Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 17 srp 2013, 06:43

No zrychlení je ku..a znát hlavně do cca 90 km/h pak je to už menší. Jelikož chci hlavně zrychlení ve městě tak super. Spotřebu mám okolo 4 l/100, ale nijak to nešetřím. Otáčkoměr nemám tak nevím jak je to s otáčkama. Maximálka se s těma 11g válečkama trochu zmenšila, ale 120 to dá. Jezdím tak 100-110 cestovka. Video je po instalaci Multivaru z mírného kopečka, ke konci to předjíždění je rovinka

http://www.youtube.com/watch?v=FrhGITFcn1s
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 17 srp 2013, 17:27

No koukám že tě to pouští až ke 140km/hod tak to znamená že musí točit méně jinak by tě omezilo CDI.
Můžu vědět orientačně, pod jakým zatížením jezdí ? Bez urážky :-)
Jen že já taky nejsem z těch lehčích :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 17 srp 2013, 19:39

Já mám cca 92kg a když jedem s mojí ženou cca 55kg tak to taky slušně maže...
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 21 srp 2013, 20:24

Čau majdˇáci.Mám majesty 250 a chtěl bych poprosit o radu jak šetrně sundám sedlo abych mohl vyčistit karburátor.Koukal jsem na to a mám pocit,že všechno rozlámu.Co jsem jí na jaře koupil vyměnil oleje a dal svíčku NGK nalítal jsem 5000km bez problémů.Tedˇ mi začala po startu chcípat bez možnosti nastartovat.Dal jsem svíčku Denso a přestala chcípat ale když přidám plyn tak je tam taková prodleva než se rozjede.A to i na ohřátej motor.Díky za rady Larva
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 21 srp 2013, 20:47

Trabuk: tak to je dobrý, já mám o kilo více :-)
larva: no tak to ti moc nezávidím, já když to rozebíral poprvé, už jsem na to chtěl vzít motorovku :-)
Bohužel musíš rozebrat půlku skútru.
Začneš sedlem spolujezdce, dvě matky jsou zevnitř v kufru, na každé straně jedna, pak sundáš zadní madlo - 4x imbus,
následně odmontuješ plast nad SPZ (pod zadním světlem) a pak zadní boční plasty (Pozor - na každé straně máš po jednom šroubku který je schovaný za plastovým krytem hned u nášlapu pro spolujezdce).
Dále pak otevřeš nádrž, a odšroubuješ dva šroubky které drží kryt kolem hrdla a vyndáš ten kryt.
Teď otevřeš sedlo, vyndáš koberec a uvidíš šrouby které drží sedlo i s kufrem, šrouby vyndat, uprostřed kufru je přišroubován zpevňující plech 4x matky - taky sundat.
Otvorem kolem hrdla nádrže se dostaneš k uchycení pístu co zvedá sedlo, na jednom konci jištěn závlačkou a na druhém konci šroubem na 12-ku matku, píst demontovat. Je lepší když si sedlo zajistíš v otevřeném stavu :-)
Dále pak odšroubovat 4 šrouby které drží zámky sedla, každý zámek 2 šrouby.
Odpojit kabely od osvětlení kufru a pak se můžeš pustit do vyndavání kufru a sedla.
Pozor na kabel který vede v přední části do vypínače osvětlení kufru, je mezi sedlem a kufrem.
Odkud si?
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 21 srp 2013, 20:56

larva: zkoukni na majestyclub.cz v sekci návody je popis výměny membrány karburátoru i s obrázky postupu sundání sedla

a kujva, teď jsem koukal, že máš 2002....tak nic :wink:
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 21 srp 2013, 21:36

bobe píše:Trabuk: tak to je dobrý, já mám o kilo více :-)
larva: no tak to ti moc nezávidím, já když to rozebíral poprvé, už jsem na to chtěl vzít motorovku :-)
Bohužel musíš rozebrat půlku skútru.
Začneš sedlem spolujezdce, dvě matky jsou zevnitř v kufru, na každé straně jedna, pak sundáš zadní madlo - 4x imbus,
následně odmontuješ plast nad SPZ (pod zadním světlem) a pak zadní boční plasty (Pozor - na každé straně máš po jednom šroubku který je schovaný za plastovým krytem hned u nášlapu pro spolujezdce).
Dále pak otevřeš nádrž, a odšroubuješ dva šroubky které drží kryt kolem hrdla a vyndáš ten kryt.
Teď otevřeš sedlo, vyndáš koberec a uvidíš šrouby které drží sedlo i s kufrem, šrouby vyndat, uprostřed kufru je přišroubován zpevňující plech 4x matky - taky sundat.
Otvorem kolem hrdla nádrže se dostaneš k uchycení pístu co zvedá sedlo, na jednom konci jištěn závlačkou a na druhém konci šroubem na 12-ku matku, píst demontovat. Je lepší když si sedlo zajistíš v otevřeném stavu :-)
Dále pak odšroubovat 4 šrouby které drží zámky sedla, každý zámek 2 šrouby.
Odpojit kabely od osvětlení kufru a pak se můžeš pustit do vyndavání kufru a sedla.
Pozor na kabel který vede v přední části do vypínače osvětlení kufru, je mezi sedlem a kufrem.
Odkud si?

Larva:Dík za odpovědˇ.Tedˇ mě málem odvezli.Příští tejden mám dovču takže bude dost času abych naostřil motorovku.Když nebudu vědět jak dál ozvu se.Jo jsem ze Strakonic.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 21 srp 2013, 22:25

Není problém, klidně se ozvy pokud budeš potřebovat :-)
Já to dnes dokážu rozebrat do půl hodky :-)
Pošli mi na sebe mail a já ti pošlu servisní manuál, sice v angličtině nebo v italštině ale stačí to :-)
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 23 srp 2013, 08:54

Ahoj všem majesťákům :wink:

Mám Leonarda 250, ve kterým je stejnej motor jako v Máje. Psal jsem tenhle dotaz do tématu o Leonardu, ale tam nikdo tam neví. Zeptám se teda ještě tady - koukám, že tohle vlákno je daleko rozsáhlejší, než vlákno o Leošovi, takže i větší šance na odpověď (víc majitelů):

Nevíte někdo jakej je rozměr origo řemenu hlavně jakej je mezní rozměr pro jeho výměnu? Případně s jakým neorigo řemenem jste spokojený jako s dobrou náhradou za originál - co se týče životnosti i průběhu variátoru - aby to třeba nebyl nějakej znatelně jinej rozměr, než originál, aby nezměnil průběh variátoru?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 23 srp 2013, 09:20

Já mám tenhle http://www.scootland.cz/zbozi/malossi-r ... kevlar-17/ a nejmenší šířka dle manuálu je 21mm. Pak je ještě tenhle http://www.scootland.cz/zbozi/dayco-rem ... amaha-250/ a ten je o kousek delší. Nevím kterej by měl být origo. Na Partsdepot stojí originál Yamaha cca 1500Kč.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 23 srp 2013, 16:25

Mr.Voza:
Taky jsem kupoval nový řemen a dle čísla to vypadá že mají i více rozměrů, ovšem byl jsem informován v scootlandu
že to jsou řemeny se stejnou délkou i šířkou.
Jinak co se týče minimální šířky, to jest že je již řemen na výměnu, záleží taky na roku výroby.
U Majesty od roku 2000 má nový řemen šířku 23mm a limit pro výměnu je 22,3mm.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 24 srp 2013, 10:25

Tak jsem měl teď sundanej dekl vária a naměřil jsem šířku řemenu 22mm, tak jsem byl v klidu po tom, co psal Trabuk. Teď ale čtu od Boba, že u Máji od roku 2000 je limit 22,3, tak jsem trochu znervózněl :? Mám ale Leoše 1999, takže jestli se tohodle roku výroby týká ten limit, co psal Trabuk, tak by to mělo bejt OK. :roll:

edit k prvnímu odstavci tohohle příspěvku: Našel jsem na netu servisní manuál pro motor Leonadro 250 bez rozdílu roku výroby a tam píšou, že originál šířka je 22,6 a limit je 21, tak snad se to týká všech roku výroby Leoše. Třema do Máji dávala Yamaha od roku 2000 nějakej modifikovanej motor s jiným rozměrem řemenu a Aprilii prodávali dál ten půvdní, kterej pak cpali do Leoše. :lol:

Ještě jeden dotázek - ptal jsem se taky v tématu o Leošovi a taky nikdo nevěděl - nevím, jestli je to u Máji taky, ale u Leoše vede ze zadní části airboxu hadička a je zakončená zaslepením na plastovým krytu vária. Nějak mě nenapadá důvod, proč a k čemu tam je. Má to tam Majesty taky? A jestli jo, tak k čemu to tam je?

Proč se ptám - už když jsem Leoše kupoval, tak dole na tom krytu vária, kde ta hadička končila zaslepením, byl ten čep na kterým hadička držela ulomenej - takže hadička visela jenom na airboxu... no a postupem času se hadička uklepala i nahoře na airboxu a zbyl tam jenom cca 1cm na tom vývodu z airboxu. Když jsem se v tom dneska hrabal, tak jsem rozdělal i airbox, abych mrknul dovnitř a je to fakt jenom vývod z airboxu. K čemu to tam je?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 24 srp 2013, 11:10

To je jen přepadová hadička na mastnoty z airboxu.
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bobe » 24 srp 2013, 12:31

Ano přesně tak, může se tam nasbírat olej z motoru a pak to jen vypustíš.
V každém případě pokud tam tu hadičku nemáš, zaslep ten otvor jinak ti tam tudy bude přisávat nefiltrovaný vzduch do motoru.
bobe

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 173
Registrován: 21 pro 2012, 21:55
Skútr / moto: Majesty 250, Yuki Arrow 250, Piaggio X9 500

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 24 srp 2013, 12:38

OK, dík za info, dám tam kousek hadičky a zaslepím jí.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron