Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 24 srp 2013, 21:34

bobe píše:Trabuk: tak to je dobrý, já mám o kilo více :-)
larva: no tak to ti moc nezávidím, já když to rozebíral poprvé, už jsem na to chtěl vzít motorovku :-)
Bohužel musíš rozebrat půlku skútru.
Začneš sedlem spolujezdce, dvě matky jsou zevnitř v kufru, na každé straně jedna, pak sundáš zadní madlo - 4x imbus,
následně odmontuješ plast nad SPZ (pod zadním světlem) a pak zadní boční plasty (Pozor - na každé straně máš po jednom šroubku který je schovaný za plastovým krytem hned u nášlapu pro spolujezdce).
Dále pak otevřeš nádrž, a odšroubuješ dva šroubky které drží kryt kolem hrdla a vyndáš ten kryt.
Teď otevřeš sedlo, vyndáš koberec a uvidíš šrouby které drží sedlo i s kufrem, šrouby vyndat, uprostřed kufru je přišroubován zpevňující plech 4x matky - taky sundat.
Otvorem kolem hrdla nádrže se dostaneš k uchycení pístu co zvedá sedlo, na jednom konci jištěn závlačkou a na druhém konci šroubem na 12-ku matku, píst demontovat. Je lepší když si sedlo zajistíš v otevřeném stavu :-)
Dále pak odšroubovat 4 šrouby které drží zámky sedla, každý zámek 2 šrouby.
Odpojit kabely od osvětlení kufru a pak se můžeš pustit do vyndavání kufru a sedla.
Pozor na kabel který vede v přední části do vypínače osvětlení kufru, je mezi sedlem a kufrem.
Odkud si?

larva:Dneska jsem to rozebral.Všechno ok ale nastal problém s pístem co zvedá sedlo za boha ta 12ka matka nešla povolit,takže jsem musel sundat polstr sedadla řidiče pod nim odšroubovat plast.kryt a vytáhnout čep na kterým drží sedlo.Pak jsem to krásné vyndal i s tim pístem.Byl jsem z toho vyděšenej ale je to docela v pohodě.A hned jsem si majdu odstrojil dvakrát,protože jsem zapoměl utáhnout u karburace sponu u sání vzduchu.Tu poslední montáž jsem zvládl za 15 minut.Zejtra to protáhnu.Zatím pa
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 24 srp 2013, 21:39

Tak vidíš :-)
Pokud se toho nebojíš tak nakonec vždy zjistíš že na tom nic není :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dave Krčmik » 25 srp 2013, 13:19

Ahoj o dovolené se mi vyskytla nějaká vážnější závada motor běží jde za plynem ale něco v tom rachotí kdyz ho nechám na volnoběh úplně chcípne odkryl sem kryt variátor je tam chvíli takže v poho spojka taky mám podezření na ložiska na klikovce nebo ojniční ložiska nestalo se to tu někomu ? Chtěl bych vědět co mě ta sranda bude stát počítám že dost a jestli když už se to bude dělat se nevyplatí vyměnit v motoru ještě něco. Díky Mějte se
Uživatelský avatar
Dave Krčmik

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 252
Registrován: 26 bře 2008, 22:13
Bydliště: Kostelec nad Černými lesy
Skútr / moto: Suzuki Burgman AN 400 K7

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 25 srp 2013, 15:52

Těžké takhle radit :-( Abys určil přesnou závadu, musel bys nejdříve změřit tlak ve válci ( mohl se zlomit pístní kroužek).
Ložisko na klikovce na straně variátoru poznáš hned zdali je KO. Stačí vzít za variátor a pohybem do stran zjistíš zda má vůli.
Na druhé straně je to složitější protože musíš vypustit olej a odmontovat kryt zapalování.
Přitom se můžeš podívat na kolo volnoběžky.
Ovšem může to být KO ložisko na ojnici. Ale to většinou již motor nejde do otáček.
To je na výměnu klikovky protože i když se prodávají ojniční sady,
nemá cenu to u těhle malých motorů opravovat. Takhle se mi jednou vyjádřilo několik servisů.
Ale když to budeš chtít opravit, udělají ti to :-)
Taky to může být třeba šponovák na řetězu, volnoběžka a spoustu jiných věcí :-(
Nejlepší a nejrychlejší je buď servis nebo když tomu trošku hovíš, tak rozebrat doma.
Jinak použitá klikovka se dá sehnat kolem 3000,-
Koukám že bydlíš nedaleko mne tak se na to můžeme podívat spolu :-)
Jen s časem to mám teď blbý, zrovna dnes vyjíždím do Barcelony.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 28 srp 2013, 20:21

bobe píše:Tak vidíš :-)
Pokud se toho nebojíš tak nakonec vždy zjistíš že na tom nic není :-)

larva:Tak bohužel,i přes veškerou snahu to není ono.Od tý doby co jsem čistil karburaci jsem nejezdil.Včera jsem to vzal do Písku a pořád to má prodlevy a škube to.Dneska jsem chtěl sjet do města a po startu to chcíplo.Vyndal jsem svíčku ta byla po 50km totál černá,takže jsem vyrazil(radši autem)do nejbližšího servisu kde diagnoza zněla sytič,jenže do opravy mi to vezme až za 14 dní.Takže by mě zajímalo jak zjistím,že ten sytič je v čoudu a případně nějakej odkaz na náhradní díly.Zatím pa
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 28 srp 2013, 21:29

