od Mr.Voza » 30 led 2014, 09:22
Válečky a vodítka určitě mazat. Ale přesně jak píše Trabuk - jenom lehce zamastit, ne aby tam byla milimetrová vrstva vazelíny - to by pak mohlo zamastit řemen a ten by moch klouzat.
Zaprvé se tím prodlouží jejich životnost, protože se tím sníží jejich tření - ono totiž si spousta lidí myslí, jak je psáno v různejch článcích o funkci variátoru, že se tam ty válečky odvalujou a protože jsou kulatý, tak se opotřebovávaj rovnoměrně po celým obvodu. To ale není tak úplně pravda - váleček si ve váriu najde nějaou svojí pozici a v tý pozici se šoupe nahoru a dolu a tím na něm vznikaj plošky. Namazáním se tvoření plošek znatelně zpomalí.
A zadruhý, s namazanejma válečkama se zlepší odezva na plyn a celej variátor je "pružnější". U 4T větších kubatur tenhle jev není znát, protože motor má plochou výkonovou křivku a je mu celkem fuk, jeslti má o 500 otáček míň nebo víc, ale u tuněnýho 2T motoru, kterej má výkonovou špičku v určitejch otáčkách je jezdit s namazanejma nebo nenamazanejma válečkama jako nebe a dudy.
Chce to ale jednou za čas rozdělat a vyčitit, protože vazelína na seve váže prach z řemenu. Jinak na to používám grafitovou vazelínu.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP