014, 22:38

Já tam dal Dayco.Jak se délka řemenu projeví na maximálce jsem nezjištˇoval ale svižnější rozjezd ovlivníš spojkovýma pružinama.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 23 úno 2014, 23:56

Rozjezdy jsou naprosto stejny mozna naopak horsi.
a rozdil v maximalce je po rovine cca 15km/h
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 24 úno 2014, 08:52

Mám z tuningu malejch Minarelli motorů zkušenosti (a ne jenom já), že některý řemeny od Malossi byly kratší, než měli bejt. Jestli se správně pamatuju, tak to byly řemeny X-special, ale 100% jistej si už nejsem.

Kratší řemen může omezit jak rozjezdy, tak maximálku. Když je moc krátkej, tak je při nulový rychlosti zařízlej do zadní řemenice víc, než by měl bejt a tím je delší převodovej poměr při rozjezdu. A při maximálce mu naopak jeho dýlka nedovoí na variátoru vylýzt až nahoru a tím je při maximálce kratší převodovej poměr, než by měl bejt = menší maximálka.

Když to přeženu, tak je to jako mít motorku s 5ti kvaltem a jezdit jenom 2-3-4.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 24 úno 2014, 09:39

Jo presne tak ale majesty ma dve delky remenu.
dlouhej a kratkej.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod heliservis » 28 úno 2014, 20:38

ondsin píše:Díky Trabuk, 6000Kč za materiál to je docela ranec. :evil: Jsem tolik nečekal. Jak jsem psal....zatím to není tak hrozný. Ale při průjezdu zatáčkou při větším náklonu je to nepříjemný. Kouknu na ten příčnej, když říkáš že to je tak snadný. ;) Pořád platí pozvání, když bude někdo v okolí Plzně ochoten pomoci. Díky

Edit: Našel jsem aktuální ceny dostupnost 6dni
Stay engine (kost) na partsdeport 1881,-viz http://partsdepot.cz/originalni-dily/hledani-dle-cisla/?mfg=Yamaha&partnumber=4hc-21480-00
A ta 2. Součástka engine bracket 6569,- viz http://partsdepot.cz/originalni-dily/hledani-dle-cisla/?mfg=Yamaha&partnumber=5cg-21420-01 Tedy si to budu muset ještě rozmyslet :?

Ke konci roku jsem si u majdy všimnul, že po přejetí retarderu, nebo po větší díře dostanu do sedací části docela prdu. Přisuzoval jsem to tlumičům, přeci jen holka neni nejmladší. Chyba. Při zimní rozborce jsem zjistil totální destrukci "kosti" silentbloků. Na jedné straně ještě nějaká guma zbyla, na druhé prd. Po brouzdání po netu jsem zjistil, že cena za tuhle blbinu je tak vysoká (1850 až 2600,-), že to je snad ze zlata.

Probral jsem to s kamarádem, vzal šupleru a začalo se tvořit. Původní vnější průměr oka na silentblok je 32,5mm, vnitřní průměr oka 28mm, vnitřní díra10mm s délkou 30mm, a šířka oka 25mm. Vzhledem k tomu, že je to trochu atyp, který se dá blbě sehnat a nechat péct jeden kus je nesmyslné, byla výroba kompletu jednodušší.

Finální výrobek - změna vnějšího průměru oka na 35mm (v poho se vejde) přišla díky silentloku, který byl po ruce. Zbytek materiálu - oko + spojovací tyčka dala dílna. Ještě se do silentbloku udělala vnitřní trubička na zmenšení průměru díry (redukce z průměru 12mm na 10mm). Skoro hotovo :-). Pro upřesnění, já jen píšu, nejvíc, vlastně všechnu práci udělal můj pardubický kamarád Martin, já jen radil (blbě :twisted: ).
doplnění - spojovací tyčka. Na starou kostici jsem upevnil nové silentbloky a délku tyčky jsem si odměřil. Stará kostice fungovala jako přípravek.

Takto jsem to vyzkoušel a chodilo to. Po díře žádná rána do sedinky, pohoda. Jen se objevila nepříjemnost ve formě vibrací od motoru do rámu. Prostě ten silentblok byl moc tvrdý. Rychlé řešení - vrtačka, vrtáček a několik děr do gumy silentbloku. Výsledek - super.

celkové náklady cca 100,- (silentblok, železo, svářečka, barvy) a trocha práce. Pokud to sezonu vydrží, a není důvod, tak je dobře.

snad to někomu pomůže :D
final.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil heliservis dne 01 bře 2014, 19:07, celkově upraveno 1
a hlavně klíííííd :-) Krtek 608827795
http://www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
heliservis

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 24 srp 2013, 06:38
Skútr / moto: Honda Silver Wing 600ABS

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Marťas33 » 28 úno 2014, 22:44

Sikula...zlate ceske rucicky
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 28 úno 2014, 22:51

Pošli to Luca_69 ať to dá na náš web do sekce návody. Určitě se to bude hodit. Pokud mohu tvůj popis použít, dal bych to tam sám. Můžu?
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 28 úno 2014, 23:34

Ok.Dobrá rada.Ono to na fotce není znát ale důležitý zmínit ,pokud zvětšíš vnější průměry ok,tak je třeba zkrátit středovou tyčku aby byla dodržená rozteč děr. Nic ve zlým,ale někdo to pokládá za samozřejmost ,někdo si toho nevšimne. :)
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod heliservis » 01 bře 2014, 19:05

na majestyclub jsem to poslal, musí to tam povolit admin.

a co se týká středové tyčky - moje chyba- zapoměl jsem to tam napsat. Na starou kostici jsem upevnil nové silentbloky a délku tyčky jsem si odměřil. Stará kostice fungovala jako přípravek.
Trabuk píše:Pošli to Luca_69 ať to dá na náš web do sekce návody. Určitě se to bude hodit. Pokud mohu tvůj popis použít, dal bych to tam sám. Můžu?

samozřejmě

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 01 bře 2014, 19:29, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
a hlavně klíííííd :-) Krtek 608827795
http://www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
heliservis

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 24 srp 2013, 06:38
Skútr / moto: Honda Silver Wing 600ABS

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod heliservis » 01 bře 2014, 21:10

ok, sorry
a hlavně klíííííd :-) Krtek 608827795
http://www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
heliservis

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 54
Registrován: 24 srp 2013, 06:38
Skútr / moto: Honda Silver Wing 600ABS

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 03 bře 2014, 13:14

Zdravím. Pamatuje si někdo jak jsem tu psal že mi skútr nejde do otáček ?...Tak je to tu zas. Skutr dokonce udržím na brzdě. Dnes to rozdělám, kouknu na to šoupě, ale na to to nevidím, když z něj byla odstraněna ta barva.. Any ideas ? :/

Video : http://www.youtube.com/watch?v=7fOrVAmgsQk

EDIT :
Tak jsem to rozdělal a znova to dělalo to šoupě. Bylo zatvrdlý jakoby přilepený ke stěně. Z prostoru od Air boxu jsem musel zatlačit poměrně dost, aby se to vůbec pohlo. Teď to zase chodí tak jak má... Výměně Membrány se asi nevyhnu co ? (viz. video)... Popř. Co to může způsobovat?... Nechci koupit novou membránu, která se mi přilepí znovu. Na videu jde vidět zelený nátěr, který na membráně byl. )Na spodní straně membrány..)
Membrana: http://www.youtube.com/watch?v=gnfS9fze-tc

Foto karburátoru. stěny jsou poměrně poškrábány, ale to foto nezachytilo.
http://leteckaposta.cz/276455534

Ještě se chci zeptat, zda to může mít vliv na maximální rychlost ?.. Protože jsem koupil novej řemen, polořemenici a jede mi to sotva 100 km/h -_-
Díky za každej nápad !
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 04 bře 2014, 14:12

Zdravím.Loni jsem řešil přebíjení baterky a tedˇ se zdá,že nedobíjí.Měřil jsem to pod plynem 13,7V bez světel a 12.4V při světlech.Což se mi zdá málo.V el.se zrovna moc nevyznám.Dík za rady.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 04 bře 2014, 22:12

Zkus nechat proměřit regulátor napětí. Je na pravé straně na kostře pod plastem. Já už jsem to měnil na dvou strojích. Když to nepomůže tak možná vinutí altiku, to mě stálo 2500Kč. Nejdřív nechat proměřit.

pajaskutr: barvu odstraň všude (nějak vyleštit), pokud není membrána děravá, zpuchřelá nebo tvrdá tak ji nech. Zkontroluj jestli nemáš jehlu moc dole. Měly by tam bejt tuším tři "zářezy", zkus ji dát na prostředek. Kdybys přeci jenom kupoval membránu, tak :!: :!: :!: KUP ZROVNA NOVOU :!: :!: :!: . Je to dost peněz, ale nevyplatí se koupit starší použitou (vlastní zkušenost, stejně jsem asi po 1000km musel koupit jinou).
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků