Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 23 led 2014, 22:33

Ano, jsou tam dva. Snad to budou oni. Případně napiš na partsdepot.cz a pan Hajdur určitě pomůže.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 26 led 2014, 22:54

Tak při rozebrání skútru, jsme s Bouskou.T zjistili, že ve starteru jsou odlomky držátka z jednoho uhlíku. Ty byly v pořádku. Starter byl taky dost zatuhlej, tak se to prostříklo WD...zdá se že problém odezněl a taky se zdá, že starter má při točení větší sílu. Možná příčina tedy ty úlomky.. ještě bych se rád zeptal na mastnou vnější stěnu motoru (viz. foto)..zajímá mě, jestli to potřebuje nějakej zákrok, anebo jestli to mám nechat tak, jak to je. Pod motorem se nevytváří kapky. Jen je mastnej.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 27 led 2014, 21:05

Mě to rosí taky a asi to bude těsnění pod vodní pumpou. Zkus to odmastit a pokoukej odkud se to bere. Jste šikulky :wink:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 28 led 2014, 00:10

Tady to jsou ty okrouzky pod vyckama. Jeden je roztrzenej a druhej vymackanej chtel jsem je vymenit az budu delat ventyly ale k tomu uz nejak nedoslo.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 28 led 2014, 17:48

A co je s ventilama?:D
btw. co to obnáší ta výměna "O"kroužků ?
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 28 led 2014, 22:41

S ventylama nic a vymenit ty okrouzky obnasi sundat ty vycka a vymenit je :-)
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 29 led 2014, 00:04

Nádhera ! :D
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 29 led 2014, 21:19

Zdravím všechny.Drobnej dotaz.Při výměně válečkú ve varci,mají být uloženy v čistotě a suchu,nebo se mají něčím máznout.Dík za odpovědˇ
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Marťas33 » 29 led 2014, 21:49

Kdyz jsem kdysi skladal varec tak jsem lehce namazal.uz byl duvod to ze v sade od malossi byla tuba s vazelinkou..pockej na dalsi tip
za me namazat :-)
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 29 led 2014, 21:50

Já je mažu takovým mazáním co mi přišlo od Malossi s variátorem, ale postačí i lithiová vazelína nebo teflon. Válečky, vodítka a jejich dráhy jen trochu namazat...jen takový slabý film. ne aby se to v tom koupalo :wink: Když mazání dává Malossi s variátorem, tak to mažu taky. Válečky kupuju taky Malossi, mám je tam cca 9000km a jsou netknutý (samo, že asi 2x rončně to celý rozebírám, čistím a mažu)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 29 led 2014, 22:06

Dík za tipy.Nějaký doporučený mazadlo seženu v práci.Jinak pro Trabuka:koukal jsem na tvoje fotky na Majesty clubu a máš Majdu pěkně vymazlenou,fakt pěkná.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 29 led 2014, 22:12

Dík, snažím se ...... jsem trochu magor :mrgreen:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 30 led 2014, 09:22

Válečky a vodítka určitě mazat. Ale přesně jak píše Trabuk - jenom lehce zamastit, ne aby tam byla milimetrová vrstva vazelíny - to by pak mohlo zamastit řemen a ten by moch klouzat.

Zaprvé se tím prodlouží jejich životnost, protože se tím sníží jejich tření - ono totiž si spousta lidí myslí, jak je psáno v různejch článcích o funkci variátoru, že se tam ty válečky odvalujou a protože jsou kulatý, tak se opotřebovávaj rovnoměrně po celým obvodu. To ale není tak úplně pravda - váleček si ve váriu najde nějaou svojí pozici a v tý pozici se šoupe nahoru a dolu a tím na něm vznikaj plošky. Namazáním se tvoření plošek znatelně zpomalí.

A zadruhý, s namazanejma válečkama se zlepší odezva na plyn a celej variátor je "pružnější". U 4T větších kubatur tenhle jev není znát, protože motor má plochou výkonovou křivku a je mu celkem fuk, jeslti má o 500 otáček míň nebo víc, ale u tuněnýho 2T motoru, kterej má výkonovou špičku v určitejch otáčkách je jezdit s namazanejma nebo nenamazanejma válečkama jako nebe a dudy.

Chce to ale jednou za čas rozdělat a vyčitit, protože vazelína na seve váže prach z řemenu. Jinak na to používám grafitovou vazelínu.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 30 led 2014, 21:10

pro Mr.Voza: Velkej dík za vyčerpávající odpovědˇ. :D
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 30 led 2014, 21:40

Není zač :) 8)
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků