Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 14 led 2014, 20:46

Já jsem to řešil dvousložkovým lepidlem na plasty, ale už nevím značku. Drží to líp jak originál :twisted:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 17:56

Zdravím.
Mám problém s mojí majesty. Dnes jsem šel ke skútru, vložil baterku, zapojil, relé startování cvakalo, ale startér nereagoval. Hoďku jsem se v tom vrtal, žádný výsledek. Ve zklamaní jsem jel koupit nové relé za 350,- kč, vrátil jsem se domů, vložil zapojil a nic !... Teď už to nebylo ze zklamání, ale v nasranosti jsem odešel na minutu pryč, vrátil jsem se, zkusil nastartovat a skútr naskočil -_-. Byl jsem se projét asi 15 km, při zastávkách jsem ho nevypínal. Radši. Vrátil jsem se domů, před domem jsem skútr nechal stát chvíli, zkusil nastartovat a naskočil. Tak jsem to opakoval asi 3x. Pak jak jsem zajel do garáže, tak mi to nedalo a chtěl jsem se jét znovu projét. O5 nic. tak jsem skútr kousek popostrčil do zadu, zkusil nastartovat a chytl. Toť můj příběh. Chci se zeptat, jestli s tím někdo nemáte zkušenost. Nechci zbytečně kupovat startér, tak jako relé.
BTW: radu koupit nové relé jsem dostal ve scootlandu.
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ondsin » 23 led 2014, 18:21

Ahoj, jen nápad: Zkontroluj zda ti svítí brzdová světla při startu. Třeba se s tebou loučí brzdový spínač. (pak je jeden ještě v bočním stojanu). Držím palce :wink:
Uživatelský avatar
ondsin

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 21 bře 2013, 22:48
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 18:25

V tom to není... co si tak zatím projíždím fórum tak to podle všeho vypadá na uhlíky ve startéru. Jen mě zaráží že startér neztrácí svoji sílu. U ostatních případů jim prý ten startér slábl.
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 23 led 2014, 20:54

Taky záleží, jestli máš dost nabitou baterku(když je slabá, tak relé jen cvaká). Na MajestyClub.cz je obrázkový návod na výměnu uhlíků ve startéru. Když to budeš mít rozebraný, tak to zrovna vyčisti.

http://www.majestyclub.cz/navody/4/Demo ... %20250.pdf
http://www.majestyclub.cz/navody/4/Roze ... u_M250.pdf

Jinak zajímavé video na opravu plastů na skútr

http://www.youtube.com/watch?v=1HA3flObNZg
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 21:25

Baterka je rok stará. Návod na sundání starteru vím že je na MJSTY club, ale rozebrání jsem přehlídl. díky. O víkendu to budeme s kamarádem rozebírat,, dostal nápad že to může být uhlinej nulák. Já to vidim na nějakej konektor, kabel..když to nechce chytnout tak na to párkrát skočím a už to funguje... popř. dají se někde uhlíky koupit ? adekvátní..

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=eLWNZ-8PrQg ...ještě se mi dnes stávala tato věc : problém jde vidět 1:35, 2:10 ...ale vidím to na nedotažený kontakt k baterii. blíže jsem to nezkoumal, jen natočil. Na výmolu vypadne přístrojová deska a skočí na 0 KM/H, taky se vypne počítadlo KM, ale ihned se nahodí..
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ESO RIMER » 23 led 2014, 21:41

Já měl baterku 1/2 roku a byla ko nastartovala pouze dvakrát a konec.ta ručička spadne dolu proto že se ti protáčí náhon ,bud dole v kole nebo v tacho nahoře.
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 21:44

baterka to není... teď to třeba startuje bez problémů 2x po sobě.. chci to vyřešit dřív, než někde zůstanu stát..
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ESO RIMER » 23 led 2014, 21:45

v tom případě tě nemine rozborka starteru
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 21:47

A co ty uhlíky? ty seženu kde ? Zvládnu to když jsem to v životě nedržel v ruce? :)
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ESO RIMER » 23 led 2014, 21:52

To nevím jestli to zvladnes.jestli se nepletu tak budeš muset skutra do půlky odplastovat aby jsi se na něj dostal.a pak ho vyndat a rozebrat a teprve pak uvidis kde je problém.
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 21:55

kolega Trabuk sem házel odkaz na vyndání starteru... ( http://www.majestyclub.cz/navody/4/Demo ... %20250.pdf )
to zvládneme, ale zajímá mě spíš jestli se dají ty uhlíky sehnat někde a zda je těžké je vyměnit.
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod ESO RIMER » 23 led 2014, 22:09

Já už rozebranej startér mel. A není to složitý.hlavně vyčistit a složit jak to bylo.uhlíky by se měli dat koupit bud podle toho na co jsou nebo to vem do mototechny a výběr stejný třeba i delší a můžeš je upravit.
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 23 led 2014, 22:12

Uhlíky a jejich výměnu mi dělal známej, autoelektrikář. Vzal nějaký nový, nevím z čeho, ubrousil, přepájel ty měděný konektory a bylo. Já jsem si to pak dal celý dokupy.
Palubka ti nepadá celá, tak elektrika asi ne, ale neuškodí přes zimu rozebrat kontakty (i pod palubkou), prostříknout kontaktolem a dotáhnout kontakty. Až budeš mít rozdělanou palubku, tak dotáhni náhon tachometru a zkontroluj i snímač v kole.
Naposledy upravil Trabuk dne 23 led 2014, 22:21, celkově upraveno 1
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 23 led 2014, 22:15

Jsou tam 2 ? tohle by mělo být přímo do MJST 250
http://www.motocomponents.cz/elektroins ... 0x5x20-mm/
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 3 návštevníků