Jestli máš černou svíčku tak máš bohatou směs. Zkus jí ubrat na směsi. Pak bych doporučil rozebrat veškerý svorky u motoru a prostříknout je Kontaktolem nebo něčím takovým. Měl jsem takhle nějaký studeňák a pak to bylo ok........a co cívka???
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 28 srp 2013, 22:06

larva:Já jsem ještě večer svíčku vyčistil a nastartoval,takže cívka by měla šlapat.Ten kontaktol určitě zkusím ale přesně nevím jak na karburaci ubrat směs,

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 28 srp 2013, 22:08, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 28 srp 2013, 22:25

Nevím jakej máš rok výroby, já mám 1998 a šteluju to šroubkem č. 2.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/242 ... retor.html

Už přesně nevím jak se to šteluje, probíralo se to na nějaké stránce nazpět. Myslím, že když povoluješ tak přidáváš do směsi vzduch (ochuzuješ směs), ale nevím jestli to není obráceně, už jsem to pustil z hlavy :lol: :lol: :lol: :wink:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 29 srp 2013, 13:53

Sytic otestujes jednoduše, vyndej ho a přípoj k baterce 12V. Do pěti minut se musí vysunout, je to cca 8mm.
Šroub bohatostí je na karburatoru ze strany priruby nahoře. Správně nastavení je 2 az 2 1/2 otáček od úplného
zasroubovani. Při zasroubovani opatrně abys neotlacil jehlu na tom sroubku jinak to budeš muset serizovat dle
poslechu a svíčky.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 29 srp 2013, 20:10

Bohatost jsem nastavil jak jsi napsal.Sytič jsem připojil na baterku ale vylezl o 5mm ze 23mm na 28mm měřeno hloubkoměrem od dosedací plochy(váleček i s jehlou).Když už jsem to rozebíral,tak jsem znova vyčistil karburátor a zdálo se mi ,že bylo šoupě pod membránou seklý v dolní poloze,nevím jestli se to nestalo když jsem karburátor doloval ven ale zase by to vysvětlovalo to ,že když jsem přidal rychle plyn tak se uchlastala a chcípla.Večer jsem majdu projížděl kolem baráku po sídlišti než se ohřála a zdá se ,že to pojede.Zejtra jí opatrně protáhnu někam dál.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 29 srp 2013, 20:41

Tak sytič je dobrý a to je důležité.
Tato závada co popisuješ se stává pokud vyndáš membránu se šoupátkem a když to pak vracíš, kraj membrány
si nesedne do té drážky pod víčkem. Stačí když vrátíš membránu na místo, dáš tam pružinu a pak zaklapneš něžně víčkem.
Aby si to řádně sedlo, musíš nepatrnými pohyby jako by kroutit doprava a doleva nebo posouvat jako by do kolečka tím víčkem a přitom pořád tlačíš na víčko. Stačí to udělat jednou a při neustálém držení víčka ho přišroubuješ.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 29 srp 2013, 21:01

bobe:Dík za radu.Zejtra tu membránu ještě prozkoumám.To by znamenalo,že je usazená nakřivo a tlačí jí to ke straně.Akorát mi štve ten rituál odstrojování.Jo a odkud jsi ty,já jsem se ti pokoušel poslat mail kvůli tý servisní příručce ale nevím jestli to došlo když tak to zkus ty.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 05 zář 2013, 15:42

Tak jsem byl u kluků na emisím, že se mi nějak nezdá spotřeba a po měření mi řekli, že při zvyšování otáček si to nepřisává vzduch. Je možné to odstranit tím, že zkontroluju plovák a přihnu ho tak, aby byla nižší hladina v karbeci? Nebo co a jak mám udělat. Zejtra to chci udělat, dle manuálu má být výška plováku nad hranou karbecu 27 mm (dle obrázku v manuálu je to zřejmé i když to asi blbě popisuji). Pokud plovák bude v pohodě tak čím mu můžu přidat vzduch do směsi (ne směšovacím šroubem). Pro případnou radu přidávám nákres karbece, abych popis toho šroubku pochopil i já :roll:

http://www.easyparts.nl/showdrawing/242 ... retor.html

Díky moc, spotřeba 4,2 se mi zdá hodně i s Multivarem, dříve jsem jezdil za cca 3.8 (dlouhodobě), zvýšenou spotřebu pozoruji cca tři měsíce.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 06 zář 2013, 12:18

Jestli jsi dřív jezdil za 3,8 a pak najednou za 4,2, tak pochybuju, že to spravíš změnou hladiny v karbecu. To by se ti musel plovák nějak zohejbat sám od sebe, což pochybuju. Hladinu zkontrolovat můžeš, tím nic nezkazíš, ale nemyslím si, že to bude hlavní příčinou vysoký spotřeby. S těmahle membránovejma karbecama moc zkušeností nemám - měl jsem jenom párkrát rozebráno na čínský 4T 50tce, princip funkčnosti bude ale předpokládám stejnej. Takže podle toho, co popisuješ, že si to při zvyšování otáček nepřisává vzduch, tak bych určitě mrknul, jestli se šoupátko s jehlou na tý gumový memráně hejbe jek má, případně jestli není děravá ta membrána. Taky bych asi nejdřív kompletně vyčistil karbec.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 06 zář 2013, 19:47

Tak plovák seřízenej, karbec špinavej nebyl, membránu jsem měnil za novou před časem a emise jsou asi o půlku lepší. Zejtra jedu do Poděbrad a zpět, tak uvidíme. Plovák nebyl 27mm, ale jen 24mm.tak jsem ho srovnal. Seřizovali jsme taky volnoběh a směs. Dám vědět.....
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron